Fler loppisprylar

Har skrivit om min loppisfynd förut men har nu tagit lite fler kort på olika saker som jag räddat hem från loppisar. . Här kommer det lite bilder. 
 


Älskar de här glasen. Köpte 6 stycken på en loppis efter att ha gått och tittat på dem i säkert 2 månader. Betalade 75 kronor och jag har aldrig använt dem.



Hittade de här blå skålarna på samma loppis och jag är svag för glas och porslin. Betalade 60 kr för 6 stycken. 



Min fina fruktskål. 60 kr på smma loppis som de övre föremålen kommer ifrån.


Tillbringare, kannor och vaser.


Har en hel hög med kannor, vaser och tillbringare. Som jag har skrivit förut så kan jag inte riktigt motstå dem. Här kommer bilder på ett par stycken.

 

De här har jag haft i flera flera år.



Liksom denna.



En av mina favoritkannor som jag har.



Mina favoritvaser. Den fyrkantiga blå hade jag gått och tittat på i flera månader men varit för snål att köpa men så bestämde jag mig för att äntligen köpa den. Men då jag kom på loppisen så var det någon som köpt den 2 dagar tidigare. Gissa om jag blev besviken. Men jag blev glatt överraskad på min födelsedag då det visade sig att det var Fredriks mormor som varit och köpt den åt mig.  



Mitt vasskåp.Ganska många vaser utplockade vid detta tillfälle.



Tycker väldigt mycket om den gröna vasen. Tillbringarna köpte jag för jag tyckte om formerna på dem.



Dammiga var de ser jag nu..



Härliga färger



Fick denna av mamma. Är så härliga färger på den.



Var på bouppteckning och otroligt nog var det INGEN som ville ha denna gröna Anna servis. Det är endast tallrikarna som har några småskador annars är det i jättefint skicka. Självklart så fick den följa med mig hem. Var så fint hemma hos oss i julas då jag dukade upp med dessa.

Om jag känner mig själv rätt så lär det komma fler bilder på loppisprylar snart igen. Det finns inget som kan hålla mig borta....

Nu ska jag sova.
God natt  på er...
              
Åsikter och kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

       
RSS 2.0