Tröttsam dag

Har inte hunnit gjort så mycket idag faktist, eller jag kanske ska säga har inte kunnat gjort så mycket. Har haft jätteont i magen och haft sammandragningar och det är bara för att jag dammsugade och skurade igår. Blir så less på att inte kunna göra något.

Var iaf ut en sväng igår också som jag skrev igår att jag funderade på. Plockade lite lingonris, enris och granris och så satte jag mig ner vid köksbordet och gjorde en krans till ytterdörren. Jag tycker att den blev så fin så det var värt allt besvär och smärta. Ska snart lägga ut en bild på den.

Jag han med en hel del igår men då höll jag på från 8 på morgonen till 8 på kvällen också. Jag tog då det lugnt, satt rätt så mycket under dagen. Lyckades städa köket, hallen och lilltoan och det är jag hemskt imponerad av mig själv för. Men jag var så trött igårkväll, somnade på en gång jag la mig. Det var verkligen skönt. Brukar ligga och vrida och vända mig i flera timmar.

Har en ny bok som ligger bredvid sängen och väntar på mig, en John Grisham bok. Har läst ut min senaste bok, det gick snabbt. Karin Alvtegens Skuld. Den var bra och otroligt lättläst. Läste bara 2 gånger i den. Blev klar på ett par timmar. Får se då jag orkar börja med Grishamboken ikväll. 
 
       

Har läst 2 av Karins böcker. De är så bra. Bara 3 kvar. Ska se om Gunda (Fredriks mormor) har dem.

Har varit till barnmorskan Annika idag. Är så glad att hon är tillbaka från sjukskrivningen. Jag har saknat henne. Allt verkar bara bra med bebisen. H*n var livlig idag och ville inte ha hjärtljudet mätt men till slut så fixade det sig. 

Är idag i vecka 32+6. Imorgon så blir det en ny vecka igen. =) Kollade inte så mycket idag. Mätte magen (31 cm) blodtrycket var på 120/60 och urinen ua. Så det känns ju skönt. Undersökningarna går alltid fort men vi sitter oftast och pratar länge efteråt. Idag blev det om tatueringar och bloggar. Visade henne hur man går in på en blogg. Hon använder nog inte internet så mycket misstänker jag. Men det var trevligt. Var och handlade med mormor sen och så var jag hemma hos henne ett bra tag. 

Läste idag att var tredje tjej i sverige har en egen blogg.. Det är rätt så otroligt. Inte många jag känner som har en blogg. Var finns alla dessa tjejer då?

Milton fyller ju år imorgon så jag har bakat en socker kaka ikväll och gjort en tårta. Våra grannar Lasse och Lilian ska komma och äta tårta och så Miltons farmor och farfar såklart. Sen så ska vi till kyrkan för allhelgonagudstjänst. De ska läsa upp namn och tända ljus för de som har gått bort så då ska vi gå dit och lyssna på det. Efter gudstjänsten ska vi alla gå och äta på Corner (de har bara världens godaste mat där) mormor är så vänlig att bjuda oss allihopa. Ska bli kul.

Var just in på landstinget västernorrlands hemsida och kollade på bilder från nya bb. Det såg riktigt mysigt ut där. De har ju gjort ett vattenrum där med bubbelbadkar och fiberoptik i taket så att det ser ut som en stjärnhimmel. Hoppas att man får chansen att prova på det. Ni kan själva gå in och titta på www.lvn.se. Tyvärr så kunde jag inte lägga upp bilder därifrån själv. Det ville inte datorn.

Helt appropå ingenting

Har alltid velat ha ett dockskåp. Då jag var 6 år så fick jag ett av mamma och pappa som min pappa gjort själv och det lekte vi hemskt mycket med. Det har rramlat i golvet ett par gånger så jag har försökt renovera det. Har gjort lite möbler och sånt men det blev som stopp då vi flyttade hit. Har ingen plats att ha det på så då hamnade det ute i andra huset. Funderar på att ta in det igen men det är så stort. Googlade lite och hittade de är fina dockskåpen, precis sånna jag vill ha. Dockskåp som inte riktigt är till för att lekas med. Synd på att de är så dyra.

 

 

Det här fina huset med inredning kommer från systerlycklig.





Hittade detta underbara dockskåp på styleroom men tyvärr så hittar jag inte vem som har det på sin sida.





De här två doskskåpen hittade jag på amerikanska hemsidor.











De här dockskåpen kan man beställa på  green leaf doll house

Andra dockskåp och tillbehör kan du bland annat hitta på margarethas dockskåp, l8p8s dockskåp och skala minimal







Är så imponerad över den som har suttit och gjort detta. Är detaljer från ett dockskåp. Verkligen tidskrävande och pillrigt.
 
Hittade en härlig hemsida idag. Jag älskar ju tyger från 70 talet och tydligen gör den här tjejen det också.

Duktiga Annika



Snygga väskor


Grytlappar



Snygga haklappar. Perfekt till min bebis =)


Barnlakan


Necessärer


Nä nu är det dax att sova lite, blir en lång dag imorgon och jag lär nog inte vila så mycket.  God natt och sov gott =)

              
Åsikter och kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

       
RSS 2.0