Pyssel

Här kommer den här månadens pyssel =)




Har äntligen tagit mig för att måla Miltons tallrikshylla. Den blev så bra och färgen passade perfekt till den gröna väggen. Ska ta kort då den sitter uppe också med Miltons alla små prylar och kort.





De här två kuddfodralen blev snabbt favoriter. Det lila fick jag av snälla mormor, jag och syster hittade det i ett av hennes skåp och det gröna köpte jag ifjol på myrorna i Umeå.  =)

Nu så har jag äntligen tagit mig tiden att köpa innerkuddar (ikea 12 kr) och sätta mig ner och handsy ihop dem. Jag är så nöjd. De är så sköna att ligga på också och så är de så våriga =)

 



Närbilder av kuddfodralen.





Fick en kasse med stuvbitar av mormor också =)



En skjorta följde med hem från mormor också.





Nu så har jag äntligen sytt klart klänningen. Nu behöver den inte hänga och håna mig längre för att jag inte syr klart.... Nu är jag fri.... =) 



 

 

Igår sydde jag en vanlig väska (tygkasse) till Linda och jag tror att hon blev glad över den. Tyvärr så glömde jag ta kort på den. 

Idag så har jag sytt en väska till lilla Astrid som hon kan ha med på dagis. Jag blev nöjd med den, hoppas att Astrid kommer att tycka om den också. Lilla hunden Hugo fick följa med på väskan också.


Jag gjorde värsta fyndet idag med. Jag sprang in på en loppis i Åsele idag på lunchen och hittade lite 60 talsklänningar och så var det halva priset också så jag struntade i min fattighet en stund och shoppade loss.

4 klänningar, 2 gardinlängder (60 tal givetvis) och en häftig brosch för 40 kr. Har lagt dem i tvätten så jag visar upp dem då jag har tvättat dem och tagit kort på dem.

Nu är klockan snart 10 så det är dax att gå i säng nu. Är helt slut på dagarna då man kliver upp 5 på morgonen och imorgon så är det föreläsningar hela dagen. Snark!!!! Jag kommer att somna.

Hoppas att ni får en bra dag. Ha de!!!

              
Åsikter och kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

       
RSS 2.0