Var på koll igår.

Sov halva dagen idag så jag känner mig väldigt mojsig. Sov nästan ingenting natten mellan lördag och söndag. Fick ungefär 3,5 timmes sömn så jag var hur trött som helst igår så jag sov väl ikapp idag antar jag.

Var ju till stan på koll igår. Låg över 1 timme på sängen där på förlossningen med maskiner kopplad på kroppen, skulle ha legat ca 20 minuter men de hade som glömt oss lite, men alla som var där på förlossningen var hur trevliga som helst så då gör det ju inget. =)

Vi fick det fina rummet också med bubbelbadkar, tv och stjärnhimmel. Väldigt stort och mysigt var det. Vill ha det då det är dax =)

Doktorn gjorde ett ultraljud och hon sa att den här bebisen inte skulle ha bråttom ut. Den låg högt upp och hade gott om fostervatten så den mår hur bra som helst och moderkakan var jättefin och fungerade alldeles utmärkt. Det känns bra att få höra, vi som vill gå över tiden till januari. =)

Fick en ny tid den 4 januari för en ny koll. Då har jag gått över 2 veckor och en dag så då ville de kolla igen. Skönt att slippa fara ner till stan var 3:e dag iaf.
 
Hoppas att vi får barnmorksan som vi hade igår nästa gång vi kommer in dit. Annika hette hon och hon var jättemysig, man blev väldigt lugn av henne =)

Milton var hos farmor och farfar igår så vi passade på att åka ner på stan en sväng för att se om det var något på mellandagsrean som var värt att fynda. Jag hittade och köpte 2 amningsbhar till mig och 2 pyjamasar åt Milton. Han har växt ur alla som han har så då blir man ju glad över att hitta på några på rea.

det var fruktansvärt mycket folk på stan igår men vi träffade inga som vi kände förutom Fredrik då som jämt springer på någon gammal klasskompis. Den här från Näsåker.

Har suttit och tittat på lite nya hemsidor idag. Men den första jag var in på var så jäkla dyr. Men som vanligt så hittade jag ett par saker som jag gärna skulle vilja ha därifrån ändå.


Ombrelli.se



Snygg ram men 210 kr styck, nä tack


Fin kudde till Milton =) 395 kr



Tvålpumpflaska som jag tyckte var JÄTTEFIN tills jag såg priset, 460 kr.

Allt från ombrelli.


Hittade länkarna till de här sidorna jag varit in på i Hemmets journal. Har fått en hel hög med tidningar av Lasse och Lilian så nu sitter jag och löser korsord och drar ut recept och mönster ur dem på kvällarna då jag inte kan sova. Sparar det jag tycker är värt att spara, resten av tidningarna åker till pappersinsamlingen.

Det är jättebra att lösa korsord innan man lägger sig för man blir så trött i huvudet. Jag brukar inte vara så bra på att lösa korsord men jag har börjat få upp ett litet förråd nu i bakhuvudet så att det blir lättare och lättare. Häromkvällen så lyckades jag få ut mitt första stora korsord. Kände mig mäkta stolt. =) 


Hackspetten.nu

Tycker verkligen om den här hemsidan, De har så fina saker.

   

Ull-Jens, lysmaskar och ett litet ljushus.

 

Tomtemaskar

Massor av fina handgjorda saker fanns på hackspettens hemsida. Fick en tomtemask som är längst ner av min mor i julklapp =) Blev så glad för jag hade blivit så kär i dem. Lysmaskarna är jättefina också, skulle inte tacka nej  till dem.

Ska kolla in resten av sidorna nu =) Milton vaknar nog snart igen också.

Ha det gött!!!
              
Åsikter och kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

       
RSS 2.0