Loppis

I lördags åkte jag och Therese till Näsåker på bytardag och vi gjorde rätt i att åka tidigt och vi var där bland de första så vi fick första tjing på gogrejerna =)

Milton handlade en byggare bobtraktor för 30 kr, kattfiguren Maja ur byggare bob för 1 kr och så köpte jag ett påslakanset (mumintrollen) för 30 kr och några småbilar till mig själv bara pågrund av färgerna på dem. =) 

Efter att vi fyndat där så åkte vi runt i Näsåker och satte upp affischerna för midsommar i väntan på att nästa loppis skulle öppna. 

Jag kände mig lite snål efter fredagens spenderande men jag handlade ändå för 20 kr på denna loppis. För den tjugan fick jag en hatthylla, en barnbok och 3 leksaker. 

 



Jag hade tänkt sälja den på midsommar men jag känner att jag inte kan skiljas från den och så märkte jag vad bra den passar ovanför barnens klädhängare så den ska upp där har jag bestämt. Den var så liten och nätt. =)

Vi gick och fikade också och hade en väldigt trevlig dag tillsammans. Blir ju allt mer sällan nu då man inte är på orten på veckorna =(



Javisst ja... i torsdags var ju jag och Doris till en loppis i Åsele också. Jag kom hem med 3 klänningar. Jag vet inte om jag tycker att de är fina eller fula men jag hade inte tänkt behålla dem ändå. Jag har svårt att lämna kvar sådana saker på loppisar när de är billiga så det blir oftast så att jag köper dem oavsett vilken storlek det är på dem.



En brun-vit klänning.

70 tal =)

 



Synd att de fina vecken på kjolen inte syntes så bra. Denna är min favorit av de här 3...

Kanske någon anna som tycker att de är jättefina och vill erbjuda ett hem till dem?

              
Åsikter och kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

       
RSS 2.0