Saker som jag pysslar på med hemma..

Här kommer det lite saker som jag har gjort nu då jag har varit hemma sjukskriven.  Har inte kunnat sitta några längre stunder, en kvart där och en halvtimme där..

Det har blivit lite småpysslande då iaf.



Det här förklädet gjorde jag idag till Milton. Han ska få det då han fyller 2 år för han älskar att baka och laga mat.



Gjorde även 2 minigrytlappar



och en duk till hans nya rum.

  

Har gjort 2 överkast till spjälsängen. Det blå gjorde jag till Milton då jag väntade honom och det gröna gjorde jag till bebis i magen =)



Köpte en ful bokhylla på loppis för 70 kr. Målade den vit och tapetserade insidan med en fin gammal tapet =)
Nu står den i Miltons rum.

 

Köpte denna lampa förra veckan på en loppis, den var då trären (furu) så jag målade den och satte nytt tyg på skärmen. Den ska Milton få ha i sitt nya rum om det nu blir klart nångång.



Hittade dessa bilder på en hemsida och blev helt förälskad. Förlåt till dig som gjort dom, jag frågade aldrig om lov innan jag skrev ut dem... Tyvärr så sparade jag inte adressen till tjejen. Är 2 olika konstnärer förresten. De hänger i mitt lila sovrum.



Har fått dille på att måla om allt så det F vill ha kvar omålat får han gömma.. Dessa fururamar från Ikea fick sig ny färg. Jag har en tendens att plock småsten då jag är någonstanns och stenarna från den här utflyktsdagen passade bra på ramen.



En docka som jag gjorde för länge länge sedan när jag gick i skolan.

Här kommer ett par tavlor jag målat



En liten fantasibild. Ska in i Miltons nya rum.

 

Miltons favorithund Morris. Målade denna förra veckan, ska få hänga i Miltons nya rum.
 


Katten hänger i Miltons rum.. Den tycker han om väldigt mycket



Milton älskar barbapapa. Dessa tre tavlor gjorde jag då jag väntade honom.



Denna tavla hänger i sovrummet. Färgerna passar så bra in där.



Mormor stickade en liten tröja till dockan jag gjort.



Min kära mor återanvände gärna konservburkar och gjorde pennställ åt oss då vi var små.. Pennställ som jag fortfarande använder.



Fredrik gjorde denna hylla till mig då jag behövde någonstanns att ställa Miltons Barbapapasamling och fotografier.

Detta var lite av mitt pyssel som jag har hemma.. Hoppas att få se andras pyssel också.
              
Åsikter och kommentarer
Postat av: Micca

Va fina grejer du gjort! Gillade dockan ^^,

2008-10-28 @ 08:49:20
URL: http://emanuelsmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

       
RSS 2.0