Helgsysslor

Har umgåtts med familj och vänner i helgen och bara haft det bra.



Jag är ju så otroligt snyggt klädd då jag går hemma.. Håller ni inte med? Men ur detta färg och mönsterkaos föds min kreativitet och jag sätter mig och målar eller syr.

Jag satt vid symaskinen hela fredagen och han med att sy en kudde till vår säng, 2 nåldynor, en bokstavskudde (ett V till lilla Vendela) 2 börsar/sminkväskor, en julstrumpa och så klippte jag ut allt och nålade ihop till en annan bokstavskudde och 2 klänningar. Nu väntar det bara på bli färdigsydda. 

Elliot var ledsen och trött mest hela fredagen så jag hade honom ofta i knäet grinandes så jag hade nog hunnit mer utan barn hemma men det är mysigt då han är så gosig också. Har inte panik än.. 

Det här är så typiskt jag, sitta och vrålsy sista veckan innan jag ska stå någon stanns och sälja. På söndag är det skyltsöndag här i Junsele och då även julmarknad som jag och Therese ska stå på. Ska bli roligt..

Fredrik skulle sluta tidigt på fredagen men han körde sönder så han han inte hem förrän halv 6 på kvällen. Så jag och barnen myste och såg film tills han kom hem.



På lördagen hade vi tänkt åka och jaga tillsammans jag och Fredrik men kom på att vi bara hade 5 blöjor hemma så vi tog oss en liten tripp till Åsele och åkte och handlade där på Ica supermarket men fy så dåligt det var där igår.. Nästan inga varor, slut på allt och lite folk.. Går nog inte så bra för dem..

Tog en lååååång omväg hem och körde nästan bara skogbilvägar hem, det är roligt tycker jag, att åka i skogen alltså, jag trivs i skogen.

På kvällen så kom Kent, Kicki och Ellen och hälsade på och åt tacos och vi hade det riktigt trevligt =) 

 

Idag så fick jag sovmorgon. Jag och Elliot sov och latade oss ända tills kl 9. Milton klev upp med Fredrik imorse och fikade och så for Fredrik och jagade och Milton såg tv tills vi vaknade.

När jag hade klätt mig och vi hade ätit så åkte vi till mormor och umgicks med henne och min mamma och pappa. Jag tog mig en promenad bort till stortjärna som vi kallar det och plockade mig en sopsäck med enris och grankvistar för veckans kranstillverkning. Plockade 1,5 soppåse i veckan som var också så nu har jag nog så det räcker ett tag.



Ställde mig och gjorde 5 stycken kransar i kväll men det är inte de på bilden, det är en bild från ifjol. En hallv sopsäck räckte till dem så jag borde få till mig en hög med kransar på det som är kvar. Ska göra dem imorgon. Det är så roligt. Tar mig 15 minuter per krans och så får man vara kreativ, ingen blir den andre lik.



Fick sålt mina burkar idag, med vinst också så jag är jättenöjd, jag visste att de var ett fynd men var lite nervös ändå. Man vet ju aldrig, beror ju helt på vilka som ser dem. =)



Så här såg de ut ifall ni glömt bort. Roligt att det var någon som ville ha dem, de var väldigt fina. Väntar bara på pengar nu från köparen så åker de iväg med posten sedan.


Nä nu är det dax att gå upp och sova, nu är bägge barnen vakna och grinar.. Sov gott =)
              
Åsikter och kommentarer
Postat av: Anna

Va kul att göra egna kransar, har jag aldrig prövat på..kanske skulle testa, och slänga in en å annan döskalle.. Anna style..=D

Kul att kunna fynda grejjer och sälja med vinst! Jag lyckas dock aldrig göra mig av med nåt.. det liksom fastnar på hög hemma...my precious... ;)

Ha en fin dag!

2010-11-22 @ 07:46:02
URL: http://sinnersandsaviours.blogg.se/
Postat av: Elin

Vafan? Jag hade ju inte alls läst det här inlägget. Eller dina andra 125 nya inlägg för den delen heller:-P Bra med uppdateringarna syster!:-)

2010-11-25 @ 20:34:18
URL: http://wickedmuffin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

       
RSS 2.0