Förkyld

Förkylningen håller i sig för alla familjemedlemmarna. Jag och Fredrik har också öroninflammation så man kan knappt tänka.

Fast idag så känns det som om det är på väg att släppa och jag hoppas verkligen det.

Fredrik fick fara och jobba idag, de var rädd att det skulle töa för mycket i helgen så att det skulle bli svårt att få ut timret ur skogen sedan.

Jag och barnen låg och drog oss till halv 8 sedan klev vi upp, åt frukost och började städa. Milton bestämde att vi skulle byta gardiner och dukar så det har vi också gjort idag. Han med väldigt mycket på förmiddagen. Jag har så duktiga pojkar som hjälper till. Elliot är en fena på att hänga tvätt =)

 

Det var de här gardinera som fick komma upp idag. =)

 

Hela eftermiddagen har vi spenderat i Bölen hos mormor. Systeryster är där så vi har roat oss med att dammsuga lite och gräva igenom mormors oändliga tygsamlingar och gardiner. Fick ta med en del hem också =) Fick även en gammal klänning som min mammas farmor haft. Den satt som ett smäck på mig så jag ville ha den.

 

Är inte så orolig att fråga mormor om sådana saker för den har hängt på samma plats sedan 1990 då farmor dog. Inte så att någon använt den. Jag tycker iaf att den var väldigt fin :)

 

Nu så är jag helt ensam hemma. Eller ja inte helt, Elliot ligger uppe och sover men det känns som om jag är själv. Fredrik och Milton följde mina föräldrar till Strömsund för att kolla på en bil men de ska väl komma hem snart de också.  

 

Elliot var så trött efter dagens busande så han somnade i bilen på väg hem och sedan så fick jag inget liv i honom. Han sov så djupt att jag bara kunde bära  honom upp och klä av och lägga honom. Hoppas att han sover hela natten också.


Jag ska ta och snabbmåla Miltons tallrikshylla nu innan de kommer hem och innan syster kommer för att se film så ha det så bra allihopa. 


GLAD PÅSK

 

              
Åsikter och kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

       
RSS 2.0