Måndag igen

Då var det måndag igen då..  Kunde knappt ta mig ur sängen idag. har vaknat hela natten varje gång jag behövt vända mig. har haft så ont. Inte roligt att det ska behöva vara så här. Men jag får väl skylla mig själv för vi åkte till Ö-vik igår på dop och det skulle jag nog inte ha gjort men vem vill missa något sånt. Kommer ju inte precis hända igen för denna lilla gosse som blev blöt igår =)

Vi for lite tidigare så att vi skulle hinna gå på rusta innan. Det var så skönt att komma ur huset och bara gå runt i en affär och titta på alla saker. De hade börjat med julpyntningen, kunde inte hålla mig utan köpte en liten ren som ska hänga i julgranen och så hade jag så tur att jag hittade en Tricia Guild bok för endast 49 kronor.. Det är rena rama fyndet.
 

Tycker att de är supersöta- 10 kr /st.

Hittade en hel del annat jag skulle vilja ha på rusta också. Är lite galen i julprydnader helst julgransprydnader. Har så mycket i vår gran så man ser knappt granen men vi har plastgran så det gör inte så mycket. (tycker inte om barren) Det är det roligaste med julen, att klä granen och köpa klapparna.


Köpte denna matta ifjol på rusta för att ha under granen. Den blev väldigt bra där..  Finns i år också, kostar 79 kr.



Blev väldigt sugen på de rosa och turkosa kulorna men jag lät dem stå kvar i hyllan 39 kr för 4 st.. Stjärnor köpte jag ifjol och de glittrar så vackert i granen. 39,90 kr för 10 pack.

 
Jag har redan ett par snygga papperstjärnor hemma men jag hade svårt att motstå de de hade på rusta. De kostar 49 kr. och finns i lila, lila-rosa, blå-grön, silver, röd, vit och turkos. 


Köpte denna adventsljusstake ifjol. Tyckte att den var så rolig. Har inte använt den än. 29,90 kr.



Milton älskade dessa julgransprydnader. Sa så här: "Biiiiil... pappa köpa.. " men pappa gick inte med på det.. Tycker att prydnadssaker är onödiga. 


Hittade detta snygga överkast på hemssidan. Tycker att det var jättesnyggt (det lila alltså) och kostade inte så mycket. 249 kr och det är till en dubbelsäng.  

Känns roligt att det snart är jul. Jag har börjat köpa julklappar och så har jag letat åt en hel del på olika hemsidor. Orkar inte springa i affärer i år så det kommer nog bli mycket köpt över internet. Hade tänkt göra en de grejer också. Få se om det blir gjort.

Har lite shoppingbehov nu. inte lätt då man bara sitter hemma och tittar på internet och hittar så mycket fint på olika sidor. Mycket av det jag vill köpa vill jag köpa till bebisen men jag har ju så fruktansvärt med barnkläder till den redan så det är inte lönt. Hinner inte ha allt. Hittade iaf detta som jag vill ha...

Barnkläder och prylar

Barnlycka


 

Supersnygg åkpåse 999 kr.                                       Napp 99 kr.

 
Napphållare 79 kr                                                        Nallebjörn 129 kr


Min favorit. Filt 299 kr.                                                                    Väska 299 kr
Skötväska från oii  1149 kr.
Alla dessa underbara saker kommer från barnlycka

Babyshop


Supersnygga mössor från babyshop.

Folkart



Från folkart kommer dessa underbara kreationer. Får jag en flicka så ska hon få kappan, den är ju så grymt snygg. Mackan är rolig också =)

Dunderbutiken




Är ju tokig i Barbapapa.. Hittade de här sakerna på dunderbutiken. Är så lätt att handla där och paketet kommer efter bara ett par dagar.

Homely


Snygg mobil att ha ovanför spjälsängen. Tyvärr lite för dyr för mig. 320 kr

Lampa 898 kr.

Tält 1852 kr.

Hittade dessa på homely. De har så snygga saker men jag vill inte betala deras priser.

Lillaw


De har så snygga barnkläder och filtar på lillaw. Vill köpa allt.

Lucky little me


Allt detta kommer från luckylittleme. Också en av mina favoritsidor. Har dock aldrig handlat därifrån.

Poppilopp

 Hittade dessa på poppilopp. Ska man köpa pianot???


Raffigraffi

   

Milton är väldigt förtjust i att titta på de här bilderna. synd bara att de är så dyra.. Det är stora bilar förrest en som man sitter och sparkar sig runt på .. Från 1199 kr till 1500 kr. Från raffigraffi.

Ellos



Hittade de här bäddseten på ellos som jag funderar på att köpa till Miltons nya rum. De var så härliga..

Åhlens



Åhlens har också en del snygga påslakanset.

Miltons nya rum

Aproppå Miltons nya rum så går det rätt så trögt. Pappa kom hit i helgen med Easy covertapeterna jag bett honom köpa. Känns som om det kommer att kunna lossna nu, har stått still så länge. Måste gå upp och titta ifall vi har oljefärg uppe i vår bra att ha skrubb. Det måste målas på vissa ställen så att det inte blir dåligt där när vi sätter upp täcktapeten.


Det så kallade gästrummet. Användes bara för förvaring av möbler som inte passade in någon annanstanns och för att hänga tvätt. Blev rätt så rörigt här inne och så är det ju så trista färger.



Fotot taget innifrån rummet. Stora väggen ska bli grön, lilla blå.

Har tagit mig 2,5 månad men jag har snart dragit ner alla gamla tapeterna... Hatar strukturtapeter!!!

Sängen ska stå kvar i rummet. Milton ska få sova i den. Fick den av mormor och morfar när vi flyttade till huset. Den gick knappt in men med lite bök och många svordommar så gick det till slut.
Funderade på att måla om den men fick inte för mormor så den förblir brun. Det är min morfarsfar som gjort den 1921. Årtalet står på baksidan.



Taget från dörren då man kommer in. Garderober till höger, kallskrubb (bra att ha skrubben) innanför den lilla dörren rakt fram. Väggarna ska bli blåa. Sängen står just nu mitt i rummet därför ser det mindre ut.

Milton är väldigt otålig. Tjatar på sin kära mor att jag ska upp och måla.. Vill sova i stor säng. Får se vad han säger då han till slut får sova där.

Har köpt en del saker till rummet redan. Har gjort en ritning över hur vi ska göra så att Fredrik kan se min visionMen som vanligt så kan jag inte lägga ut den.. Datorn vill inte lägga ut saker från paint.. De kanske är ovänner =) .

Det här har jag köpt redan till Miltons nya rum.




Köpte det här överkastet på tradera. Med frakt blev det 370 kr.  Är så nöjd. Älskar färgen och Milton tyckte att det var så fint.



Köpte mattan Hampen för 395 kr på Ikea och bordet lätt med tillhörande stolar frö 179 kr. De ska bli chockrosa. =)

Vill ha till Miltons nya rum



Vill köpa 3 Billy bokhyllor och ställa in i rummet så att han bra förvaring för alla hans böcker och leksaker. Snygga sängkläderna Korall från ikea skulle passa bra in också.



HIttade de här snygga korgarna hos Broarne och de skulle pasa perfekt in i rummet. Tyvärr kostar de 350 kr/st. Det är lite för dyrt för mig, då Milton bara ska ha leksaker i dem.

Nä ska gå upp ooch leta åt färgen så att man kan sätta gubben iarbete då han kommer hem =)
Ska bli skönt då allt är klart
              
Åsikter och kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

       
RSS 2.0