Fredrik målar

Jag är så jäkla trött idag, gick in i vecka 40+0 idag. Som vanligt så somnade jag på soffan så fort jag satte mig ner imorse. Sov 2 timmar men Milton var snäll och satt mest på mig och lekte. Fredrik var uppe och målade så vi har varit för oss själva. Nu så blev Milton trött och gick och lade sig så jag passade på att sätta mig vid datorn och tjattra med Mikaela lite på msn och kolla efter barnvagnar på blocket. Hittade värsta snygga från 1962. Väldigt frän men jag skulle nog inte vilja ha den.



Emmaljunga från 1962


Blev en del andra barnvagnar som jag föll för också men Fredrik håller inte med.. Undrar hur man övertalar honom då?



Hittade en fin Brio double wave som jag vill ha. Den kunde ju Fredrik gå med på sa han men så fanns den i Östersund och då tycker Fredrik att det var för långt bort =(
 



Hittade en Emmaljunga twin cerox 360, (låter så avancerat), somjag skulle vilja ha också och som Fredrik går med på men då är de ju rätt så dyra, även begagnade.
Skulle vilka prova vilken som är bäst. Är så svårt med barnvagnar. På Emmaljungas hemsida hade de vagnen i 7 färger. Jag föll såklart för den svarta med limegröna detaljer..



Fredrik målar på för fullt idag och är så duktig. Jag blir så himla glad då man kommer in i Miltons sovrum nu. Färgerna är ju helt underbara. Tog med Milton dit in och han såg ut som världens lyckligaste unge. Snacka om att skina upp.. enda han utbrister är "oooooo fiiiiint!!!" Då vet man att man har lyckats med färgsättningen =) Längtar tills jag får piffa =)

En liten reminder på hur det såg ut före...



Värsta skräpansamlingen. Nu ska det bli fint med en massa förvaring =)



HATAR furu, tack och lov är den täckt nu med ett antal lager vit färg.



Det var så himla mörkt där inne jämt. Jag hoppas att vi får till det så att det känns ljusare men redan nu så känns det gladare och ljusare ut där inne. Sängen är det enda som vi behäller där inne i möbelväg. Den är så skön att sova i.

Så här såg det ut för en timme sedan den 20/12 2008



Fredrik har gjort förarbetet, nu är det bara att rollra.



Hemska furun är borta.



Min och Miltons favvofärg. Lyckokänslor får vi. Milton bara pekar på den och säger fint fint.

Fredrik har hunnit måla klart den blå färgen nu medans jag sitter och skriver, det första lagret iaf. Får se om han hinner måla en gång till idag. Jag hoppas då det. Sen så är det ju bara resten kvar.

Har gjort en att-göra-lista till Fredrik så att han stryka över det han har gjort, men han hade inte sett den, jag som satt upp den på fönstret i Miltons nya rum.

Jag är en riktig listnörd. Jag gör listor äver allt. Tycker att det är skoj och så får man större överblick över vad som måste göras och så är det skönt att få stryka en sak från listan också såklart =) 


Här är min lista över Miltons nya rum


Att göra i gästrummet


•o      Ta ner gamla tapeterna. FÄRDIGT

•o      Måla tretexen där det behövs. FÄRDIGT

•o      Spackla där det behövs. FÄRDIGT

•o      Sätta upp täckväven. FÄRDIGT


•o      Måla taket vitt. FÄRDIGT

•o      Måla 2 väggar gröna  FÄRDIGT     -Måla 2 väggar blå FÄRDIGT


•o      Slipa runt garderoberna. FÄRDIGT

•o      Måla garderoberna vita. FÄRDIGT

•o      Måla dörrarna vita.

•o      Slipa garderobsdörrarna.

•o      Måla garderobsknopparna turkosgröna. FÄRDIGT

•o      Göra hyllor till garderoberna.

•o      Dra in el, även i kallskrubben.


•o      Göra lister - Tak Golv Dörrar Fönster

•o      Slipa listerna - Tak  Golv  Dörrar  Fönster

•o      Måla listerna - Tak  Golv  Dörrar  Fönster

•o      Sätta upp listerna - Tak Golv Dörrar Fönster 


•o      Måla runt dörrarna, vitt.

•o      Måla runt fönstret, vitt.


•o      Bygga leksaksdiskbänken.

•o      Måla diskbänken, vit.

•o      Köpa bokhyllor.

•o      Tapetsera i bokhyllorna med någon av mina galna tapeter.

•o      Måla stolarna och bordet rosa. NÄSTAN FÄRDIGT, HAR SNART GJORT KLART DET..

•o      Ställa in möbler.

•o      Måla tavlor, köpa, hitta på Internet. FÄRDIGT

•o      Hänga upp tavlor.

•o      Hänga upp gardinstången och gardinerna.

•o      Ta in piffet.


Har gjort en ritning på en leksaksdiskbänk som jag vill att Fredrik ska göra också då han får tid, det vill säga om 10 år. Har strategiskt hängt upp den på ytterdörren så att han ser den varje gång han går ut och in =)



Hade väl tänkt mitt något sånt här och så hänger man upp ett snyggt tyg.
 
Måste även göra hyllor inne i garderoberna så att Milton har någonstanns att ha sina kläder. Det finns många garderober här i huset men det är dåligt med förvaring ändå.

Gör en massa ritningar hela dagarna över sånt som jag vill att Fredrik ska bygga och han blir så himla stressad. Nu har jag slutat visa honom för att han ska få lite lugn och ro och slippa stressa upp sig över saker. Han inser ju inte att jag inte har så stora krav på när det blir gjort. Nu eller om 10 år spelar inte så stor roll bara han lovar att göra det.. Då är jag nöjd. 

Ska ta och gå och baka lite pepparkakor nu. Fredrik och jag bakade igårkväll. Eller jag gjorde lussebullar. Lite torr blev de men de går att äta. Är bara jag som äter dem ändå.

Fredrik han stod och slet med en pepparkaksdeg igårkväll som skulle stå över natten så den blev klar idag så nu har vi 20 kg pepparskaksdeg att baka ut... Känns jättejobbigt. Tur att jag köpte jätteformarna att göra av. Då går det ju lite snabbare iaf. Ska nog vänta till Milton vaknar så att han får hjälpa till också.

Skulle ha åkt till svärmor idag och fira lite minijul med dem, Fredriks syster och hennes kille men de ringde imorse och sa att de blivit sjuka så nu har vi en massa extra tid som vi inte räknat med.. så himla skönt. Vi får väl fara in imorgon om de är bättre då =/

Nä ha det så bra allihopa.

God jul på er om jag inte hinner skriva mer nu innan jul.

Kom just på att jag bara måste visa pizzan Fredrik köpte igår på pizzerian. Det var en julpizza.



Julskinka, köttbullar, salami, prinskorv och ost.... Luktade inte så gott men Fredrik sa att den var god.

Lustiga idéer folk har...

              
Åsikter och kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

       
RSS 2.0