Min dröm

Jag ser nästan bara på inredningsprogram på tv och jag har en dröm att någon gång få bygga eget hus från scratchs (stavningen är jag osäker på men skitsamma, ni fattar.)

Tänk att få vara med och bestämma exakt hur man vill ha huset. jag inser att den drömmen nog aldrig kommer att gå i uppfyllelse, tyvärr så badar jag inte i pengar. 

Jag har också en dröm om att hitta ett fint gammalt hus och renovera det. Nu har jag hittat mitt tomma skal som bara skriker ut efter mig. Jag var och slötittade på blocket och snubblade över denna pärla i Ådalen. Ni som är intresserade av att köpa detta hus kan gå in här.









Så här står det i annonsen.

Högfors Kraftstation från 1800-talet, vackert beläget i Offer by utefter
Högforsån, i Ångermanlandsälvens dalgång i Höga Kustens närhet. Ädelfisk i ån direkt utanför dörren...

Denna ståtliga byggnad med 24st kyrkliknande spröjsade fönster (ca 3m höga) med 12 mindre
rutor i ett inre och ett yttre fönster, 70 cm tjocka tegelväggar, vackert sirliga pelare på utsidan har ett yttermått på ca 40x18m i två plan med 6 meter takhöjd i markplanet + en valvad källare i huggen sten. Det övre planet har en öppen planlösning med fyrskurna takstolsbjälkar samt pelare.

En unik miljö för den händige konstnären! Lämplig till ateljé, konstverkstad,
utställningslokal, bygdemuseum eller helt enkelt ett unikt "jaktslott"...

För den friluftsintresserada finns de stora skogarna alldeles inpå knuten ...

Pris: 400 000:- sek. eller högstbjudande


Ser ni inte potensialen? Vilken härlig rymd et är i hela huset och hur vackert det skulle kunna bli. Jag föll pladask.

Nu ska jag sova och drömma om mitt drömhus. Vem vet, kanske kan jag övertala Fredrik att köpa detta hus till mig i fördelsdagspresent ; ) hehehe..

God natt
              
Åsikter och kommentarer
Postat av: Anonym

Hejsan! vilket, man nästan år en rysning, visst kan det vara mycket jobb, men tänk vilka möjligheter, man kanske drömmer om det i natt.





hälsningar

Lasse

2009-02-25 @ 17:00:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

       
RSS 2.0