Hemma igen efter en kort helg

Fredrik fick jobba länge i fredags, han körde sönder något på lastbilen så han fick skruva så vi kom inte iväg förrän 4 på fredags kvällen. Fredrik följde med till Lycksele förresten. Det kanske jag inte skrev.

Det var roligt att Fredrik följde, vi gick på loppisar och på marknaden men köpte inget speciellt. Mamma köpte sköna och fina fårskinnstofflor till Elliot.

Hälsade på hos systeryster och tittade på hur lägenheten blivit efter hennes framfart med målarpenslar och skruvdragare.. Det blev riktigt snyggt. Fick sådan lust att flytta och ha något nytt att göra om. Men jag har massor att göra här hemma också, men det är ju inte lika roligt.

Helgens höjdpunkt var middagen på Golden bar i Lycksele.. MUMS MUMS säger jag ju bara. Jag mamma och Elin mumsade i oss Filé provenacale. Supergott. Oxfilé, fläskfilé beasås och vitlökspotatis. Jag stinker fortfarande vitlök men det var det värt.. Så underbart gott. Tack kära mamma för maten =)

Milton har sportlov från dagis denna vecka. Hade tänkt ta mig i kragen och va ute med dem hela veckan och idag så är det perfekt väder ute, plusgrader men storm. Höll inte på att få upp ytterdörren då jag skulle släppa ut Dixie så det blir då ingen lek ute idag.


Stackars Elliot blev just biten av Milton =( Kom och grinade och då jag frågade Milton vad som hände, varför Elliot grinade så sa Milton att han bet Elliot för att han bara kastade iväg leksakerna som Milton lekte med. Nu har Elliot väldigt fula bitmärken på ryggen och 2 tänder gick igenom skinnet så Milton är på timeout, stortjutandes måste jag ju säga. När han hörde att jag ringde och skvallrade för Fredrik så började han storgrina igen och ropade att jag inte fick berätta.  



Fredrik har tagit kort på min mössa nu som jag stickade för lääääänge sedan. Nu kom den på kort iaf då jag just kommit in efter att ha varit ute i kylan. Besvärligt med glasögon då, man ser inte mycket då de immar igen.

              
Åsikter och kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

       
RSS 2.0