Här kommer bilderna som jag lovat så länge.. massor av bilder

Har varit dålig på att ta bilder de senaste veckorna och lägga upp dem så här kommer MASSOR av bilder. Mest blir det väl från julafton och juldagen. Enjoy!!


Skrev för ett par veckor sedan att jag gjort tavlor till Milton och bebisen, här kommer det en bild på Miltons tavla iaf =)




Snodde motivet av en bild som jag sett på internet.. Tyckte att det var så fint. Ville ha en grön eller blå ram men det fanns bara gula ramar kvar på ikea då vi var där så det fick bli det. Tycker egenligen inte om gult så mycket men jag tycker att det blev jäkligt bra med den här ramen iaf =)


Kom på att jag glömt att ta kort på julgranen i år så jag gjorde det idag istället. Jag som brukar vara så duktig på sånt. Tyvärr så lade jag aldrig fram julklapparna under granen i år. Orkade helt enkelt inte. Milton ville bara öppna dem så fort han såg dem också. Orkade inte ens bära ut kartongerna som julpyntet var i så den hamnade under granen.. Fy va lat jag varit.



Köpte en större gran ifjol men inge mer pynt. Jag vill ha mera pynt i granen för det ser så fjuttigt ut. Fredrik höll förvånansvärt med mig om den saken, annars så tycker han att pynt inte är någon prioritet och han brukar sucka högljudt då jag ens tittar mot ett pynt. 



Mitt favoritjulgranspynt. Lila kulan och istappen tycker jag är så fina.



Måste ju bada och göra sig snygg innan jul =) Så här glad blir man då, vår lilla sötnos.



Har nya kläderna han fått av "gammelmoster" Karin.


På kvällen den 23 december satt jag i köket på kökssoffan och sydde julklappsstrumpor. Hade verkligen skjutit på det in i det sista men det är tur att de är så enkla att göra så det gick ju jättefort.

 

Det blev 2 nya strumpor i år. Milton blev alldeles till sig då han sett att tomten varit och tittat till honom under natten och lämnat en liten julklapp i strumpan (två filmer, Arthur och minimojerna och Tingeling) och att även pappa fått en julklapp i sin strumpa (tvspel supernintendo).


Julklappar


Vi hade tydligen varit snäll i år också för vi hade med oss 4 st blå ikea kassar hem med julklappar, Visserligen var det mesta Miltons men jag och Fredrik fick en hel hög med bra saker också.

Bland annat: Kupévärmare, förlängningssladd, skruvdragare, ugnsplåt, bakformar, skål, lampa, tidningsprenumeration, ,almanacka, prydnadsaker, kuddar, och mycket mer. Fredrik blev jätteglad över mina klappar till honom och så syrrans så klart. Jag hade köpt ett tvspel till supernintendot, bärbar dvd med 2 skärmar till och så en hög med dvd filmer och av syrran så fick han en radiostyrd helikopter som han började leka med så fort vi kommit hem. Han var då väldigt nöjd.

Här kommer massor av bilder från jul.

Julafton




Självklart så såg jag Kalle på jul fast det var bara jag och min far som tittade. Milton var då inte intresserad.



Mormor slog på stort i år. Är bara ungefär hälften av maten som hunnit fram på bordet då denna bild togs. Allt var så himla gott.. Jäkla bebis som gjorde att jag inte kunde stoppa i mig mer =/



Milton fick en ny snygg chockrosa cdspelare i julklapp av mormor och morfar. Samma färg som Miltons nya stolar och bord som han ska ha i sitt nya rum, det blir snyggt med den spelaren där inne också.



Fina bamsepappret drogs i småbitar.





Milton älskar dammsugaren han fick av moster Elin.





Syrran och Fredrik bildade en egen liten hörna. Fredrik gömmer sig bakom sin nya helikopter. Elin ser då väldigt glad ut för en skotork..

Milton fick ett jättepaket.

Min kusin Johan lurade i Milton att det var hans (Johans) paket så Milton vågade nästan inte öppna det på julafton. Vi sa att han hade fått ett likadant, då gick det bra. Mormor fick hjälpa till lite också.



   



Det var en bob som gömde sig i jättepaketet. Var ute och provåkte bobben då han var hos farmor och farfar under lördan. Det var en bra julklapp, från mormor Britt.



Byggare Milton fick ett verktygsset av mammas kompis "moster" Marianne.



Mycket julklappar blev det. Milton försvinner nästan under paketen... Mormor blev fint halshuggen också =/



Milton fick en tomte av mormor Britt. Ska hänga i Miltons rum nu varje jul framöver.

 

Skulle ju ta kort på min fina lampa som jag fick av mor och far men det gick inte så bra. Tacka vet jag internet då man bara kan söka reda på en ny bild på den. Vänstra bilden = min bild, högra bilden = bild från markslöjd (som lampan ser ut).






Fick nya kuddar av syster. Snygga. Du är bäst på presenter ; )



Fredrik blev glad över sina jaktkläder som han fick av mina föräldrar.



Fredrik är också bäst på att köpa julklappar. Fick mig en ny kamera jag =)



Och en väska till den.


Juldagen

Spenderade juldagens kväll med Miltons farmor och farfar. Det blev en lugn och skön dag fast jag var så trött så jag och Milton gick och lade oss och sov 1,5 timme innan vi skulle till farmor och farfar, höll på att somna hela kvällen ändå. På förmiddagen var vi ju tvungna att leka lite med våra nya leksaker också. Jag testade kameran och Milton drog ut alla leksaker över vardagsrumsgolvet.



Testade kameran lite, var tvungen att ta på sötnosen då han lekte, många leksaker fick han.


 


Man kan ta svartvita foton också upptäckte jag. Milton lagar mat.



Uttråkad Dixie. Hon fick inga nya leksaker i julklapp.



Testade en närbild.



Svärmor är då bra på att göra mat =)  GOTT!!!!!!!!!


Julklappsöppning




Fick en massa bilar av farmor och farfar och lite kläder.



   

   





Milton älskar lego och det var just det han fick av mormor Gunda och morfar Rolf, första han hittade åt i lådan var givetvis legogubbarna som han nu bär med sig överallt. Han fick även en liten leksaksskruvdragare som han nu går runt och lagar allt med.



Nu hade han ju inte tid att öppna fler julklappar. 



Roligt med lego. Inte roligt att trampa på.



Fick en ny snygg fruktskål av svärmor och svärfar =)



Igår

Skrev ju igår att Fredrik satte upp mina hjortar. Det blev så här fint. Fick upp lite halsband idag också. =)

 



Imorse



Bombnedslag i Miltons rum. Har madrasser på golvet ifall Milton får för sig att klättra ur spjälsängen på natten, han gör ju det ibland men nu var det länge sedan. Milton tycker iaf att de är bra att sitta och leka på därför får de ligga kvar på golvet. Inte snyggt men bekvämt.



Milton lagade te och mat åt mig imorse, i vår säng. Fick alla sakerna i julklapp. De röda faten, kopparna, vita bestiken och kaffekannan är i plåt och hörde till en liten väska med picknikgrejer som han också fick av oss. 

Miltons nya rum

fredrik har ju hållit på inne i Miltons nya rum nu ett par dagar så jag tänkte att jag skulle ta lite kort på framstegen. Nu senaste dagarna så syns det inte så mycket vad de gjort men det går framåt.



Taklampa uppe och blåa färgen färdigmålad.



Blev så himla snygga färger. Fasen vad jag är bra. Jag skulle kunna bo därinne. Vet att jag kommer att vara mycket uppe med barnen för att leka.



Nydragen el. Frerik fick upp listerna på lördagen. Håller på att måla runt dörren nu och resten av listerna. han har gjort dem men de är omålade än så länge. Vet inte vad han gör nu, jag får inte gå in där säger F. Han håller på med något hemligt säger han.  



Nya fina lister som Fredrik gör själv.

Det blev då många bilder idag. Måste lägga ut dem på en gång så slipper jag göra så här krångligt.
Ska gå och se ifall Milton tänker vakna nu, han har sovit drygt 3 h snart. Ska iaf hänga tvätten.

Har varit ut och hämtat in bilbarnstolen till bebis och tvättat tyget till den så att det är fräscht då vi ska åka hem från BB. Ska gå ut och hämta in vaggan och babysittern och allt annat som man kan tänkas behöva. Det har ju varit en del möss där ute i röda huset så allt måste ju diskat, tvättas och skrubbas innan jag använder dem.

Bara 2 dagar kvar till nytt år. Kan vi klara det???
              
Åsikter och kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

       
RSS 2.0