Min man är en klant

Jo man får faktist skriva så... vi är gifta... ; )

Tror inte att jag skrev det förra veckan men då lyckades Fredrik halka till då han skulle flytta på en stock (på jobbet) så att han klämde fingrarna på höger hand mellan stockarna, så nu har han gått en vecka och knappt kunnat använda sitt blåa och svullna finger.

I förrgår så kom han hem och kunde inte använda vänster tumme. Tydligen så hade han halkat medans han klättrade på lastbilen och ramlat ner och slog i tummen då han landade. Trots högljudda protester från Fredrik så satte jag honom i bilen och körde honom på akuten. Fredrik tycker att det är så onödigt att gå till doktorn men denna gång skulle det då kollas upp tyckte jag och så fick jag ju chansen att gå på stan medans Fredrik var på röntgen =) . Det var bra att vi for till stan för han hade brutit tummen så nu går han bandagerad och kan inte göra nånting. Han tycker nog det är skönt att slippe byta blöjor =)

Är lite jobbigt för mig att gå från att inte behöva göra nånting annat än att amma till att behöva göra allt men det är skönt att kunna återgällda honom för att han tog så bra hand om mig då jag var sjukskriven. 

Vi har iaf kommit på att man använder tummen rätt så mycket. Är besvärligt iaf. Jag har fått klä på honom, bre smörgåsar, skära upp maten och hämta ved. Har lite smått träningsvärk idag efter att ha burit ved igår (har inte gjort det på 2 år). Jag bävar inför ett eventuellt snöfall för då är det jag som måste skotta och det har jag inte behövt göra någon gång då vi har bott här (3,5 år). 



Har äntligen lyckats få upp gardiner i Miltons rum nu också. Blev fint. Hottade de här snygga limegröna gardinerna på en loppis och fick dem för tio kronor. De passar perfekt. 



Skulel hänga tvätten och lämnade Fredrik och barnen i Miltons rum, då jag kom tillbaka så såg det ut så här. Fredrik sover...



Milton tyckte att det var jättekul att dela skötbordet med lillebror =)



Undrar ifall örat sitter fast ???





Mina fina pojkar =) 

Nä nu ska jag ta och plocka undan lite och byta bajsblöja på Elliot för 5 gången denna morgon.. Han skrattar bara då jag kallar honom skitunge hehehe... 

Ha det så gött!!!!!

 

              
Åsikter och kommentarer
Postat av: Erika, stolt mamma till Mira<3

ja visst våran lilla prinsessa :D

2009-03-03 @ 09:15:22
URL: http://stoltmammatillmira.blogg.se/
Postat av: Anna

Vilka sötungar :)

2009-03-10 @ 19:46:18
URL: http://tankecentrum.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

       
RSS 2.0