Vecka 42+1

Har inte bloggats något i veckan så de flesta tror nog att jag har legat på bb men så är inte fallet. Min kontorsstol har gått sönder så min sköna plats framför datorn försvann. Min rygg pallar inte att sitta på en pinnstol men jag provar väl idag. En stund ska jag nog klara av så att jag hinner skriva ner några meningar.

Har varit till Sollefteå på koll idag. Är i vecka 42+1 och allt ser då bra ut. Har rikligt med fostervatten och bebis mår suveränt där inne. 
H*n verkar inte vilja komma ut än iaf och eftersom den verkar må bra och jag mår ganska så bra så får h*n stanna inne lite till.





Gick snabbt idag. Bara in och ut igen. Bebisen mådde ju bra. Kurvan kunde inte se bättre ut.  

Doktorn undrade vad vi ville göra idag och vi blev som två frågetecken. Vad menade hon? Göra? Men så förklarade hon att de kunde ju ge mig medicin så att tappen började mjuka upp sig men att då visste vi ju inte hur länge det skulle ta så vi sa att vi kunde avvakta lite.
Det är som lite kallt ute idag. Hade -34 grader ute imorse då vi skulle åka till stan så det kändes som om vi var tvungen att åka hem och elda lite. Sätter det igång så är det ju bara att åka igen. Ska ner till stan om 2 dagar igen om inget har hänt. Då skulle de se om de inte sätter igång ändå så dr. De sa att vi skulle förbereda oss på det iaf.

Jag vill att det ska sätta igång sig av sig själv men jag kan ju vara en sådan som det helt enkelt inte sätts igång av sig själv. Vad vet man? En förlossning som jag hade med Milton vill jag inte ha igen. Då skulle jag aldrig ha propsat på att bli igångsatt men jag mår ju mycket bättre den här gången, så nu känns det som att jag orkar vänta längre också =)  Har haft en föraning om den 6 januari och det är ju nu på tisdag då vi ska på koll så man vet aldrig =).

Nä nu ska jag lägga mig på soffan och se på tv och titta på då gubben eldar =) . Man får så jäkla ont i ryggen då de kollat tappen. Blir som minivärkar. Inte skönt. 

Ha det gött!!!!!!!! 
              
Åsikter och kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

       
RSS 2.0