Äntligen klar..

En av våra grannar skulle komma och hälsa på igår så jag kunde hjälpa honom att lägga ut en annons på blocket men det tog sådan tid för honom att ta sig hit att jag började sortera vår hög med papper som vi bara lagt i en låda i väntan på bättre dagar.
Jag blev äntligen klar nu idag. Lådan är ca 40 cm gånger 40 cm och 2 dm hög och den var full. Jag hade betalade räkningar och andra papper där från slutet av 2007 och framåt. Det var som dax att ta itu med det nu. Man blir så duktig då man är gravid. Vill inte ha något ogjort så då börjar man plocka och städa lite överallt. Härom natten så var jag upp och sopade inuti garderoberna, jag kunde inte sova och det kändes viktigt att gära det just då. 

Fredrik blev arbetslös idag... igen... Men det är skönt att ha honom hemma nu. Han har ju varit och kört timmer ända bort mot Östersund och Ö-vik så då är det ju skönt att ha honom hemma nu sista dagarna. Har BF imorgon men jag tror att jag kommer att gå över tiden. Isåfall så hoppas jag att jag går över till januari. Roligare för bebis att fylla år i januari än slutet av december.

Fredrik är ju som sagt hemma idag. Det var så skönt att slippa ta Milton själv imorse och skjutsa honom på dagis. Nu så gick han upp och skulle måla i Miltons rum och det är jag lycklig över.. Det händer verkligen ingenting däruppe och jag vill verkligen inte tjata på honom för han har så mycket att göra då han kommer hem från jobbet, men nu så fick han minsann gå upp och måla klart så Milton får flytta in någon gång. Han blir ju så less på mamma och pappa att vi är så sega.

Var ett tag sedan jag skrev såg jag. Har inte gjort mycket i veckan. Busade med Milton hela måndan, var på byn hela tisdan när Milton var på dagis, hälsade på en kompis då. Det var jättekul för det var så länge sedan som jag träffade henne. Pysslade ihop lite julkort på tisdagen också. De blev så där. Trodde att jag inte hade fler färgade papper så det blev inte som jag ville men så hittade jag en hel hög igår då jag letade en annan sak. Det är väl typiskt. Har iaf skickat iväg julkorten nu till alla släktingar med kort på Milton. Har som gått och väntat på att bebis ska komma så att jag kunde ta julkort på dem bägge två men nu blev det bara på Milton i år. Det går nog bra det också.
 
Igår så for jag bara in med Milton och åkte hem. Somnade på soffan och sov bort hela dagen . Eller det är inte sant. Fick faktist lite städat igår också medans jag väntade på grannen. Jag gick och plockade i köket och rätt som det var så hade jag fått bort allt och så gjorde jag lite pyssel med tändsticksaskar, Klistrade fint papper på och klistrade på små hälsningar och klistermärken så att de blev lite skojigare att titta på. Det var så skönt att få det gjort men jag hade hur ont i ryggen som helst sedan. 

Har drömt hela natten att jag fått värkar så jag vaknade hela tiden. Men jag hade ju inga värkar då jag vaknade så då var det bara att försöka somna om igen. Slängde av mig täcket hela tiden i sömnen så att jag frös. Är som lite trött idag efter en sådan natt. Vill gå och lägga mig men min kropp känns inge trött så då är det nog ingen idé.

Ska åka med Fredrik in på byn sedan då han ska hämta Milton och så ska vi åka och hälsa på svärmor, ska lämna över julkorten och hämta potatis. 



Det här är vad vi gör hela dagarna, eller rättare sagt, vad Milton gör hela dagarna då vi är hemma. Han står och bygger tågbana på vardagsrumsbordet och kör med sina tåg och jag tittar på tv. Orkar inte mycket mer men Milton verkar nöjd =) 

Ska gå upp och se hur det går för Fredrik nu.

Ha det så bra nu. 
Trevlig helg. 

 
              
Åsikter och kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

       
RSS 2.0