Fredag

Imorse så tänkte jag.. äntligen fredag, imorgon så slipper jag kliva upp för att hjälpa F att göra iordning Milton utan vi kan sova så länge vi vill, men så kom jag på att F ska jaga imorgon. Ja då blev det ju såklart ingen sovmorgon utan det blir nästan tidigare än på veckorna. Det känns fruktansvärt jobbigt. 

Jag är som sagt sjukskriven just nu. Får inte lyfta eller anstränga mig så mycket för bebisen vill komma ut redan nu och det går inte jag med på. Väldigt tråkigt att inte få ta hand om sin egen son. Varje dag måste man komma på lösningar för att förenkla vardagen.

Jag säger bara det. Tack och lov för internet. Man får så många tips och inspiration därifrån. Helst pysseltips som jag kan göra utan antränga mig allt för mycket.

Jag sitter ofta och ritar olika inredningar till vårt hus, hur vi kan göra om hemma och så lämnar jag dem till mina man för hans åsikt. Då är det bra med internet. Jag sitter och sparar bilder på mina favoriter, alltså hur folk har gjort om hemma hos sig och då kan F se vad jag menar.  Oftast tycker han nog att det är fina och bra ritningar men att det saknas tid, pengar och ork till att göra om just nu.

Får drömma vidare.

Här kommer lite av mina inspirationsbilder.
Har hittat dem på Flickr, Styleroom och andras bloggar.  Förlåt men jag kommer oftast inte ihåg var jag hittar dem.

 Barnrummet     

Mitt absoluta favoritrum att inreda.. Då får man bli lite tokig och tänka utanför ramarna. Vi har börjat riva tapeter och göra om i Miltons nya rum. Det är så stort och ljust. Ska göra något helgalet där inne i turkost, grönt och rosa inslag. 
Ja ni lär se var jag fått min inspiration ifrån.
                         
 

Ska göra min sons nya rum i denna grönfärg.. Ålskar den!!!

                                        


Jag har ju lilla kocken hemma. Ska bygga denna åt honom... eller ja Fredrik ska få bygga den =)



Supersnygg säng.. Vill måla något i denna färg



Jag vill också ha ett helrosa rum.






Hur kul skulle det inte vara att ha en koja inne. Snygga sängkojor. Från http://kidsfactory.nl/



Så himla snygga saker till barnrummet... Bild från badankas blogg.

Köket

Vill göra om vårt kök. Inte för att det är utnött eller dåligt men det är ju så fruktansvärt tråkigt. Vill ha ljust men med färgklickar. Hittade dessa bilder som verkligen inspirerade mig.

 

Dessa underbara bilder lånade jag från misskittykat styleroom.se



Älskar turkost!!! Jag ska också måla det inne i mina köksskåp.



Vill också ha ett stort och härligt skafferi



Förvaring är viktigt.



Badrum


Har ju just gjort om vårt badrum i detta huset men om jag fick bestämma så skulle jag vilja ha ett jättestort badrum med plats för bastu, bubbelbad och dusch.

Tvättmaskinen skulle jag ha i en separat tvättstuga så man slapp se eländet.
Här kommer några bilder på folk som har lyckats.

 

Stora snygga badrum med mycket ljusinsläpp.. Vill ha!!!



Hur snygg blev inte deras tvättstuga??


Bokhyllor och förvaring

Jag har alltid velat ha ett stort hus med ett rum för massor av böcker. Ett bibliotek. Här kommer det i alla fall en massa bilder på hur jag skulle ha gjort om jag hade det stora huset... keep on dreamin´



Så här ser det ut hos oss nu. Vill ju ha fint!! Men finare än så här blir det nog inte i detta rum. Om jag nu inte hittar på ett sätt att trolla bort alla fula pärmar och tidningsförvaring och gör rummet dubbelt så stort. Det vore nånting..

Vill ha så här:



Att man blir inspirerad till att göra om bokhyllan hemma??

     

Jag har en hel del med lpskivor hemma.. Skulle vilja ha plats till att göra nått sånt här med mina.


Pysselrummet

Mitt favoritrum i vårt hus är mitt pysselrum. Där är det bara jag som vistas så jag kan stöka på och lämna framme hur mycket jag vill. Jag har tyg och papper i högar och tapetrullar som står lite här och var.  Av de här bilderna fick jag lite tips på hur jag kan fixa bättre förvaring där inne och hur jag skulle göra om jag fick chansen till att ha pysselrummet i ett större rum.

 

 

Det här är mitt pysselrum. Det är litet men det är mitt.. Måste fixa fler hyllor och så tror jag att jag ska kopiera idén här nedanför för förvaring av mina tapetrullar. Uppe under taket ryms mycket =) .



Smart tapetrulleförvaring inte så bra bild dock.



 

Länk: http://www.flickr.com/photos/craftcreativity/2508509382/in/set-72157605140386812/

Den här tjejen hade så tur att hon kunnat göra kontor/pysselrum av deras källare, Hur stort som helst. Tycker att det var snyggt gjort.

 

Snygg upphängning av bilder, tycker om provdockor också, vet inte varför. Bra och rolig förvaring i skrivbordet.

 

Är avundsjuk på den här tjejens pysselrum.. så vill jag också ha...

  

Har en sådan låda med massor av smålådor. Köpt på Ikea. Ska också tapetsera den. Snygga färger i detta kontor.


Sovrum

Vi har precis gjort om vårt sovrum och jag är verkligen jättenöjd med det och trivs så himla bra där inne men ibland så önskar jag att jag vågat på lite mer färg eller gjort något riktigt pampigt... som de här människorna gjort.





Lila golv = snyggt



 

Bra idé om man har en liten vrå någonstanns. Göra ett litet krypin.



Härliga färger
 


Rolig idé.. Får lust att kopiera detta... men vart ska jag göra det???


 

En massa härliga färger.



Bo som en drottning.. Det skulle vara något.

Textilier

Till sovrummet hör naturligtvis en massa härliga kuddar, gardiner och filtar till.

  

Ooooo... vill ha!!!!!!!!!

    

Dessa underbara kuddar kommer från Indiska






De här snygga överkasten och kuddarna kommer från min nya favoritsida Tigerrose.

Vardagsrum.

mitt senaste inredningsprojekt är vårt vardagsrum. Det är långsmalt, inte en hel vägg utan fönster eller dörrar och så är det beiged. Det är otroligt svårmöblerat helst då vi vill ha mycket sittplats. men jag tror jag har kommit på en lösning på vårt problem. Har suttit vid datorn och ritat i flera dagar. Har till och med gjort en moodboard så man får en känsla av hur jag tänkt mig färgmässigt och vilka slags möbler jag vill ha.

Här kommer mina ritningar.

 


Tyvärr så gick det inte att ladda upp min ritning. Men min moodboard ville vara med iaf =) . Ska försöka senare jag lovar.

Och här är lite inspirationsbilder från olika vardagsrum. Man plockar lite idér här och där.



 



 



Nä nu ska jag slänga mig på sängen och drömma mig vidare om hur mitt drömhus ska se ut.

Ha en bra dag!!!

              
Åsikter och kommentarer
Postat av: Helena

Hej!



Du har en trevlig blogg.

Dock ser jag att du "lånat" ett gäng av mina bilder, bland annat på mitt hobbyrum. Jag hoppas att du vet att man alltid källa och länkar till originalet när man visar andras bilder. Du kan länka till min Flickr-sida: http://www.flickr.com/photos/craftcreativity/.



Tack på förhand & trevlig helg!

/Helena


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

       
RSS 2.0