Miltons nya rum

Tänkte att jag skulle uppdatera lite hur renoveringen går med Miltons nya rum. Vet inte om jag har skrivit det men han har flyttat in nu iaf fast vi inte är riktigt klara än men det bryr sig inte han om, han stortrivs.

Har en massa småsaker kvar att göra som att hänga upp gardiner, köpa bokhyllor och sätta upp saker på väggarna. Ser lite kalt ut just nu. Fast jag vet inte riktigt hur jag ska göra. Den vägg som jag hade tänkt att ha tavellister på säger Fredrik att det inte går att sätta tavellister på för det är för långt mellan reglarna. Det finns inget som får skruvarna att fästa i väggen så jag måste komma på någon annan lösning. Funderar på en jätteväggmålning.



Har städat och gjort iordning. Milton älskar sitt nya rum. Ska flytta ut den lilla bokhyllan sedan då jag har köpt bokhyllorna som jag vill ha. Ska ställa dit 3 Billybokhyllor så att tar upp hela hörnet.



Taget med den andra kameran. Blev mycket sämre färger med den.



Sängen på plats. Milton trivs att sova i den. Inga problem alls. Fast han har ramlat ur den en gång.. Lutade sig ut för mycket. Sängen har jag fått av min mormor och morfar, fotöljen var kvar i vårt gamla hus då vi köpte det. Pläden i fotöljen fick Fredrik då han var liten bebis. Rullgardin från Jysk, sänglampa från Ikea, tavlan har jag målat själv.



Måste komma på vad jag ska göra på denna vägg.



Så här såg min skiss ut som jag har gjort över hur rummet ska se ut. Hade tänkt sätta upp tavellister på väggen och sätta upp magnettavlor där Milton kunde hänga upp sina teckningar men nu måste jag fundera om. Går inte för det är för dåliga väggar.



Det snygga överkastet och kuddfodralen fyndade jag på tradera. Jag har vikt överkastet dubbelt för att passa sängen. Pläden kommer från Jysk. Fyndade den förra helgen då jag var i Lycksele. Kostade endast 75 kr =)  Djuren är från Ikea.



Den hemska furun är nu ett minne blott. Vitt blev en bra färg. Furuknopparna fick bli grönblå.



Alla ramarna är från Ikea utom de svarta. Det är vanliga fururamar som jag spraymålat svarta. Katt och girafftavlorna är också från Ikea.



Är inte riktigt nöjd med tavlorna än.. Jag kommer troligtvis att ändra om tavlorna ett tag innan jag är nöjd. Hade satt upp en jättefin tavla med en elefant men Milton ropade igår kväll att han inte ville ha den uppe för att han tyckte att den var otäck. Så då var det bara att ta ner den. Blev katter på väggen istället.  



Bordet och stolarna Lätt från Ikea fick bli rosa.


Min att göra lista

Att göra i gästrummet


•o      Ta ner gamla tapeterna. FÄRDIGT

•o      Måla tretexen där det behövs. FÄRDIGT

•o      Spackla där det behövs. FÄRDIGT

•o      Sätta upp täckväven. FÄRDIGT


•o      Måla taket. FÄRDIGT

•o      Måla grönt  FÄRDIGT     -Måla blått FÄRDIGT


•o      Slipa runt garderoberna. FÄRDIGT

•o      Måla garderoberna. FÄRDIGT

•o      Slipa garderobsdörrarna. FÄRDIGT

•o      Måla dörrarna. FÄRDIGT

•o      Måla garderobsknopparna. FÄRDIGT

•o      Göra hyllor inuti garderoben FÄRDIGT

•o      Dra in el, även i kallskrubben. FÄRDIGT


•o      Göra lister - Tak Golv Dörrar Fönster FÄRDIGT

•o      Slipa listerna - Tak  Golv  Dörrar  Fönster FÄRDIGT

•o      Måla listerna - Tak  Golv  Dörrar  Fönster FÄRDIGT

•o      Sätta upp listerna - Tak Golv Dörrar Fönster  FÄRDIGT


•o      Måla runt dörrarna.

•o      Måla runt fönstret.


•o      Bygga leksaksdiskbänken.

•o      Måla diskbänken.

•o      Köpa bokhyllor.

•o      Tapetsera i bokhyllorna.

•o      Måla stolarna och bordet. FÄRDIGT

•o      Ställa in möbler. FÄRDIGT

•o      Måla tavlor, köpa, hitta på Internet. FÄRDIGT

•o      Hänga upp tavlor.

•o      Hänga upp gardinstången och gardinerna.

•o      Ta in piffet.


Är en del kvar att göra ser jag... Frågan är bara vad jag ska hitta på till den stora kala väggen. Hittade lite inspiration på nätet..



Tycker väldigt mycket om den här väggmålningen.. Kanske ska ta och göra ett jätteträd??



Fin väggmålning



Tycker om hur de hängt tavlorna.



Kanske ska ta och köpa en hel hög med fjärilar och låta dem flyga över väggen.
Ska fundera vidare =)


Mina pojkar =)





Milton dricker vichyvatten i snapsglas =)




Myser i soffan





Somnade på mammas bröstkorg. Riktigt skönt hade vi på soffan =)

Ha det så gött!!!
              
Åsikter och kommentarer
Postat av: M.

Va fint Miltons rum blev!

2009-02-02 @ 11:21:18
URL: http://emanuelsmamma.blogg.se/
Postat av: Elin

Värsta härliga färgerna! Man blir ju rent lycklig:-D

2009-02-03 @ 10:05:02
URL: http://wickedmuffin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

       
RSS 2.0