Haft fullt upp

I lördags så var det mest roligt fullt upp. Jag och Elliot var till Näsåker på bakluckeloppis, Köpte en blomkruka (10 kr) En handsniddad skål i trä (10 kr) och leksaker som Milton ska få då han fyller år (50 kr). Sedan så åkte jag tillbaka till Junsele och gick på loppis även där. Köpte kopparna Kosmos till syrran och en ram till mig själv. Så gick det att spara pengar. Blev en hundring totalt.



Min kamera är helt värdelös. Åhhh vad jag längtar efter min nya kamera.. Kan de inte ha lagat den snart??? Kom tillbaka till mig!!!!!!!



Ramen fick jag för 30 kr. Inte så farligt...

På kvällen så tog jag och Milton och åkte ut i skogen med bärplockare och hinkar i högsta hugg och plockade blåbär. Vi hittade väl inte så mycket men lyckades plocka 2,5 liter på ca 1 timme och det var vi nöjda med. Det var jättekul att ha Milton med för han gick och surrade på där i skogen och ropade på Dixie då hon sprang för långt bort och dylikt. Höll på att skratta ihjäl mig då han gick och pratade med grenar och kottar och träd. Värst av allt var att det behövdes rensas också.


Hade fullt upp igår med. En av Fredriks arbetskamrater ska låna vårt hus i Mo så vi höll på hela gårdagen med att ställa iordning där och städa.

Vet inte varför men vi har inte varit där nånting alls sedan vi flyttade där ifrån. Det är ju som en sommarstuga men det har kännt så jobbit att he på vattnet och allt sånt. Det tar en halv dag sedan att tömma huset på vatten igen pga av golvvärmen men nu så har vi gjort det iaf. Fredriks morfar lovade att hjälpa oss att tömma ledningarna sedan.

Bestämde igår att vi iaf ska sova där hela familjen under första älgjaktsveckan. Det blir som en liten semester. Måste bara göra iordning efter att Olle bott där. Är som lite tråkigt där som det är nu. Ska göra snyggt innan vi flyttar in. Måste ju inreda i lite 70 tals stil såklart..=) Milton säger att vi ska flytta hemifrån hehehe... Han ser fram emot det. Tror inte att han förstår att han blir utan tv en hel vecka. 



70 tals tyger från tradera.



Snygga burkar från tradera

 

Vill ha de här snygga underläggen så mycket men måste spara varje krona till London resan.



Väldigt fina prydnader och vaser från tradera.



Älskar sådana här statyer och väggprydnader. De är ju sååååå fina.



Många fina och roliga lampor finns det på tradera. Älskar blomampeln i plast uppe i högra hörnet. Den har en lampa i övre kupolen och så är det tänkt att man ska plantera i den undre. =)

Ska gå och rota igenom alla gardingarderober och duklådor nu så man har snygga textilier runt sig i stugan. Måste ju ta med mig lite fina saker också så att man känner sig som hemma.



Var ju till sundsvall förra veckan med mamma och jag har äntligen laddat in korten i datorn. Min gamla kamera som jag använder nu är ju värdelös men man ser ju vad det är iaf..



Vattenkanna i "min" färg lila, från Ikea, 9 kr.

Köpte 2 ramar på clas ohlssons för nu jäklar så ska inte mina teckningar ligga längre. De blev superbra, är så nöjd med resultatet.

 

En blyertsteckning av en av de få korten som finns på mig och min farmor.



Ramade även in en teckning som jag gjorde i 6:an för det är så härliga färger i den.

Satte upp en av mina loppisfynd förra veckan också. Tycker att det blev skitbra. Nu har jag någonstanns att ställa alla mina vaser som jag samlat på mig. Det här är bara en liten bråkdel av alla vaserna jag har men man får väl byta ut och skifta om eftersom humöret skiftar. Hade ingen förebild.

När Milton kom ner och såg det så sa han:" Men oj vad fint du gjort mamma och korten också. Väldigt fint blev det."

Vad glad man blir då. =)





Tydligen så har jag inte tillräckligt att göra under dagarna. Har börjat sortera min pärlor så att jag kan lägga pärlplattor lättare.

 

Världens bästa syster köpte den här väskan i Grekland till mig =) Har tur som har en sådan snäll syster *blinkblink* Ska nog bli en fin present till henne från London också =)



VampyrElliot Han är så söt med sina vampyrtänder =)



Vill inte visa tänderna.. besvärliga mamma...

Ska ta och väcka Elliot nu. han sover fortfarande och klockan är halv 10 redan. Jag och Milton har varit vaken sedan halv 7, Var ju tvungen att gå upp på en gång idag. Fredrik sover hemma denna vecka men har eftermiddag så han måste få sova på morgonen så då är det bara att pallra sig upp.

Ska ta och gå och väcka honom då.. ha det bra

              
Åsikter och kommentarer
Postat av: Maria

Så mycket roligt du visar. Både traderafynd och loppisfynd.

Tack för besök hos mig, välkommne åter!!

2009-08-31 @ 15:35:46
URL: http://jagblommar.blogspot.com
Postat av: M.

Tackar:)

Ja de är skit tråkigt.. men vad gör man!

Hoppas ni får de kul i London:) När drar ni?

2009-08-31 @ 15:47:28
URL: http://emanuelsmamma.blogg.se/
Postat av: M:

Hehe ja. Fast i vårat fall så bli de inte så mkt mer slantar:P Benny är ju bara på en utbildning han.



Härligt! Samma dag som vårat hus ska stå tomt ;)

Hoppas ni får de trevligt iallafall :) Extra kul är de ju när man aldrig vart utanför sverige å:P

2009-08-31 @ 15:51:39
URL: http://emanuelsmamma.blogg.se/
Postat av: Amanda

Det var inte badhuset. Vi kan inte åka dit då Ludwig är för infektionskänslig. Vi får gå och bada på sjukhuset i den varma bassängen där men det funkar ju lika bra det. ^^



Håller med. En tur till badhuset är annars underskattat. Barnen gillar det iaf! ^^

Hoppas ni kan komma iväg dit någon dag.

Kram

2009-08-31 @ 20:49:02
URL: http://creyla.blogg.se/
Postat av: M.

Ja fast bara till ramsele :)

2009-08-31 @ 23:02:08
URL: http://emanuelsmamma.blogg.se/
Postat av: jasse

Jag älskar vatten kannan från ikea, snygg design på den! kram

2009-08-31 @ 23:11:08
URL: http://jassenilsson.blogg.se/
Postat av: Erika

sv: nej hon har typ inte varit förkyld sen hon föddes, det här är första gången hon är snorig

2009-09-01 @ 06:16:48
URL: http://stoltmammatillmira.blogg.se/
Postat av: M.

Ja precis. Sen får de vara nog, nu ids ja inte flytta nå mer :P



Näe huvva, mjölkstockning är hemskt!

Som tur är så är de typ borta nu

2009-09-03 @ 08:17:28
URL: http://emanuelsmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

       
RSS 2.0