Ingen bra vecka..

Har inte haft en sådan bra vecka denna vecka så bloggandet har fått ligga nere lite.

Har känts som om man bara springer runt i ett ekorrhjul och att det bara är samma samma samma hela tiden men Fredrik har fått mig lite gladare så idag kände jag att jag kunde skriva lite..

Det har varit sportlov här denna vecka så Milton har varit hemma från dagis och de har varit mer rastlös än någonsin.
Enda dagen vi har varit ute något var igår för självklart så åkte vi på magsjuka i mitten av veckan.

Egentligen så var det bara jag och Milton som varit dålig, Jag var bara dålig på fredagen men Milton kräktes och bajsade på torsdagen sedan var han bra tills nästa morgon. Han har varit dålig varje morgon, till och med idag.

Väldigt konstig magsjuka är det för han är bara dålig på mornarna men det räcker ju för att vi inte ska kunna fara på dagis imorgon för Elliots inskolning. Typiskt..

Det lilla projektet med dagis kjolar och mantlar gick åt pipsvängen också, eller ja allt är klart nu men det blev mer jobb än jag tänkt mig.

Det som skulle vara så enkelt. MEN symaskinen tyckte inte om paljettyget (som var fullt i något sorts klister) så nu ha den mer eller mindre lagt av och jag fick sy allt för hand... Måste fixa symaskinen nu, kanske det räcker att rengöra och olja upp den, annars får man väl skicka den på service..


Vet inte vad de kommer att tycka om dem på dagis men det spelar inte så stor roll. Jag har gjort allt jag kunnat.

 

Prinsesskjolarna blev klara förra veckan, de var enkla att göra.




Mantlarna som har varit en riktig hårrivare.. Men nu är iaf 16 stycken klara.. 4 i varje färg.. Hoppas att de blir nöjda..


Har hunnit med lite annat i veckan också. 



Elliot hade det här vykortet liggandes i sitt rum. Jag hittade en ram i skåpet och det passade perfekt. Tur att man har en hel hög med ramar som bara ligger..



Har börjat äta mer ordentligt, skippar potatis, ris, pasta, godis, godsaker och bröd, ska se om det hjälper mig att gå ner i vikt. Ser så jäkla gott ut min tisdagsmiddag. Lax, morötter och broccoli. Blev lite mycket bara. Nu äter jag på en liten assett, det blir en mer lagom portion. Men jag är på så jäkla dåligt humör, min kropp är van vid socker, den skriker efter socker...



Har ritat och ja, det är rena rama stölden nu. Elefanten och slottet såg jag på en bonad på tradera och de två andra bilderna såg jag på shutterstock och valde att rita dem. Behöver inte tänka så mycket, bara rita och det blir som terapi för mig. Så om ni tar illa upp att jag ritat av dem... Stäm mig..



Idag så har jag sytt klart mantlarna, så de ligger nerpackade i en påse redo för dagis och så har jag sytt 3 nåldynor efter ett mönster från whipup. Ovansidan syns ovan hihi..


Och här syns undersidan.




Lördagen spenderade vi genom att vara ute och leka med barnen i snön, fick köra lite skoter på gården (har inte kört på 2 år) och åka lite bil ute på skogsbilvägar för att kolla avverkningar.. Väldigt spännande..




Men Fredrik fick upp mitt humör igår då han gick med på att klä upp sig och se melodifestivalen. Så vi satt och åt gurka och morotsstänger med dipp och drack var sin öl uppklädda till tänderna, jag i klänning och klackeskor och F i skjorta och finbyxor. Det var roligt, blev då roligare att se melodifestivalen iaf. =)

              
Åsikter och kommentarer
Postat av: Erika

maten såg god ut!

2010-03-14 @ 17:42:28
URL: http://stoltmammatillmira.blogg.se/
Postat av: Maria

Hej!

Duktigt att skippa socker! Det borde jag göra, men det är så himla svårt.

Kul att klä upp sig och se melodifestival, ett vardagsknep för att göra allt lite trevligare.

Tack för besök hos mig, välkommen åter!

2010-03-15 @ 10:00:05
URL: http://jagblommar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

       
RSS 2.0