Det har varit ett par jobbiga dagar nu

Har haft ett par jobbiga dagar nu. Milton har varit sjuk.

Det började bra på torsdagen, försov oss så det blev rusning till dagis nästan direkt vi klev upp. Han dock kasta i Milton lite frukost innan vi var tvungen att fara. Kastade av Milton på dagis och åkte sedan till mormor och vi åkte och handlade och hälsade på Harry innan jag skulle åka på föräldraträffen.  Den var skojig. Roligt att träffa tjejerna lite och sitta och prata med någon annan än Fredrik. Johanna hade gjort så jäkla goda kako och bullar också.. Skulle kunna äta hur mycket som helst.

Hämtade Milton på dagis halv 2 och då var han så himla grinig. Jag tänkte inte så mycket på det för han var nyvaken då jag kom dit så jag tyckte att han skulle sluta gnälla och han gnällde bara ännu mer. Vi var bortbjudna till våra nya grannar (nya och nya, de har ju bott här ett tag nu så mn kanske inte kan kalla dem nya grannarna) på fika på torsdagen så vi kom bara hem, kastade i oss en banan och gav Elliot mat och så gick vi över till dem.
De hade dukat upp så fint med massor av goda kakor och semlor och vi tyckte allihopa att det var jättegott, helst Milton som satte i sig en hel semla själv och en kaka. det fick jag ju tillbaka sen.. =/  

Men han var alldeles rödblommig och fortfarande gnällig så vi gjorde kväll och gick hem igen efter ett litet tag. Då vi kom hem så ville han bajsa och vi blev sittandes säkert 30 minuter på toaletten för Milton var så förstoppad. Efter mycket grinande och skrikande så kunde han äntligen gå därifrån lite lättare men det slutade inte där.. Kände på Miltons panna och det kändes som om han skulle koka upp så jag tog tempen och han hade nästan 40 graders feber då på torsdagskvällen så jag gav honom wn flaska med saft och satte honom bredvid mig i soffan då jag ammade Elliot. Inte så mycket att göra då han har feber tänkte jag och i nästa sekund så spyr han upp all fika och banan över mig och soffan... Jätteskojigt... Lyckades hålla Elliot undan från det värsta iaf.

Som tur var så spydde han bara en gång och soffan klarade sig bra, var jag som fick allt på mig.

Miltons feber har hållit i sig trots att jag gett honom alvedon både igår och idag men idag så har han "bara" 39 grader. Inatt så var det 39,9 men jag vet inte säkert för Milton har fått för sig att termometern är farlig och får mer eller mindre panik då man ska ta tempen på honom. Tycker ju att han ska förstå att det inte gör ont... Är så besvärligt då de blir sjuk. Jag vill ju så gärna hjälpa honom men det går inte.. Vi försöker mata i honom så mycket vätska som möjligt. Ska snart åka in på byn och handla. Ska köpa lite goda festisar så att han vill dricka mycket.

Ska lägga Milton nu. Han ligger och halvsover på Fredriks mage. Måste vara skönare att ligga i sängen. Ska åka in till ica sedan. Ska köpa mig lite godis =)

Ha det bra.
              
Åsikter och kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

       
RSS 2.0