Omgjort

Har varit till Ramsele idag med Therese och varit och hämtat ut lite medicin till lilleman och så var vi bara tvungna att gå på röda korset. Konstigt lr hur?? Köpte (ja jag har handlat igen) 4 gardinlängder, 2 väskor (som går direkt till försäljningslådan) ett förkläde och ett brickband, som åkte upp på väggen på en gång.






 


 







4 längder gardiner. Inte illa...



På vägen hem så tog vi vägen om till Röåns möbler och köpte en ny sängmadrass till Miltons säng. Vi har pratat om det länge men vi har inte tagit oss i kragen och köpt någon så nu gjorde jag det.

Milton är överlycklig. Nu har han ju en "stor" säng. Drog ju ut imperialsängen så den blev 2 meter lång så nu ser den ju gigantisk ut.
  


Jag tycker att det ser konstigt ut men det är väl för att man inte är van.



Milton är iaf jätte jätteglad över sin stora säng och sover nu nöjt i den. Det är även Milton som har valt gardinerna till hans rum. Det var tvungen att vara blå gardiner, för det är hans favoritfärg numera. Tycker att vi ska måla över de gröna väggarna i hans rum också, de måste vara blåa. Jag säger bara det: Aldrig i livet!!!


Dagen har varit allt annat än  lugn och tiden gick med rekordfart, helst nu på kvällen.

Elliot sov då vi kom hem så jag och Milton passade som sagt på att ta fram hans nya madrass och renbädda och städa hans rum så att det skulle kännas fräscht. Men när jag skulle dammsuga så gick Milton ner för att slippa oljudet och av bara farten så fortsatte jag dammsugandet till vårt rum och Elliots rum och så kanske jag "råkade" möblera om Elliots rum.


Före



Elliots rum har sett likadant ut sedan Milton föddes så det var kanske dax med en förändring.


Efter



Blev ju inte så jättestor förändring men det är iaf någonting. Jag håller på att bli tokig. Vill göra om saker.

 


Det blev en liten myshöran/koja i ett hörn också som Milton föll för på en gång och försökte locka in Elliot i men det gick inte. 
 





Elliots lilla polare sitter och väntar på honom.


Det här inlägget tog såååå lång tid att skriva. Jag började för 6 timmar sedan men livet kom i vägen.

Elliot behövde ny blöja, tvätten behövde hängas men för att kunna göra det så var jag tvungen att vika tvätten som hängde på sträcket och för att göra en lång historia kort så slutade det hela med att jag städade och sorterade och vek alla kläderna i alla garderoberna.. Och hel plötsligt var klockan 7 och barn skulle ha välling och nattas och bytas igen och jag är så trött nu. Ska sova... Inte länge men hårt...


Var ju förresten till mormor idag. Fick 2 skjortor av henne. Vet inte riktigt vad jag ska göra med dem än men jag tyckte om tyget så mycket. Ska kolla om hon har fler.

 



Tycker om den nedre mest. Den är i härliga 100% polyester... mmm vad mysigt =)

Mormor sparar på allt så det finns ju en chans att hon har kvar lite gammkläder från 60 talet. Ska fråga henne imorgon. Ska på jakt efter tidningar till eldningen då. Mormor brukar spara en hög till oss så  om jag har tur så har hon några stycken till mig imorgon.

Nu ska jag sova sött och drömma trevligt. God natt.



              
Åsikter och kommentarer
Postat av: Susanne Åkerlund

Hejsan! Hamnade här på din sida helt plötsligt...(vet inte hur jag kom hit....) men jag måste få fråga vad färgen heter som du har målat väggarna i? Väldigt härlig blåfärg!!!

Ha dä! / Susanne

2010-03-04 @ 21:34:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

       
RSS 2.0