Dumpad

Milton dumpade mig idag för farmor och farfar, han ska sova där och Fredrik sover i lastbilen så jag och Elliot har det skönt hemma..

Elliot sitter och lyssnar på Var är långa farbrorns hatt? och ser väldigt koncenterad ut.

Igår var inte min dag alltså. Eller kväll kanske det heter. Först gick ju tvn och sedan då jag skulle dammsuga så hinner jag bara sätta igång dammsugaren så far proppen, och det blev becksvart..

Vårt hus proppskåp (vi har 2) är en enda röra. Det är ingen som vet hur det är kopplat och vilken propp som går till vilket rum.

Nu var det bara 2 rum som blev svarta. Kontoret och vardagsrummet. Fast en lampa lyste, det uttaget går på en annan propp.. väldigt konstigt.

Kylskåp och en lampa i köket går på en, allt är huller om buller. Tog mig jätte länge att byta den trasiga proppen för givetvis så visade den trasiga proppen inte att den var trasig.

Gick igenom alla propparna uppe (ca 15 st) och skrev upp på en lapp vilka som hörde till vad. Fast det var bara 5 som jag lyckades hitta ett rum till.

Sedan sprang jag ner och kollade alla där. Samma där.. var bara 4-5 stycken som hörde till något rum nere. Får kolla det där mer då Fredrik kommer hem.

Givetvis var det den absolut sista proppen som jag kollade som var den trasiga också. Så det ordnade ju sig till slut.


Möblerade om gjorde jag igårkväll också.. Bytte plats på allt utom jätteskåpet som väger 2 ton. Byggde ihop de två sofforna i ett hörn till en hörnsoffa och så fick barnen jättemycket lekplats på golvet istället.

Milton var så rolig imorse. Så här sa han då han kom ner:

"Va!!! Var är TVn?? Men vad fint du har gjort mamma, vad fint du har gjort till oss mamma, ska vi äta nu? "

Det sa han i en enda lång mening.. Lät så roligt..




Barnen han stöka ner på 2 sekunder imorse.. Detta är ju världens svåraste rum att möblera.. avlångt och smalt och så har vi inte en enda vägg i hela huset som det inte är ett fönster eller dörrpost på.. Man blir ju tokig då man håller på.

Idag flyttade jag lila fotöljen (dixies säng) till sofforna också så det blev mer som en jättesoffa och så ställde jag lilla byrån som man ser i bakgrunden där fotöljen stod.



Tog fram de fina mattorna som jag fått av mormor. Det är ju snart jul nu..


Idag har jag varit hemma.. Gjorde 4 kransar så nu har jag totalt 19 stycken och jag ids nog inte göra fler innan söndag heller. Det får räcka.









Oj vad dålig bilden blev på den sista.. Den är gjord i endast enris med lite pynt av ljung.



Sydde klart förklädesklänningen också och så har jag börjat på 3 vanliga förkläden till barn. Ska nog ta mig och sy 2 för vuxna också. Om jag hinner.

Jag har så många ideér till julmarknaden men så lite tid.

Man får väl mer gjort nu då man inte har någon tv.


              
Åsikter och kommentarer
Postat av: Malin

Men jösses vilka fina kransar! Ojojoj, vad du är duktig. Skulle på EN GÅNG köpa en enkrans, LÄTT! ...om jag bara bodde lite närmare då...

Ska till Ikea imorgon ohc hoppas på att kunna köpa en krans där, vilket jag gjorde förra året, hur illa är inte det? Den var dock fin!

Men som sagt, en enkrans vore definitivt finare på dörren. Har enris i en kruka brediv dörren ute på trappen så det skulle ha passat ihop lite bättre.

2010-11-25 @ 22:17:53
URL: http://holtakt.blogg.se/
Postat av: Malin

Ja, ris har jag massor av, bor ju mitt i skogen. ;-) Så sant så sant, antigen gör man en och det går bra, eller så gör det åt h-vete. Men det ska finnas tid också. Tid har man alltid ont om.



Såg att er TV pajjat, jag som trodde att vi var de sista som hade tjock-TV kvar... Vår lever ännu, men dagarna är nog räknade då det kommer konstiga ljud och så ifrån den ibland. Rysligt om den skulle ta eld. :-(

2010-11-25 @ 22:52:42
URL: http://holtakt.blogg.se/
Postat av: Malin

Exakt så har vi med sagt. Den får pajja först, sen köper vi ny, även om maken är sugen på en ny NU! Vi har ju gjort om i vardagsrummet och den nya SKA vara uppe på skåpen efter väggen, men den TV vi har nu får inte plats där, den är just för - Tjock! Jag stretar och maken letar..., typ...

2010-11-25 @ 23:22:48
URL: http://holtakt.blogg.se/
Postat av: Malin

Ser att du har en hotmailadress... Har du MSN? Kanske bättre och prata där? Lägg till mig isf. Dock inte idag, loggar ut nu... Natti på dig!

2010-11-25 @ 23:34:43
URL: http://holtakt.blogg.se/
Postat av: Malin

Hihi, nä, såklart du inte har... Sorry!



[email protected]

2010-11-26 @ 00:43:30
URL: http://holtakt.blogg.se/
Postat av: Anna

Tack! =) ja det känns som hon fångat "mig" rätt bra i designen..Hihi..

Va fina kransarna blev, hoppas det går bra på marknaden. =)

2010-11-26 @ 11:49:16
URL: http://sinnersandsaviours.blogg.se/
Postat av: erry

Åh, vad mysigt det blev med de fina mattorna! Älskar lampan också. :)



Trevlig helg!

2010-11-26 @ 16:42:38
URL: http://gallerry.blogg.se/
Postat av: Mia

Hej igen!!

Tusen tack för alla dina tips på tapeter, så kul. Jag ska kolla igenom dem imorgon. Jag köper gärna lite tapetbitar av dig om du har eller kanske byter mot något annat.. Vi höres.

Tjingeling Mia

2010-11-26 @ 17:03:05
URL: http://www.kiiromi.se
Postat av: Mia

Glömde att säga vilka fina kransar du gjort, de säljer nog bra :).

Jag ska också försöka mig på en i helgen om jag hinner.



/Mia :)

2010-11-26 @ 17:04:34
URL: http://www.kiiromi.se
Postat av: Elin

Vilket färgglatt rum det blev. Mycket bra!:)

2010-11-27 @ 11:44:00
URL: http://wickedmuffin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

       
RSS 2.0