Loppisfynd

Klockan är halv 7 på morgonen och jag kan inte sova. Låg och tänkte på loppisar och var så sugen på att gå på en. Men men det är dåligt med loppisar här den här tiden på året så istället gick jag ner och tittade på lite bilder av vad jag köpt på loppisar genom åren.  Lägger upp lite bilder på mina, vad jag tycker, fynd.

 Före och efter



Fyndade en byrå på loppis i Långsele för 200 kronor, Blev riktigt bra efter lite spacklande och målande. Återanvände beslagen som redan satt på byrån. Sväljer hur mycket underkläder och sockar som helst.



Denna dam hittade jag i Kyrkdal på deras loppis... Blev kär så hon fick följa med hem. Hur bra loppis som helst där.. åker dit en gång per år och fyndar. Ljusstakarna har jag svarvat själv och katten är en present från min mor.

Älskade mattor



Älskar ryamattor. Kommer inte på var jag köpte dessa. De ligger i sovrummet och är så mysiga under fötterna då man kliver upp på morgonen.



Var på en bouppteckning efter en släkting och räddade denna runda skapelse från soptippen. Alla där tyckte att mattan var så fruktansvärt ful så de hade tänkt kasta den. Tur att jag fick tag i den för den passar så bra i vårt sovrum. Jag utgick från färgerna i den här mattan då vi gjorde om sovrummet.

 

De här underbara skåpknopparna satt på köksskåpen i vårt gamla kök.. letar överallt efter 3 knoppar till så att alla dörrar i vårt sovrum får var sin. Om den är någon som har några över så får ni gärna ge mig dem =)  Nu har jag tofsar på överskåpsdörrarna istället.


Förvaring




Förvaring är alltid bra. Helst då jag har hur mycket smycken och hårsnoddar som helst. 10 kr burken.



Min lilla kissemiss är guld värd.. orkar med alla mina ringar.. 5 kr var ett överenskomligt pris också.



Kan inte få nog av små askar och lådor..Den guldiga hittade jag längst in i en bokhylla och lyckades pruta ner till 50 kr. Var så glad.



Denna låda löste jag på auktion där jag bor. Det blev dagen dyraste sålda sak och jag fick den för endast 100 kronor. Hittade en liknande på antikaffär men den var mindre. Den kostade över 1000 kronor så jag är nöjd med mitt fynd. Förvarar mina kryddburkar i den. Hur bra som helst. Mortlarna och skålen på micron kommer från bouppteckningen. Krukan har jag köpt hos vår lokala blomsterhandel.



Ordning och reda i skafferiet. Hittade glasburkarna på olika loppisar och hemma hos mormor. Hon är så snäll som låter mig ta reda på sånt jag vill ha. 



Köpte denna på samma auktion som kryddkistan. Betalade 20 kr.

Tavlor

Jag köper ofta tavlor men det är inte alltid de kommer upp på väggen. Här är mina favoriter som kommit upp.



Fick tag i dessa tre underbara tavlor i keramik på en loppis i Näsåker. Betalade 275 kr för alla. Tyckte att det var lite dyrt men nu i efterhand ångrar jag mig inte.. Blir glad varje gång jag ser dem.



En tavla av tre. Hittade dem på röda korset för 20 kr styck... Älskar dem. Passade så bra på min nytapetserade vägg också =)



Tavla 2. Gardinen kommer också från loppis, 10 kr, även katten är "räddad" från loppisen.



Ville visa tavla 3 och vår nytapetserade hall uppe.. Alla hatar denna tapet men jag älskar den. Fick några rullar av Fredriks morfar. Han sparar på allt.. tak och lov... Ja jag vet.. inte så snyggt med tvättkorgen framme men det blev så.. Ska upp med några golv och dörrlister så är det klart sen. 



Den här tavlan har hängt med i ett par år nu. Hittade den på en loppis i Lycksele och betalade bara 20 kr för den. Den har passat in vart jag än har hängt den. Nu hänger den i tvrummet.



De här två hänger i köket och min son tycker verkligen om elefanten. Pratar med den varje morgon. Stora fina tavlor för endast 10 kr styck.



Tycker om gamla ramar..denna hittade jag för endast 20 kr.

 

Har suttit på tradera och köpt en hel hög med gamla ramar så att mina gamla svartvita foton skulle komma till sin rätt.. Känns så fel att sätta gamla bröllopsfoton i nya ramar.

Vaser, krukor och tillbringare.

Jag vet, jag verkar samla på allt och det stämmer nog. Tur att jag har 3 hus att fylla *skrattar*. En sak jag inte kan låta bli då jag är på loppisar är ju snygga färggranna vaser, krukor och tillbringare. Här kommer några stycken.



Fin blomkruka från loppisen i Kyrkdal. 20 kr



De här två vaserna fick jag till värsta fyndpriset.. 5 kr för båda.

 

Hittade denna gröna skönhet i Strömsund. 40 kr.







Jag betalar aldrig mer än 40 kr för en vas eller tillbringare men oftast kostar de inte mer än så heller.. De står överallt hemma hos oss.



Min lilla loppissamling i köket. Lampan 20 kr, lejonen (mina favoriter) 55 kr för båda och vasen 20 kr. Gudaavbilden kommer från rusta eller nått sånt.

Lampor



Tycker att denna lampa blev lite dyr men jag tyckte om den så den fick följa med hem. Betalade 70 kr för den. 



Fick denna lampa vid bouppteckning. Ingen som ville ha den. Med ny sladd och ny lampskärm så blev den ju så gott som ny.



Vi fick nya grannar för 2 år sedan och deras hus var möblerat. De var så snälla och skänkte en hel drös med grejer till oss.. Blandannat denna lampa. Tycker om den så mycket.

Krimskrams i bokhyllan




Min lilla elefantsamling... Det började med en och så hittade jag en där och en där och nu har de ju växt till en liten familj =) 

Möbler


 
Fick även denna stol av grannarna. Tack Lasse och Lilian.



Och denna....



Hittade denna byrå i Kyrkdal och fick köpa den för 250 kronor.. Tycker jag var ett bra pris. Tyvärr så ville syster också ha den så vi bråkar om den fortfarande...



Köpte blompiedestalen i somras på vår årliga 12 timmars loppisrunda. Den kommer från thailand och jag betalade 42 kr.



På samma loppis hittade jag även dessa roliga gubbar. De är sniddade ur samma trästycke.. Det är skickligt gjort. 75 kronor



Min fina kontorsstol i pysselrummet. Den är så skön och var så billig. 2 kronor tror jag att det var jag fick den för.


Jag har ju hur mycket loppissaker som helst men nu får det vara bra för idag. Det kommer mera.. har bara inte tait kort på dem än.

Ha det bra allihopa.
              
Åsikter och kommentarer
Postat av: Elin

Vafan! den lilla runda bollen har jag missat totalt! vars sitter den? den va lite rolig=)

2008-10-21 @ 22:01:17
URL: http://wickedmuffin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

       
RSS 2.0