Nu jäklar har jag shoppat..

Har gått in och tittat på en väska, en napp, en filt och en napphållare på barnlyckas hemsida hur länge som helst nu utan att köpa dem men idag så gick jag in och beställde det.
Det var rea på väskan så jag kunde inte låta bli. Har funderat ordentligt i 4 månader så det är ju inte något impulsköp precis....

 

Jag vet, jag vet, jag har lagt upp dem förr men de är ju så snygga... Har beställt dem nu iaf =)


Impulsköp blev det däremot då jag gick in på ginzas hemsida idag. Hittade en massa filmer som jag ville ha så jag beställde dem. Jag beställde Hook (Peter Pan med Robin Williams), Tingeling (nya filmen då det även följde med en bok), Nightmare before christmas (Tim Burtons film) och Arthur och minimojerna. Milton ska få dem i julklapp.. Jag hoppas att han tycker om dem. =)  

      




Har hittat en barnvagn på blocket idag som jag föll för.



Det är en Emmaljunga twin cerox. Det är en tvilling/syskonvagn. Ser inte ut att ta så mycket plats tycker jag. Den finns i Ö-vik så det var ju inte så jättelångt bort heller. Det följde med jättemånga saker till och så går det att vända på styret så att barnen kan sitta mot en eller ifrån en. Det är jättebra då man är ute och går och det blåser kallt eller om solen ligger på. Då kan man vända vagnen så att barnen slipper ha solen/blåsten i ansiktet. Det var en av mina krav iaf. Nu gäller det bara att övertala Fredrik. Han är så svårövertalad då det gäller vagnar.. Jag vill ha en vagn nu. Tycker vi har väntat så länge på att köpa en. Är bra att ha en vagn hemma. Miltons är på dagis. Han sover i den på dagarna.   


Behövde pigga upp mig lite idag tyckte jag. Jag har haft mardrömmar hela natten så jag har sovit skitdåligt och så vaknade Milton runt halv 5 imorse så jag är väl inte så pigg idag. Har varit och lämnat honom på dagis nu på morgonen och skyndade mig hem igen. Det är svinkallt ute idag med. Det var -19 grader när vi åkte in på byn. Idag så klev jag upp så tidigt att det bara var att lägga in ved i pannan eftersom Fredrik gör upp eld på morgonen.
Igår sov vi så länge att det hade hunnit slockna å då iddes jag inte göra upp eld igen. Det blev lite kallt inne innan Fredrik kom hem igen =/

Har suttit och gluttat på Tradera sedan jag kom hem. Hade en hög med saker som skulle ha gjorts hemma men jag känner att jag inte har någon ork. Tänker sitta där jag sitter utan dåligt samvete.

Hittade iaf en massa på Tradera och jag lade bud på en hel del saker. Saker som jag har letat jättelänge men inte hittat. Tur jag gjorde det nu då, hoppas på att vinna budgivningarna också...





Tur att jag gick upp och mätade innan jag lade bud på de här rullgardinerna, de var på tok för små till Miltons rum. Men de skulle passa så bra... Helst den gröna =( Vet inte riktigt hur man ska mäta för rullgardiner. Om det är någon som vet så hojta till och berätta.



Hittade denna snygga dopklänning också. Men vi har en redan. Eller egentligen så har vi har 3 att välja emellan när det är dax för dop. Men det blir nog samma som vi hade till Milton. Fredriks gamla.  





Har letat gipsformar länge. Jag tror att folk har slutat leka med gips nu för tiden. Ville lägga bud men det var så många med i budgivningen så jag såg ingen vits med det. Man får den ändå inte då och om man får den så blir det dyrt.



Däremot så lade jag bud på en massa olika ritmallar som de här.. Hade en kompis som hade sådana då vi var små och jag tyckte att de var jättekul att rita med. Hoppas på att vinna budgivningarna =)

Självklart så hittade jag en hel hög med barbapapasaker som jag vill ha....



Fin målarbok



Fina burkar




Snygg bebismössa



STORT golvpussel..Vill ha den bara för väskan =)



Hemmagjord barbamamagosedjur





Väldigt snygga pyjamasar



Hittade det här påslakansetet som jag budade på men jag fick aldrig vara högstbjudande. Det lär nog gå för en hel del.



70 talet... I love it....




Fina tygmärken.. Älskar fräna tygmärken... give me.....



Fina gardiner. Jag skulle inte säga nej till dem om jag fick dem =)



En jag-vill-ha burk



Snyggt frottéöverkast..



Ett överkast till



Snyggaste duken..



Bricka med glasunderlägg.. Hur snygga är de inte då???



Vill ha glasknopparna.. men var ska jag sätta dom?



Glasmobil ugglor. De kastar nog fina färger på golvet då solen lyser på dem.



Jättefin lampfot i glas. Synd att det inte följde med lampskärm också. Då hade jag kanske budat på den.



Jag tycker iaf att den här adventsstjärnan är jättefin. Tänker på min mor då jag ser den. Vet då inte varför så fråga inte....

 

Jag älskar färggranna brickor. Såg en person som hade hängt upp en hög med sådana här brickor på väggen, det blev riktigt snyggt. Jag har så dåligt med väggplats bara...



Supersöt elefant



Tyg med dunderklumpen.. åååå vad jag vill ha..... och färgen är ju så snygg!!!



Är så förälskad i dunderklumpen.. De är så söta figurerna som är med.



Hittade denna söta dunderklumpendockan också.



En Beppe Wolgers bok



John Blund påslakan..



och ett örngott

 

Jag vet inte varför men jag tycker om brödboxar så mycket. Våran står tyvärr inne i ett skåp för att vi inte har bänkyta att ha den framme =(

Sist men inte minst så hittade jag denna fina julbonad.

Tycker egentligen inte om julbonader men de här från 70 talet är ju så fina =)



Nä nu ska jag gå och hämta posten och se vad för räkningar man har fått idag =/ Ska även lämna lite papper till grannen.. Bäst att man klär på sig. Kanske bäst att ta skinnmössan så man ser ut som en riktig rumpnisse *skrattar*

Ha de gött
              
Åsikter och kommentarer
Postat av: M.

då håller jag tummarna för att du får budet då:)

Läste att Fredrik är svårflörtad då det gäller vagnar, det kan jag säga att Benny är med;) Jag har tills augusti på mig att övertala honom om en Bugaboo... Wish me good luck.

2008-12-10 @ 20:46:08
URL: http://emanuelsmamma.blogg.se/
Postat av: M.

Hehe ja då äre bäst å vänta.



ja men precis, det är ju vi som kör dom mest! :P

2008-12-11 @ 17:17:23
URL: http://emanuelsmamma.blogg.se/
Postat av: lisa

shit vilken fin burk!

fin blogg också!:)

2010-09-09 @ 10:26:31
URL: http://hejlisasliv.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

       
RSS 2.0