Jihooooo!!! Min chansning funkade

Gösta ringde i fredags kväll och sa att de andra hade tänkt skjuta upp idag söndag, och att jag gärna fick följa med.

Jag fick givetvis panik för det enda som jag har skjutiti i år var i tisdags och det var bara 12 skott och det gick åt pipsvängen. hade först fått höra att vi skulle skjuta upp fredagen efter midsommar och jag hade smått panik över att det var för nära, att jag inte skulle hinna träna nog tills dess men Fredrik drog med mig till skjutbanan igår och så fick jag träna lite. Vi sköt sammanlagt 75 skott igår så man var rejält mör i armarna. Jag tyckte inte att det gick någe bra men Fredrik tyckte att jag skulle prova att skjuta upp för hagel idag. Går det inte så går det inte, då får jag ju bara göra om det igen efter midsommar...

Jaha tänkte jag och åkte spyfärdig till skjutbanan imorse för att skjuta upp och det gick skitbra!!!

Jag fick godkänt på alla proven (säker hantering av vapen, avståndsbedömning, lerduveskytte, skjutning på hare mm) och så klarade jag högviltsprovet också. Det visste jag inte ens att vi skulle skjuta upp för och det var väl lika bra det för annars hade jag väl varit så nervös att jag hade spytt i bilen på riktigt på vägen dit.

Så himla skönt att Fredrik följde med också så att jag fick använda bössan som jag tränat med. TACK min älskling.



Så här snygg blir man då man skjutit runt 50-60 hagelskott och 24 kulgevärsskott på 2 dagar men det är det värt. =)



Är så glad. Firade med pizza idag fast jag inte ska äta sånt.

Har lyckats hålla uppe i 2 veckor utan godis nu. Det är tufft, det är verkligen som om jag skulle varit rökare, har ett sånt sockerberoende och så har jag ett sånt sug efter sötsaker men det börjar bli bättre. Har dock syndat och ätit en glass, och lite tårta och lite kakor men det är betydligt mindre än vadjag brukar sätta i mig. Har så mycket lättare att hålla mig ifrån godsakerna då Fredrik är borta. Vet inte varför men man unnar väl varandra gosaker.

Ska ta och bjuda hem tjejerna i veckan på lite fruktsallad =)


Min lillgubbe har börjat få testa lite mat också men han tyckte nog inte att det var någon höjdare



Elliot fick smaka lite potatis då vi åt mat.



Det kanske finns något godare där nere??

Var på kalas hos Mikaela i fredag. Stora Emanuel fyllde 3 år så vi var bjuden dit på kalas. det var jätteroligt att träffa dem och se hur mycket magen vuxit sedan sist. Är alldeles för sällan man kommer sig för att hälsa på dem. Tyvärr så var inte Milton pigg utan vi var tvungen att åka hem och ta tempen och den visade på feber. Fast efter att ha sovit ett par timmar så var han pigg och kry igen och var vaken halva natten.



Fredrik har åkt nu.. Har jag skrivit att han har fått nytt jobb?? Han började ju i måndags så han har varit borta en vecka och det gick superbra för mig men nu då han åkte ikväll så kändes det jättejobbigt. Jag vet inte varför men jag kände mig så ledsen. Han kommer att jobba eftermiddagarna nu så vi kommer inte ha så stor kontakt heller men det ska nog gå bra... Jag har många snälla människor runt sig som erbjudit mig hjälp om jag behöver det.  



Den här kommer Fredriks istta och brumma runt i på dagarna (och nätterna). För er som inte vet vad det är så är det en väghyvel med ett klippaggregat på och han klipper i väggrenarna och diken med den. Får se hur det går med allergierna, han är allergisk mot gräs vilket gör det här till det perfekta jobbet för honom. Beror nog på hur mycket pollen och gräsfrön det rör upp. Han jobbar föresten på Svevia (vägverket heter så nu för tiden).


Nä ska ta och försiktigt lyfta upp Elliot ur vagnen och gå och sova nu och hoppas på att Elliot sover hela natten nu med. Han har sovit 2 hela nätter nu då jag har fått väcka honom på morgonen =)

Det går bara bra för mig nu de här dagarna.


Hittade den här listan på Mikaelas sida

Vad blir ditt namn baklänges?
niraK-annA


Har du gjort en snöängel i år?
Är ganska säker på att jag inte gjort det...tyvärr


Hur lång tid är det längsta du legat på sjukhus?

1 vecka på bb


Har en dröm gått i uppfyllelse?
Att de har, har världens bästa barn.


Tycker du att sengångare är söta?
Näää...


Har du någon gång testat karate?

Nej inte seriöst. Hemma på lillasyrran har man testat lite karatesparkar då man var liten.


Första sporten du gick på?
Spelade fotboll och innebandy på skolan.. Jag är verkligen ingen sportmänniska..

Minimorötter eller pommes frites?
Morötter!!


Vad längtar du mest till just nu?
Att bygga ut huset så att vi får en ordentlig hall och tvättstuga.

Hur gammal har du tänkt bli?
Så länge jag kommer ihåg mina barn så spelar det ingen roll hur gammal jag blir. Över 75 iaf.


Har du haft vattkoppor?
Ajjemen

Vad drömde du inatt?
Sov som en stock så jag tror inte jag drömde något.


Vilken tv-serie är bäst?
Grays anatomy, alla byggprogram

Vad åt du senast?
En corner filé macka...mums!!


Höga eller låga strumpor?
Barfota


Vad är du mest rädd för i hela världen?
Att förlora någon man älskar


Läser du på baksidan av mjölkpaketen?
självklart

Vad har du för färg på ditt påslakan?
Lila

Bikini eller baddräkt? 
Äger både och men tycker det är skönast med bikini men jag passar absolut inte i det.


Snyggaste läraren?
Hade inga snygga lärare, alla var gamla och flinskalliga.


Är du mörkrädd?
Ibland


Har du någon gång haft på dig ett par trosor?
Konstig fråga


Riktig gran eller plastgran?
Plast för den går att böjja till som man vill ha den.

Tänt eller släckt när du ska sova? 
Spelar ingen roll för jag däckar då jag lagt huvudet på kudden.


Godaste drickan till frukosten?
The


Vill du bli president? 
Nej tack


Har du spelat tjej i en teater?
Ja


Duscha eller bada? 

Bada!


Har du gråtit i skolan nån gång?
Yes men kommer inte ihåg varför

Hur tar du dig till jobbet?
Jag raggar dit i min skoda

Har du någonsin sminkat dig som punkare?
Nä sminkar mig inte


Sjunger du på toa?
Japp


Vilken färg har din jacka?
Har en ny fin röd kappa och så en grön militärjacka som jag älskar.

Använder du långkallingar? 
Inte ofta. Har tillräckligt med egen vadering för att slippa frysa ;0)

Är du höjdrädd?
Beror väl på vad det är för omständigheter men egentligen inte.


Vilket land vill du åka till?
Marocko och Tunisien


Vad var det senaste som fick dig att skratta?
Elliot idag då han tokskrattade


Vad ska du göra NU?
Svara på den här frågan? Sova?


Pratar du fortfarande med personen du kysste senast?
Ja jag är gift med honom.

Har du sett din bästa vän gråta?
Ja

Vilka vitaminer åt du när du va liten?

Svarar som Mikaela - AD-droppar å Sannasol (heter väl nå annat nu?)

Vad åt du senast?
Som jag skrev lite tidigare en corner filé macka

Har du fått någon komplimang idag?
Ja, min familj tyckte att jag var duktig som klarade jaktprovet.

Har du varit med i en rättegång?
Ja men endast som publik

Är du polare med grannarna?

Ja det kanman nog säga, umgås inte så ofta men...

Vilka språk talar din mamma?
Svenska

Vilka länder har du bott i?
Sverige

Senaste piercingen?
Ögonbrynet men den är borttagen. En dålig idé kan man nog kalla det.

När åkte du bil i mer än 15 minuter senast?
Åker det varje dag då jag ska in på byn

Gay?
Icke

Har du däckat/spytt för att du druckit?

Ja men är inte stolt över det.

Har du äggat ngn?

Nej..

Har du täckt någons hus med toalettpapper?

Nej

Suger det här?

Nja, halvdrygt bara

Har du varit på stranden? 
Jo de sunny Hålla beach =)

Har du haft en stalker?
Nej, de tro ja inte

Minns du din/dina musiklärares namn? 
Ja har haft en hel hög med musiklärare men kommer ihåg P-O och Micke

Hur bra är din syn?
Jag ser vägen då jag kör bil

Har du varit på ett party?
Länge sen nu men ja är svaret

Skulle du kunna tänka dig att simma med hajar?

Ja det skulle vara roligt =)

Vad skulle du säga om jag sa att jag va kär i din bror?

Har jag en bror??

Har du varit utomlands?
Nä för jag räknar fasiken inte Norge och Finland

Har du sett din bästa vän naken?

Ja

Vilket är de bästa bröllopet du vart på? 
Mitt eget =)

Var är dina syskon just nu? 
Syrran är hemma i Lycksele tror jag iaf.

Vad var den senaste drömmen du minns?
Drömde att nån psykounge for runt och mördade folk och andra barn och så skulle jag ta hand om det för att se om den verkligen var farlig.. otäckt

Vilken tid gick du upp i morse?

05:30 (hade skjutprov)

Vad ska du göra i helgen?
Helgen har ju redan varit men nästa helg så ska jag nog bara umgås med min famlij och fara och skjuta lite på skjutbanan.

Vad står det i det fjärde smset i din inkorg? 

"Ja Milton han har koll han"

När va du riktigt sjuk senast? 

Då jag fick Milton, höll på att dö, det var nära ögat den gången.

Vem är den senaste kändisen du tog på?
Brukar inte ha för vana att tafsa på kändisar

Vad finns i din bakficka?

Mina mjukisbyxor har inga bakfickor

Har du färglinser?
Nej

Vad gjorde du kl 2 inatt?
Jag sov

Vad är det första du gör på morgonen?

Öppnar ögonen och försöker få Milton att gå och lägga sig igen.

Vad ska du göra efter det här?
SOVA!!!!




God natt

Ha de gött!!!
              
Åsikter och kommentarer
Postat av: M.

Va duktig du va som klarade det! :)

2009-06-15 @ 11:01:10
URL: http://emanuelsmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

       
RSS 2.0