Klippt och sytt

Denna vecka har jag haft jättemycket med tid till att sy men det har inte blivit av just av förkylningen. Har inte orkat men jag har iaf stått och klippt till fyrkantiga bitar ur olika tyger 15*15 cm som ska vara till bokstavskuddar och lapptäcken.

Tänkte att det var lika bra att klippa ut en hög så att man hade färdigt.

Hade tänkt sy ett litet lapptäcke till en vän som fått barn men jag måste ta reda på vad den lille gossen ska heta först. Det blir Fredriks jobb =)

Har eventuellt en beställning på bokstavsklosskuddar också fast helt säker är jag inte. Ska fråga henne igen.

Har hunnit sy en klänning denna vecka iaf, eller börjat på den iaf. Kantbanden ska bara på så är den klar sedan.

 

Elliot var min provdocka den här gången och den satt perfekt. Dock ville inte provdockan stå stilla då jag skulle fotografera så det var att jaga honom.

 


 



Jag tror att han tycker att han var väldigt fin =)

Jag bara älskar det tyget som jag sydde i. Det har varit en blus en gång i tiden och det går i mörklila med ljuslila prickar.

              
Åsikter och kommentarer
Postat av: therese

vad ska du ha för klänningen????

vill köpa den av dej =)

2010-04-30 @ 20:40:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

       
RSS 2.0