Resten av veckan.

Måndag

I måndags åkte jag, mormor och barnen till stan och allergitestade barnen. De var tack och lov INTE allergiska mot något. Riktigt skönt var det att få det beskedet. Dock kvarstår frågan: Varför är Milton så prickig för? Får nog inget svar på det.

Var trött hela måndagen och hade huvudvärk så det blev inget att gå på stan. Hade lovat Milton att vi skulle på skattkistan så vi sprang in dit en snabbsväng.

Blev pizza till middag för vi kom hem så sent.


Tisdag


Stannade hemma hela dagen och hade latdag. Milton ville inte på dagis och jag kände mig trött nog för att låta honom vara hemma. Vi såg på tv och jag sydde hela dagen.



Jag sydde 2 necessärer, denna med genomskinlig vaxduk inuti men det blev så konstigt. Var svårt att vända på det och få det snyggt. Plus att jag inte fick till formen trots att jag följde ett mönster. Provar mig fram. Den funkar ju.







Gjorde en sminkväska till mig själv också. Min gamla var så liten. Blev samma modell som den ovan.






Hängde upp min nypimpade trådrulleställ också. Är helnöjd.


Gjorde älgfärsbiffar, klyftpotatis med färska champinjoner och paprika till middag och så hade Fredik köpt semlor till efterrätt.



E älskar semlor

Träning på kvällen för att träna bort semlan =)


Onsdag

Umgicks med Therese, gick runt på byn, höll på att frysa ihjäl. Åt lunch på bageriet, gjorde egna hamburgare till middag. 



Älgfärsburgare med röd lök, sallad, paprika, tomat, gurka ketchup och dressing.


Torsdag

Umgick med Therese, åt på bageriet, gick på loppis, Therese köpte en väska och ångrade sig sedan och det är jag glad för, för jag ÄLSKAR den!!!




VECKANS FYND!!! Min nya väska, 25 kr. Tack Therese för att ångrade dig =)


Var en sväng till mormor också och fick denna fina väska av henne. Världens bästa mormor.



Moster Dada har gjort den så det var roligt att jag fick den då.

Tufft boxercisepass på kvällen men roligt. Är ganska skönt då vi inte är så många på passen. Blir mer hemtrevligt då. Var skitkul!!!



Idag Fredag

Träningsvärk. Milton klev upp 7, jag gick ner med honom och satte på tvn och så gick jag och lade mig igen. Halv 10 väckte Milton oss igen för då var han hungrig. Skönt med sovmorgon.





Testade en ny modell på necessärerna idag och det blev mycket bättre. Sydde i en mjuk vaxduk idag. Den är mer som ett tyg än hård vaxduk.



Hittade 2 skärp som jag köpte i Umeå också på Rut mfl. Det var rea på dem. Hade kostat 129 kr men jag köpte dem för 25 kr. FYND.





Har haft städhjälp idag också. Milton har dammsugat och dammsugat men missade lite så det var bara att gå efter och dammsuga igen men han har varit så duktig idag så.. =) Elliot stod mest vid dammsugaren och skrattade över att det blåste varmluft i ansiktet på honom.
              
Åsikter och kommentarer
Postat av: Erika

mira gillar inte semlor iaf :P

2010-02-19 @ 18:50:09
URL: http://stoltmammatillmira.blogg.se/
Postat av: Camilla

hej!



Vilka härliga neccesärer du syr, kul med egengjorda prylar tycker jag! :)

2010-02-20 @ 16:16:32
URL: http://rosahemmet.blogspot.com
Postat av: Elin

Men skriv nåt nytt nångång! Jag blir tokig!;P

2010-02-27 @ 14:06:47
URL: http://wickedmuffin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

       
RSS 2.0