Pysslat på hemma

Finns hur mycket som helst att göra hemma men jag väljer att göra det som är mest onödigt enligt Fredde.. Men för mig är det viktigt.. Kan inte förklara varför men jag bara MÅSTE göra något åt rönnarna.

Som ni ser så är mitt växthus lite väl inväst, men nu efter att ha tagit bort en hel del grenar så börjar det ljusna där inne.. Nu kommer det nog att växa bättre nästa år.

Även Rönnen på framsidan var vildvuxen så den fick sig lite frisering också.

Det blev så ljust och fint.

Jag har sytt en massa också. Behövde ett till brickband så då sydde jag ett.

Upphängningen fick bli från ett gammalt skärp

Milton fick sig en lite elefant också som han döpte till Aron. Den följer med lite överallt nu. Roligt attd e tycker om grejerna som jag gör till dem.

Hönorna

Hönorna växer så det knakar =)

Shoppat i England

Shoppade lite i England =)

St Marys Chatedral

Ett halsband för 200 kr, gick sönder efter 2 timmar =/ Men jag kan nog fixa det =)

Min vaxhand från Madame Tussaudes klarade inte av att resa.. Men fingrarna höll då..

trött

är så jäkla trött funderar på att gå och lägga mig fastän klockan bara är 8 på kvällen men jag har slarvat så hemsk och varit vaken länge på kvällarna.

Fick dåliga nyheter idag, Det var så tråkigt att höra och jag tänker på hans familj och vänner... Hoppas att de kan finna tröst i varandra

the fashion and textile museum

Hittade mode och textilmuseum i London med mode och saker från åren 1960-69.. Underbart...

Glömsk morsa

Torsdagen efter att jag kommit hem från England så hade dagis stängt för planering vilket jag hade glömt bort såklart så jag hade även glömt att ordna barnvakt åt Elliot så han fick vara med mig och Micke på jobbet istället.

Det började ju regna på eftermiddagen men han fick låna Maries regnrock och det funkade ju perfekt.

Elliot var så duktig hela dagen. Hjälpte oss med minneslunden och gräva upp de fula buskarna som omgärdade sittplatsen och gjorde snyggt efteråt. Han jobbade på bra hela dagen.

Fick köra lite traktor också men blev arg på mig då jag försökte styra. Man vill ju inte hamna i diket eller meja ner begravningskapellet.

Pysselsugen

Såg så mycket i England som jag kände att jag kunde göra själv så jag kom hem med ett ton med ideér. Har påbörjat lite av dem och har sytt ett par ugglekuddar och en elefantkudde åt barnen

Första ugglan klar, insåg då jag var klar att det blev lite fö mycket mönster och färg.. kroppen kan nog vara lite lugnare i mönster.

Men MIlton tyckte då om den tack och lov =)

Elliots uggla blev bättre. Här på bilden ostoppad.

Julklapp till lilla Nicole.

Har även försökt tackla stöket i vardagsrummet. Har fått undan en hel del men tyvärr så hamnade en del i köket istället.  Måste gå ut med det.

Det är kvällens pyssel. Att bära ut alla grejer. Ska städqa idag för imorgon kommer mina mysungar Tim och Thyra hit för att sova över. ska skämma bort dem alla 4 imorgon så de aldrig vill åka hem ;)

England

7 dagar i England med systeryster var underbart. Fast det var full rulle (för det mesta) hela dagarna och mina fötter fick ta mycket stryk men det var så roligt..

Fotade inte så mycket eftersom jag glömde kameran hemma men jag väntar tålamodigt på systers kort för hon hade tack och lov kameran med sig.

Dag 1 Tisdag

Sov hos min vän Annika i Umeå så att jag skulle slippa kliva upp så tidigt och åka långt till flygplatsen. Hotell Annika var utmärkt att sova på, jag rekommenderar det verkligen ;)

Höll ändå inte på att få komma med planet och jag stod där på flygplatsen grinfärdig. Det strulade med incehningen och att få på adresslappen på väskn var inte det lättaste och medan jag funderade på var jag skulle gå så stängde de bagageinlämningen moitt framför mig och jag skulle inte få ta med mig väskan.

Svetten rann av mig medan jag försökte få hjälp och till slut började de ropa upp mitt namn i högtalarna till och med att jag skulle komma till planet. Mycket tjafs senare så fick jag ta mitt bagage som handbagage tack och lov men då blev jag fast i säkerhetskollen. Jag fick ta av allt utom byxor och tröja och bli genomsökt innan jag fick springa till planet med skorna i handen.

Jag han då med iaf =)

När jag kom till arlanda så tänkte jag att det var bäst att checka in mitt bagage på en gång fast det var 3 timmar kvar men då började strulet igen.

Jag fick bagageremsan men inget boardingkort så då fick jag springa runt och leta hjälp för det och då jag äntligen fått tag i någon som kunde hjälpa mig så började bagageincheckningen strula. De kunde inte ta emot något bagage för flighten till London pga strul i datorn. Jag trodde jag skulle dö...

Men till slut ordnade sig det också.

Jag kom iväg till slut. Fotade från planet så att ungarna skulle få se hur det såg ut uppifrån. Englands kust var fin uppifrån..

Elin kom till England dagen före mig så hon fick vänta på mig men det såg inte ut som om hon led precis... 25 grader varmt och strålande sol... i 7 dagar!!!! Det måste ha varit rekord i England hehehe

Syrran hade hunnit rekogniserat vart vårt vandrarhem låg så det gick fort att ta sig dit. Vandrarhemmet var coolt, massor av konstiga små trappor hit och dit och så var det jättegammalt så det var väldigt konstiga lösningar, Som tex trappen upp till tredje våningen som vi bodde på var inne i dusch och toarummet.. Väldigt mysko men mysig. Vi delade rum med 19!! andra tjejer från hela världen. Japp det är mitt fina arsle =)

2 dagar stannade vi i London där det blev 2 läkarbesök för syster, shopping, promenader, museer, teater, madam tussaudes och givetvis The phantom of the opera.  Vi var hemskt kulturella ;)

Första dagen hittade vi en underbar marknad i Camden med massor av häststatyer överallt. Jag skulle kunnat vara där en hel dag. Jag skulle bara kolla om hästen snytit sig ordentligt.. Jag skulle egentligen tagit kort på Syster samtidigt som hon tog kort på mig, för vart vi än stannade och tog kort så blev det en liten folksamling bakom syrran som stod och glodde, skrattade och pekade åt vad vi gjorde. .Jag tyckte att det var väldigt komiskt, jag kan bjuda på mig själv hehe

Å de gör syrran med ;)

Gick där på marknaden hela eftermiddagen och så promenerade vi runt i Camden som var otroligt vackert och kreativt.

Det syntes som om hela stadsdelen bestod av kreativa och färgglada personligheter och man blev glad av att vara där. Vi fick också en hel del uppmärksamhet och snälla ord för vårt utseende och tatueringar vilket man aldrig tackar nej till =) Även tatueringsshoppar var det gott om, man såg dem överallt. I camden var ungefär varannan butik en tatueringstudio.

Sedan var vi ju tvungna att gå till de vanliga turistställena. London är verkligen vackert på natten. Jag blev väldigt förvånad över hur mycket folk det var ute på gatorna även på nätterna.

Dag 2 Onsdag

Vi klev upp tidigt för att inte missa syrrans doktorbesök. Åt vår frukost och begav oss... Att hitta till dr visade sig vara lätt så vi hade 1 timme att slå ihjäl..

Då hittade vi ett himmelrike till varuhus, de hade ALLT. Det ni ser på hyllorna är pompomband i alla dess färger.. Jag var i himlen!!

Disneystore =) Shoppade till ungarna där, det var svårt att hejda sig, blev nog runt 500 spänn för några småsaker. Köpte inte vovven men den var då för hemskt söt ;)

Sedan var det ju äntligen dax för läkarundersökningarna för syrran. Först vanlig hälso tror jag och sedan ögonundersökning där hon fick pupillvidgande, Hon såg helt galen ut resten av eftermiddagen.

Vi gick och åt lunch medans ögonen fick bli normala och nä det är inte blindElin som råkade beställa detta. Det var min mat.. Dyrt var det, gott var det men lite smaklöst. Salladen var godast.

Phantomen på operan stod på agendan på kvällen och jag ångrar det inte en enda sekund. Jag satt med tårar i ögonen under nästan hela föreställningen, SÅ JÄKLA BRA!!!

Elin var mycket nöjd hon med men ännu nöjdare efter att hon hittat operakikaren hehehe...

Dag 3 Torsdag

Madam Tussauds besöktes där vi antastade flertalet kändisar

Är det äkta???

Japp, fast och fin hihihi

Jag passade även på att göra en vaxavdjutning av min hand.. Tyvärr krossade jag den dagen efter men fingrarna är hela.  Jag som haft så mycket bekymmer över denna hand. Glömde den ju på Madam Tussaudes så jag fick åka tillbaka och leta reda på den. Vakterna var så snälla som hjälpte mig.. =)

Gick även på the fashion and textile museum, the design museum och så vandrade vi runt lite och bara tittade på de vackra byggnaderna.

Älskar denna bilden som syrran tagit på mig..

Åkte vidare på torsdagen till Salisbury som tydligen uttalas Sålsburry, ingen förstod vart vi ville åka.. Men stonehenge fattade de..

Kom fram sent till Salisbury efter att ha suttit på golvet i ett fullt tåg i 1,5 timme så vi hittade bara ett vandrarhem och gav upp för kvällen men inte efter en god middag på stan så klart..

Dag 4 Fredag

Tog nya tag på fredag morgon och gick på lite sightseeing.

Vårt vandrarhem. Både huset och eken var runt 700 år gamla.

De har en otroligt vacker katedral i Salisbury som vi besökte. Saint Marys cathedral. Deras presentshop var fantastisk.

Tog sen en turbuss till Stonehenge då vi kände oss less på Salisbury. Tydligen så kunde man inte åka en vanlig buss till Stonehenge utan att behöva gå i 40 minuter så vi hoppade på turbussen och hoppades på tur. Vi ville inte tillbaka till Salisbury igen förstår ni.

100 kr för att kolla på 10000 år gamla stenar. Check!!

Jag glömde bort att ta kort på de underbara stenarna för jag förundrades så över syrrans fotograferingsposer..

Hittade en tam korp att mata vid stonehenge =) Och ja, jag vet att jag ser gravid ut men det är jag INTE. MEN det var ett plus under resan. Folk erbjöd mig sin plats på överfyllda tunnelbanor och bussar hihihi.

Lyckades charma en busschaufför så vi fick åka med gratis till Bath från Stonehenge. Vi blev så jäkla glada.. Så snälla människor som vi mötte överallt.

Bath var underbart. Jag skulle kunna flytta dit på en gång. Så vackert, vänliga människor, fina hus och god mat.

Italiensk glass.. Mumma!!

Här äger tydligen Madonna och Johnyy Depp lägenheter. Vi spanade men såg ingen kändis.

Fick gratis likör av servitören så det var som vår lyckodag det där.

Gick sedan på en komedirundtur på kvällen i Bath och han var så jäkla rolig helst då han dog upp syrran och förnedrade henne då vi inte betalat entrebiljetten hehehe...  Sorry syster!

Dag 5 Lördag

Åkte till Bristol i hopp om att det skulle gå ett billigt flyg därifrån till Dublin eller upp till skottland men inget var billigt där inte. Spenderade 3 timmar på flygplatsen innan vi åkte tillbaka till Bath och tog tåget till Oxford.

Kom dit på kvällen och hittade ett vandrarhem på en gång inte långt ifrån tågstationen.

Hittade lite mat med och en spöktursvandring som vi bestämde att det kunde vi ju inte bara missa.

Jag hittade en fin kyrkogård i mörkret

Det var en väldigt intressant tur.. Mycket historia.

Dag 6 Söndag

På lördagskvällen då vi kom tillbaka från spökturen så var vi så himla sugna på kakor och te. Klockan var 11 på kvällen men det skulle inte stoppa oss.

Vi drog med oss en pojke vid namn Rory som vi delade rum med och så begav vi oss ut i kvällen. Hittade en öppen kak och tebutik på en gång till Rorys stora förvåning.

Han var som skeptisk till att vi skulle hitta något öppet en lördagnatt. Tji fick han..
Han följde även med på en Harry Potter rundtur dagen efter. Han såg ganska uttråkad ut men var väldigt artig och ljög om det.

Här spelade de in Harry Potter =)

Efter rundturen så åkte vi till tågstationen och bestämde vart vi skulle åka härnäst. Efter mycket pratande kom vi fram till Nottingham. Så tågbiljetterna köptes och så var det bara att leta reda på tåget.

Nottingham sög. Vilken ful stad och tråkig. Skränig och stökig var det och vi trivdes inte alls men det var sent på söndagkväll så vi hittade ett vandrarhem och tog oss ut på stan för att hitta lite mat och något att göra.

Hittade en kinarestaurang med buffé. Det var den bästa buffé jag någonsin sett. Gigantisk med hur mycket mat som helst. Och så gjorde kocken specialgrejer på grillen som personalen gick runt och bjöd på. Gott var det och så efterrättsbord. Sånt gillas =)

Mätta och nöjda httade vi en biograf och bestämde oss för att ta det lugnt en kväll.. Nya Batmanfilmen blev det. Skitbra...

Dag 7 Måndag

Gjorde en utflykt till Sherwoodskogen, gick vilse i Sherwoodskogen, fick springa som galningar i Sherwoodskogen, hittade till slut ut ur Sherwoodskogen..

De två nya Robin Hoodarna hehehehe... Vilka ska vi råna?? Såg inte en jävel på en hel timme ´så det var dåligt med offer..
Äntligen tillbaka till Nottingham hittade vi ett ställe som hette Panncakes and more.. UNDERBART!!!

Jag åt en våffla med chokladglass och smält vit choklad och Elin åt amerikanska pannkakor med glass, bananer och chokladsås.. Så gott..

Passade på att shoppa lite också. Hittade en superbutik. PULP heter den och de har en hemsida också. thisispulp. Kolla in den, ni lär inte ångra er..

Hittade ju även en underklädesbutik där det gick åt ett par hundra. =)

Gallerian låg på Milton street hihihi..

Efter shoppingen hoppade vi på tåget igen och åkte mot London till Leichester. Vilken söt  stad. Än en gång fina byggnader och trevliga människor.

Vi passade på sista natten att lyxa till det och tog in på hotell..  Jag måste upprepa mig: UNDERBART!!!

En dusch, god mat och fika i sängen framför en film var vad mina tötta fötter och muskler behövde.. Jag mådde gott på måndagskvällen.

Dag 8 Tisdag

Dags att åka hem. Upp tidigt för att köka frukost sedan åkte jag vidare till London medans syrran åkte till Cambridge.

Det blev en lång dag. Det tog då tid att åka till flygplatsen, några timmar med tåg och så byten mitt uppi allt. Men jag tog mig fram med gott om tid att hitta rätt.

Shoppade lite på Harrods på flygplatsen. Det var den dyraste kakburk jag någonsin köpt men plåtburken var så fin.

Flygresan till Arlanda gick bra, jag somnade och snarkade högt, stackars medpassagerare.

Samma strul igen på Arlanda med bagageinlämningen. Jag sprang genom hela Arlanda med mina väskor men kom 2 minuter för sent. 2 MINUTER.

De satt ju kvar vid disken men de var så otrevliga mot mig så och vägrade hjälpa mig fast jag försökte förklara att jag sprungit hela vägen och att jag blev försenad pga nått strul med honom före mig i passkontrollen. Men icke.

Fick köpa en ny biljett och vänta 3 timmar tills nästa flyg skulle gå. Istället för att komma hem halv 9 på kvällen så kom jag hem halv 1. Jag var inte lite trött på morgonen då jag skulle upp till jobbet...

Men trots det så hade jag det jättebra och jag kände mig glad och lugn hela veckan.

Vilket långt inlägg det blev men jag tror jag fick med allt också..

snart ska jag blogga om vad jag ahr pysslat på med sedan jag kom hem..

Spännande

Hittade äntligen kabeln till telefonen, eller ja jag hittade Freddes och den passade. Jag förlägger min datakabel till telefonen hela tiden, så typskt mig.

Fick paketet från England idag också så nu har jag fotat alla grejerna som jag skickade till mig själv fast det får ni se sen.

Det jag vill visa idag är mycket mer spännande. Igår såg jag en varg på vår gård och det är VÄLDIGT ovanligt här uppe. Jag hade konstakt med en rovdjursspårare här och han säger att det troligtvis rör sig om en enda hona som verkar ha bosatt sig här i området. Troligtvis är det honan som de har pratat så mycket om på nyheterna, som de har flyttat 3 gånger. Det var verkligen spännande och jag han till och med dra upp mobilen och ta ett suddigt kort.

Tyvärr han jag inte ta kortet förrän hon hade sprungit en bit längre bort, man ska jämt ha med sig paparazzi kameran =/

Hittar ingenting

Har haft en underbar vecka med systeryster i England, har shoppat som en galning och besökt en massa museum, tittat på konst, sett på teater och gått på The Phantom of the opera vilket var underbart vackert. Skulle gärna se den igen.

Skulle gärna ha visat allt som jag köpt men de grejerna skickade jag i ett paket hem till mig själv och de har inte kommit än, kanske i slutet av veckan,

Glömde ju kameran hemma också så Elin har de flesta fotona och jag hittar inte telefonkablen så jag kan föra över de få jag har heller..  Så jäkla typiskt.

Skulle sy idag men hittade inte trådrullen så det sket sig också. Är helt vimsig. Behöver nog semester efter semestern ;)

Fredrik ligger hemma nu på veckorna så det är skönt att ha lite avlastning iaf.. Återkommer =)

Väntar

Sitter hemma i Lycksele och väntar på att mamma ska sluta jobba... Hon ska passa barnen en vecka nu då jag far på semester med systeryster.

Ikväll bär det av mot Umeå för att träffa alla goa vänner och gå ut och äta gott. Sedan imorgonbitti kl 7 går planet till Stockholm och sedan vidare till London, vid halv 1  är jag där =)

Har googlat london och läst informationsböcker så jag är väl förberedd =)

Men att vänta är jobbigt...