Nu är julen slut...

I alla fall hemma hos oss. Blev less på alla tomtarna och julgranen så det åkte ut idag. Eller julgranen packade vi ihop igårkväll.

Milton tyckte att det var jättekul att få hjälpa till med det. Fick en och en kula och sprang och lade dem i lådan och för varje kula ropade han" Milton hjälpa till, lägga i lådan" och så tokskrattade han. Ännu gladare blev han igår då han fick hjälpa till att dammsuga vardagsrummet och Fredrik bar in vaggan till bebisen. Han sprang runt som en yr höna och hoppade jämfota av lycka.

Idag så hjälpte han till att bädda vaggan med rena sängkläder och så har han lekt hela morgonen i den. Antingen så har han bäddat ner sin dockbebis för att den ska sova eller så har han legat där själv. Han tycker att det är jätteroligt.





Försöker förklara för honom att det är bebisen som ska ligga i den vaggan sen och att Milton inte kan vara i den då men jag vet inte hur mycket han tar in.. Han upprepar allt vi säger men om han fattar är en annan sak.


Vecka 42+2

Har varit en jättelugn dag idag, nästan inga sammandragningar alls men jag har haft jätteont i höften och ryggen så jag har legat på soffan hela förmiddagen. Somnade till och med en stund men Fredrik och Milton lät mig sova på och det var jätteskönt, måste upp och röra på mig flera gånger per natt så man sover ju inte så bra nu för tiden...

Ska ner på bebiskoll igen imorgon i stan. Jag tror inte att det har hänt något sedan igår men det får vi väl veta imorgon antar jag. Får se vad de tänker göra med mig då, om de tänker sätta igång eller vad som kommer hända.



Känns overkligt att man snart har en bebis till. Man har väntat så länge och nu när det är så nära känns det bara konstigt men bra samtidigt. Jag hoppas bara att Milton tycker att det är lika roligt med bebisen när den kommit som han tycker att det är nu.

Har förberett honom på att han kanske ska sova hos farmor och farfar imorgon så att han vet om det ifall de tar kvar oss. 




Det är fortfarande svinkallt ute men inte lika kallt som igår tack och lov. Dixie går och fryser hela tiden och vill bara ligga under filten i soffan men hon löper så då är soffan ett stort NEJ!! Det är blod överallt för hun har inte lärt sig städa efter sig. Jag blir så äcklad, vill bara ge bort henne medans hon löper klart. 

Fredrik är då duktig på att elda iaf. Han ställer klockan på 4 och kliver upp för att göra upp eld så att det inte är iskallt i huset då vi vaknar. Han är bäst!!!!  =)
 
Har eldat i vedspisen i köket också nu då det varit så himla kallt och det har varit hur skönt som helst. Vedspisar ger då bästa värmen och Dixie har kommit på att det är varmt och skönt där också så hon sitter så nära spisen hon kan utan att bränna sig. Hon skulle helst ha kläder på sig tror jag. =) 

Nä nu pallar inte ryggen mera tid vid datorn så då är det dax att lägga sig på soffan igen. 

Ha det bra!!!!! 
              
Åsikter och kommentarer
Postat av: M:

HOppas bebisen kommer snart!



Så ni har också en löpande tik hemma ;)

Fast Nikki har precis slutat - SKÖNT!

Vet inte hur många ggr jag har hållt på och spytt pga alla äckelviderlukter!

2009-01-05 @ 16:56:52
URL: http://emanuelsmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

       
RSS 2.0