Loppisrundan

Jag, Elliot, mamma och systeryster har varit på vår årliga loppisrunda nu och jäklar va grejer ja köpte.

Den skedde för 3 veckor sedan men jag har inte velat lägga in bilderna i datorn eftersom jag har haft sådana problem med den men nu så är den fixad (ängeln Jonas dök upp och hjälpte mig) så nu har jag äntligen lagt in fotona. 

Det känns som jag har varit överallt de senste veckorna. Jag har bara spenderat en dag hemma utan att åka någonstanns de senaste 2 månaderna. Har varit på en hel del loppisar de här veckorna. Det var inte bara loppisrundan. Det är ju loppisar var man än åker.

Har gjort en hel del fynd också så jag är jättenöjd men en del saker köpte jag bara för att de var fina och sedan så passade de inte in hemma hos oss så då hamnade direkt ute på vår loppis.

Har haft öppet ett par dagar och jag har sålt för 550 kr. Är jättenöjd med det för jag trodde inte jag skulle få något sålt alls men de pengarna har jag shoppat upp redan på andra loppisar =)


Loppisrundan med mor och syster

Började i Junsele och bilade oss mot Sollefteå och sedan så bar det av mot Kramfors. Hittade fram till 1 loppis just innan Sollefteå och lyckades handla för hela 40 kr.



Det blev tre gardiner....



en liten keramiklampfot...



och en docksäng i delar för de 40 kronorna.

Så här ser docksängen ut idag



Jag tog Milton till färgaffären och så fick han välja färg själv och då blev det lila.. Snyggt!!!! Och nä jag har inte missat en färgklick.. jag ska tapetsera där...




 

Såg denna hylla på den loppisen men den var inte till salu.. dumt att ha den framme då =(  Ville ha sån här hylla men men jag tänkte inte betala 400 kronor för dem. Har sett dem på tradera och då har de gått för det ungefär.Men så hade jag tur en dag. Dagen inna loppisrundan så åkte jag på en loppis inne i Junsele och hittade och köpte 3 stringhyllor (kompletta) för 20 kr styck. Värsta fyndet. Det fyndet är jag mest nöjd med denna sommar.





På samma loppis så fyndade jag det här blombordet för 40 kronor.



Och den här lampskärmen för 10 kr.


Hittade ytterligare 2 loppisar inne i Sollefteå och där blev det givetvis handlat också.




Hittade den här dockvagnen (Emmaljunga) på en loppis i Sollefteå för 30 kr. Den är ju så snygg och så var den hel och fin så jag köpte den.  Tyvärr så var den utan underrede så nu letar jag det. Är det någon som har ett så kan ni ju skänka det till mig =)



Garage till Miltons bilar. Röda korset 30 kr.



Det blev 6 nya lampor på loppisrundan men jag har inte lampskärmar till många av dem. Letar letar letar...
 
Blommiga lampfoten är köpt i Junsele för 20 kr också den stora mörka blev köpt i Junsele för 20 kr.

Mamma har en likadan som den gröna (kosta boda) och både jag och Elin (syster) har suktat efter den lampan men nu så har jag en egen =) Den var det dyraste jag köpte under dagen, den blev min för 250 kr. Nu letar jag bara den perfekta skärmen till den.



Lyckades följa med 2 vaser hem också. 30 och 45 kr.



Älskar verkligen färgerna på de här blomkrukorna. Jag har 1 likadan sedan tidigare och så hittade jag 1 på en loppis i Näsåker i helgen för 10 kr så nu har jag 4 stycken =) De här blev mina för 40 kr styck, askfatet 10 kr.



Världens bästa loppis i Kyrkdal, nu ni gubbar, nu fick ni bra gratisreklam ; )



Det blev en hel hög med lampskärmar men det är bara två som jag använder... Tror att jag ska ta och klä om den bruna, den var så ful...



Den här lampskärmen är supersnygg då den är tänd. Det är kopparfärgade trådar i det gröna... Blev så fint i kontoret  så..




En stor skärm blev det också. Den får sitta på gröna lampfoten så länge.



Det här är min favorit från loppisrundan. Den är så snygg. Det var inte den här skärmen på den men jag hittade den på en annan lampa så jag bytte. Tyckte att det skulle vara heloranget. Köpte den för 160 kr.



Den blev ju så snygg i vårt vardagsrum. Passade perfekt.



Det blev även en ny kökslampa. vår gamla var så sunkig. 175 kr.




Mamma köpte en Nalle puh låda till barnen. En hel hög med böcker tavlor gosedjru och annat som hade med Nalle puh att göra var i lådan.



Köpte mig en ny skärbräda för 20 kr.



Själkvklart så fick ju boken om Peter och Draken Elliott följa med hem, är ju därifrån Elliot fått sitt namn =)



Hittade en sån sunkig loppis efter vägen mot Kramfors. Var så äckligt där och det kändes som man var alldeles lusig då man for därifrån men jag lyckades ju hitta någonting iaf. Köpte de här 4 kaffekopparna och en skohylla där. Skohyllan var tyvärr trasig såg jag då jag kom hem. 40 kr blev det för skohyllan och kopparna.  Dukarna hde jag shoppat på tardera. De väntade på mig i brevlådan då jag kom hem från loppisdagen. 17 kronor blev summan med frakt och allt.



Blev så fint i skåpet.



Hittade den här skålen på Junselemarknan, var några damer som hade ett loppisstånd. Betalade endast 20 kr för den och så hittade jag salladsbesticken på Näsåkers loppis för en tia och skärbrädan det står på för en femma.



Den här veckan har jag verkligen flängt runt en hel del. Måndagen kändes så tråkig för det bara regnade och regnade så jag ringde mamma, pappa och mormor och undrade ifall de inte ville hänga med på en utflykt och det ville de såklart.

De är aldrig svåra att få med så vi packade in ungarna i bilarna och åkte till Strömsund och Beppe Wolgers museum. Det var dunderklumpen som jag var ute efter men allt annat var också väldigt intressant.

Strömsund




Beppes museum



Milton var mest intresserad av hönorna som gick fritt utanför.



Dunderklumpenrummet. Det fanns mycket fint därinne.





De hade även byggt upp ett rum för godnattstunden. Milton fattade ju ingenting vad det var för något mend et var kul att se dockorna som man sett på tv då jag var liten. Älskade alla tyger och mönster som de lekt med.




På vägen hem så hittade vi 3 loppisar som vi stannade på. Köpte denna ljusstake för 20 kr. Love it!!!



Spegel 15 kr, ska lägga ut den på min loppis för 100 kr. Det tror jag lätt att jag kommer att få.



Burkar 20 kr



Vaserna har jag haft ett tag men de har stått i bokhyllan. Behövde en färgklick i köket så då fick de hamna ovanför micron. däremot så är tavlan/underlägget nytt. 10 kr.



Kaos i köket efter att vi kommit hem från loppisrundan.



Var rätt så fullt i min bil efter loppisrundan. Hade stoppat in så mycket det gick. Fick inte in mer...



Hittade den här lampskärmen hos mormor. Ska ta och klä den i ett fint tyg. Måste bara komma på hur man gör först =)



Fick lite panik över hur det såg ut då jag kom hem med alla grejerna så jag började tokstäda innan Fredrik kom hem.

Före



Efter



Före



Efter



Före



Efter



Mormors matta blev fin i hallen.


Före



Efter



Vardagsrummet efter städningen i och försig så har Milton hunnit stöka ner lite men de var ju en klar förbättring. Köpte mattan på vår loppisrunda av en söt liten tant. Hon undrade ifall 70 kr var för mycket... Tokbilligt tycker jag =) Bra för mig..

Ska ta och sova en skvätt nu... Ha de så bra!!!
              
Åsikter och kommentarer
Postat av: Erika

du älskar ju loppisar :)

2009-08-02 @ 21:37:52
URL: http://stoltmammatillmira.blogg.se/
Postat av: Elin

Åh! Den där ljusstaken var ju grym! Jag köp den av dig;-D

2009-08-03 @ 19:36:04
URL: http://wickedmuffin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

       
RSS 2.0