Nya projekt.

Denna vecka så börjar jag inte jobba förrän 13 eller 14 på eftermiddagarna så jag har en massa energi att bränna av innan jag börjar jobba. Jag har svårt att sitta och bara vänta tills jag börjar.

Igår så började jag 14:00 och då fick jag ett tokryck och sydde lite grejer till Pauline. Jag har sytt gardiner till hennes ursöta lilla husvagn och då fick jag iden attt jag skulle sy matchande kuddar också.

Det blev en svart kudde med ett P på i prickigt tyg och en prickig kudde med ett M på i svart tyg. Det blev rätt så bra. och så gjorde jag en liten  mindre kudde som var svart på sidorna och prickig i mitten.

Och så när jag ändå höll på så slängde jag ihop en liten necessär i det prickiga tyget. Det var så roligt. Hoppas att inte Pauline misstyckte.

Tyvärr så glömde jag ju ta kort på dem men jag får väl kanske fota i Paulines husvagn sen, får fråga om det.

Började måla jätteprylhyllan igår med. Jag började ångra mig när jag gjort ungefär 1/4 del. Det är ett evighetsgöra säger jag ju bara, alla dessa små minihyllor som man ska in i och måla. Och så behövs det målas flera gånger.. Usch vad jobb det blev.

 

Jag målade hälften igår, får se då jag får nån inspiration att måla resten.

 

Förra veckan s var vi hos mormor en dag. Jag fick för mig att slå sjögräset med lie nere i loken som vi kallar det för det började växa igen och barnen fick ner sin mormor i vattnet och badade.

 





Jobbigast var ju att ta upp allt sjögräs ur vattnet och köra bort det... Ja jag är lat av mig.. Det är ingen hemlighet, men mormor är 76 år, jag kan inte begära att hon ska göra det...

 



Mormor har en stor gård så det finns alltid något att göra där..




Här är "mitt" rum hos mormor. Det bara kliar i fingrarna när jag är där, jag vill slita ut och göra om.... 





Fast jag sitter mest på arslet och leker med Elvira, mamma och pappas hund. Hon är galen i pinnar och simmar som en tok för att hämta dem.

 



Vi var även till mamma och pappas nya gård som de köpt och slog gräset där och då hittade vi dessa små krabater i brevlådan. SÅÅÅÅ söta..

              
Åsikter och kommentarer
Postat av: Elin

Ooooh! vilka fina ödlor!:)

2010-07-22 @ 11:34:32
URL: http://wickedmuffin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

       
RSS 2.0