Var till Sollefteå igår och idag

Var som sagt till stan igår, skulle till läkaren för att se hur det var med bebisen. Åker till gynläkare 1 gång i månaden för att kolla hur livmodertappen håller ihop. Sist så hade jag öppnat mig lite, dr fick in ett halvt finger, så man oroar sig ju lite men doktorn verkade inte oroad eftersom hon inte ens undersökte mig igår, skrev bara ut sjukskrivningspappret. Konstigt tycker jag och jag frågade henne om hon inte skulle göra någon undersökning men fick som inget riktigt svar. Jaja hon tycker väl att jag har gått så långt nu. Är i vecka 31+5 idag så det går framåt =) men det är ju fortfarande i farozon. 

Hon tyckte nog att jag var lite tjock för det enda hon verkar bry sig om var att jag skulle göra sockerbelastningstest. Fick upplysa henne om att jag redan gjort 2 under denna graviditet. Läkare verkar aldrig läsa journaler fast de har dem rätt under näsan.
 
Passade på att springa ner på stan efter sjukhusbesöket. Hade kollat in lite saker på jysks hemsida som jag tycker skulle passa Fredriks syster bra i julklapp och jag vet ju inte när jag kan gå på en affär nästa gång så det gällde att passa på. Hittade även en julklapp till bebis, svärmor, syrran och Milton så det blev en produktiv dag trots att det gick väldigt fort in och ut ur affärerna.



Köpte denna till bebis.. Tror inte h*n behöver en spargris men vi är väldigt förtjusta i folkabussar (skulle gärna ha en riktig) så jag kunde inte låta bli. Jysk 39,90 kr



Milton fick ny täckjacka och täckbyxor från Lindex. Kom på att han kanske behöver mer än 1 jacka... 



Har ju skrivit förut om Miltons nya rum och att Fredrik ska få bygga en liten leksaksdiskho dit. Köpte snygga minihanddukar på Jysk för 7 kr /st som han kan ha till leken. 



Det finns en affär i Sollefteå som heter skattkistan, en liten lågprisbutik som har många jättefina saker. Där hittade jag dessa grejer till Milton i julklapp, 10 kr/st.
Ja det är gnuggistatueringar. Han tjatar om att han vill ha egna tatueringar, mamma och pappa har tatueringar så då vill Milton också ha. Fick 5 ark för 10 kr. Hoppas att han blir glad nu =) 



Han ju springa in på en loppis också och hade sån tur att jag hittade detta minidiskställ och miniplasttillbringare.  Lyckades pruta också =) Helt prefekt till Ms lilla kök.



Köpte denna skål för 10 kr på loppisen, det ska bli diskhon.



Mormor har letat efter sådanna här lampskärmar och jag hittade ett par på en loppis för 2 veckor sen som jag köpte åt henne men de är så svåra att få tag i billigt så jag passade på och köpte ett par i reserv åt henne nu när jag sprang på ett par. Hon ska få dem i julklapp.  30 kr/st.


Morgontrött

Jag är fruktansvärt morgontrött och har verkligen inget bra humör på morgonen. Imorse var inget undantag men vem kan vara sur och tvär då man har en sådan här liten solstråle som försöker få en på bra humör igen...
Var tvungen att ta lite bilder (eller det blev närmare 20) Här kommer 3.



Tur att Milton tagit efter pappas morgonhumör



Du kan inte se mig



Bu på dig...

Ja jag blev då på bättre humör imorse iaf. Puss på min lilla skitunge =)

Följde Fredrik till stan idag, han skulle röntga ryggen och jag tänkte att jag kunde väl följa och hålla honom sällskap, snäll som jag är.
Jag tog med mig vattenflaskan, 2 tjocka nummer av sköna hem och var förberedd på timmar av väntan på röntgen (det brukar alltid jag få vänta). 10 minuter senare så är vi på väg hem igen. Man bli så förvånad när nånting går fort inom sjukvården. Jag var helt paff.

Vi åkte hem iallafall och jag gick och la mig och sov, var helt slut. Fredrik tycker inte att jag var något vidare sällskap eftersom jag envisades med att somna i bilen hela tiden. 
Men jag hörde en snygg kommentar från Fredrik iaf mellan sömnen så jag avslutar dagens skrivande med ett citat från Fredrik.

" Va, det är fortfarande -2,5 grad ute, om det hade varit minusgrader så hade det varit jäkligt kallt." 
              
Åsikter och kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

       
RSS 2.0