Dopet och min traktor



Blir så jäkla sugen på världens bästa smårgåstårtor då jag ser bilderna från dopet. Smårgåstårtorna och fruktårtan kommer från bageriet brödboden i Junsele och tårtan med chokladfingrarna har mormor gjort, mamma bakade bullar och kärlekamums. Mmmmm...

Har varit till Ramsele idag tillsammans med Therese och vi var på babymassage med barnen. Det var ganska så kul men gav väl inte mig så mycket. Får se om jag går fler gånger. Nästa gång så kunde jag inte iaf för det är utflykt på dagis då som jag har anmält mig till. Vi ska till Långvattnet och titta på när de ska släppa ut kossorna på sommarbetet. Det ska bli så kul, tycker om kossor. Milton lär bli skiträdd för dem. Han är rädd för allt känns det som.  =)



Bild: http://www.magnusnelson.se/blog/wp-content/kossor.jpg



Var med Therese igår också. Åkte till henne då jag lämnat Milton på dagis och så gick vi ut och gick, lämnade Tim på hans dagis och så gick vi en lång promenad för att sedan ta en paus på bageriet för att ta en smörgås. Var ute hela dagen och det kändes. Det regnade hela tiden så vi var dygnsura båda två. Ingen av oss hade regnkläder heller och så rann det färg nerför min panna från mitt hår. Tycker inte om hårfärgen som jag använder men det finns inte att få tag i något annat märke här på byn. Den färgar av sig på kläder och örngott i flera veckor. 

Igårkväll så var vi (jag och Therese) till Annika på pysselkväll. Kom inte hem förrän halv 12 på kvällen. Hade det jättebra. Fredrik tog bägge barnen så jag slapp oroa mig eller bry mig om några barn =) Var skönt att få vara "bara" Anna-Karin för ett tag.  

Pysslade på med mitt fotoalbum men gjorde väl inte så jättemycket. Blev mest en massa pratande men det gjorde inte mig någonting *skrattar*



Var och hämtade min traktor som mormors bror skänkt till mig. Tycker att det blev väldigt fina bilder den dagen. Hade en rätt så bra dag. Milton tyckte att det var roligt att åka och hämta traktorn. Han pratar fortfarande om det.


Folkrace i söndags

var ju på folkrace i söndags, jag och barnen. Ja Fredrik han dök ju upp senare men han köpte bara en dricka oh så åkte vi hem så jag räknar inte med honom då jag tänker på dagen. Hade det bra i solen med massor av vänner runt omkring oss och korv att äta. Milton satte i sig 2 korvar och lite chokladbollar och festis.. Vilket kalas vi hade. =)





Ser så härligt ut. Vill prova. Hade en bra utsiktsplats från början men det började spruta så mycket rök, grus och sten på oss att vi var tvungna att byta plats.



Öronskydd är ett måste. Milton tyckte att det var jättekul, Elliot sov hela dagen.



Milton var väldigt fascinerad av traktorerna på plats.

Nä nu ska jag ta och ge Elliot mat. Milton han har däckat nu han efter en dag på dagis. De har varit ute nästan hela dagen och han sov ingenting på hela dagen så han var rätt så trött när jag kom och hämtade honom.

Ska gå och sätta mig och titta på tager du denna klänning på discovery travel and living och så sedan Roomservice på 5:an, sedan i säng. Föräldraträff imorgon.  

Ha de gött
              
Åsikter och kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

       
RSS 2.0