Äntligen

Efter att ha följt serier i X antal år och läst boken (vilken inte var en höjdare må jag säga) så var det äntligen dax. Att se Sex and City filmen. Den var såååååå bra, tror inte Fredrik håller med, sa att "den gick väl att se". Jag hade väldigt verkliga drömmar den natten om att det var jag och Fredrik som spelade i filmen. Att det var våra liv och helt plötsligt så skulle jag gifta mig med en gammal klasskompis. Det var en väldigt konstig natt *skrattar*



Älskar sådana chickflicks men Fredrik retade upp mig under nästan hela filmen. Han hade hört att någon skulle dö och NÄ det gjorde det inte men han satt hela tiden och sa "nu dör han, nu dör hon, nu kommer han bli överkörd" etc etc. Väldigt irriterande.

Oftast får jag se mina filmer ifred, för Fredrik brukar somna efter 2 sekunder då jag sätter på en film men han höll sig vaken den här gången otroligt nog.

Såg på mycket film från början av sjukskrivningen men nu har jag som lessnat. Mest för att jag inte har några nya roliga filmer att se. Brukar låna filmer av syrran men hon var tvungen att ha dem hemma nu då hon å gubben skulle dela upp grejerna. Har iaf gjort iordning en lista på filmer som jag vill se och så får jag väl se om hon har dem.

Klassikerna

Såg på mycket film då jag var liten och mina föräldrar lät mig se de flesta filmerna. Pappa är en action tittar gubbe så då blev det mycket sådana filmer.
 





Tycker att hajen affischen är så grymt snygg.



Satt och tittade på en gammfilm häromdagen faktist. Var tvungen att passa på då Fredrik var på jobbet, han tycker inte om den filmen - Good Morning Vietnam. Han tycker inte att det händer något. Jag tycker att den är jättebra och det händer ju saker hela tiden. Men det är väl inte så mycket att lyssna på... Fredrik menar jag. Han har knappt sett några filmer. Inte klassikerna iaf som Hajen, Aliens, Rovdjuret, Rambo, Rocky och många fler.. Han har inte haft tid, han har jobbat sedan han föddes tror jag. Gjorde ett försök till att se Aliens med honom men vi lessnade ungefär 20 minuter in i filmen. Det var inte nån Aliensdag för oss. Får väl ha ett filmmaraton längre fram

 

Jag älskar musikaler har jag kommit på. Har sett Grease och Hairspray hur många gånger som helst men jag måste säga att jag tycker bättre om Hairspray från 1989 än den nya, trots att John Travolta är snygg som morsan *skrattar*

Såg dem bara med några dagars mellanrum och det var nog ett misstag. Skulle ha väntat längre. Det är som med böcker. Man ska aldrig se filmen till en bok som man bara älskar.. Då är filmen värdelös. Man sitter bara och jämför, och i en film kan man aldrig få med lika mycket innehåll och detaljer som i en bok. Därför har jag aldrig läst Harry Potter, jag älskar alla filmerna och jag tror att jag kommer att ändra uppfattning ifall jag läser böckerna. Likadant är det med Sagan om ringen, älskar filerna så jag har inte läst böckerna men jag minns den tecknade versionen som fanns då jag var liten. Den var lite otäck om jag minns rätt. Tycker nog inte alls det nu.  

    



Såg nya Narnia för några månader sedan. Den var bra. Jag och min bästis Johan såg jämt Narnia då vi var små men tyvärr så kom den filmen bort. Vi kanske såg den tills den gick sönder vem vet. Hade gärna sett den gamla versionen igen.

  

Jag har ganska bred filmsmak och kan se det mesta men jag såklart några favoriter som jag gärna vill dela med mig av.

1: FORREST GUMP



Jag kan inte förklara varför jag älskar denna film så mycket men jag har sett den så pass många gånger att jag kan rabbla upp replikerna. Kan se den hur många gånger som helst. Har även soundtracket... hur bra som helst.

2. ANIMERAT

 

 

Älskar de tecknade filmerna som görs nu. De är så roliga. Hittade Skrotnisse och hans vänner på ginza för 40 kr. Såklart  slog jag till. Jag blir väldigt nostalgisk av den filmen. Det var vad jag såg på fredagskvällarna då jag var liten.

3. ACTION / ÄVENTYR

       

Tycker att X-Men är skitbra. Har inte sett 3:an men beställde den på ginza idag  =)



Van Helsing... BRA!!!

 

Vet inte vad jag ska skriva.. De här filmerna är bra helt enkelt.

     

De här är nästan mina favvo äventyrsfilmer, delad förstaplats med Harry Potter.



Jag var draktokig innan men den här filmen spär bara på mitt drakintresse.


Har faktist både läst boken och sett filmen. De var båda bra.



4. KOMEDI



Tycker väl inte att det är en komedi egentligen, mer ett drama men kan väl hålla med om att den är rolig ibland. Det är en bra film iaf.            


    

De här har varit mina favoriter sen jag var liten. Min smak när det gäller film ändras inte så mycket har jag märkt. Har äntligen skaffat dem på dvd.



Pretty women tycker till och med Fredrik om =)



Antingen hatar man den eller så älskar man den.

5. THRILLERS



Äckligt otäck =)

 

Jag tycker om de flesta av Johnny Depps filmer. Dessa är inget undantag.
 
8. DRAMA



Härlig film med musik som får en att drömma bort.



Så otroligt sorglig film.. ojojoj vad jag grinade



Jättebra film som skildrade hur det var under 60 talet.

Det där var ett utval av mina favvofilmer.

Här är några filmer som jag vill se

   


Ska önska mig dessa filmer i julklapp kanske =) Min mor brukar va snäll och köpa filmer åt mig.

Älskar film... ska gå och se om jag hittar nån gammal goding som jag kan lägga mig på soffan och se. Har en stor godispåse som väntar =)

    

Popcorn är inte så tokigt heller =)
              
Åsikter och kommentarer
Postat av: M.

Åhå. bra filmsmak du har ; )

Älskar hajenfilmen, Alla pirates filmerna är ju KUNG!

Och hitta nemo är ju bara så jävla bra den med:P

Älskar älgarna i björnbröder med ^^, så jävla sköna.

Grease finns de ju inga ord om - sjuukt bra.



Jiddra inte med Zohan rekomenderar jag ; ) Såg den för dan här och den var så jävla kul :P Lite pervers då men så jävla kul!^^,

2008-10-28 @ 11:41:53
URL: http://emanuelsmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

       
RSS 2.0