jobbig natt

Båda barnen har grinat och varit ledsna inatt. Mest Milton faktist och det är ovanligt för han brukar sova bra. Först var det för mörkt och sedan för ljust och sedan för ensamt i rummet.. Hade världens tålamod fast klockan började ticka mot 01:00 men efter ett tag så fick jag säga till på skarpen och då lägger han sig och sover.

Har alltid varit så, klemar man och försöker resonera med honom om att gå och lägga sig så funkar det inte men säger man till med sträng röst så lägger han sig. Då vet han att jag är allvarlig..

Fick sova till halv 8 imorse, var lagom länge. Då började barnen brottas i min säng och risken att få en fot i mellangärdet eller ansiktet är rätt så stor så då är det bara att kliva upp.

Förra veckan fick jag mitt paket från panduro. Har beställt bokstäver


Bild från panduro.se

Jag beställde F, M, E och A och ska pyssla till dem riktigt fint.. Ska bli roligt men jag måste kolla vad jag har för färger och tapeter först. Man kan ju hitta på så mycket olika..

Beställde även stickers, 1-24 till adventskalenders som jag ska göra till barnen. Börjar bli lite stressigt nu. Ska ta och sy den också men det ska nog inte ta så lång tid egentligen.



Ja nu blev det en jäkligt dålig ritning men jag kastade bara ihop den i paint.. Tänkte så här...

Jag tänkte ta ett stort rött tyg och så sy fast en stam av ett brunt tyg och så kronan i olika gräna tyger och så tänkte jag sy fast ringar uppe i trädkronan som man kan knyta fast adventsklapparna i. Har sparat tändsticksaskar hela året som jag ska klä i fina papper och tapeter. Blir nog bra, ett julträd =)

Ska bara ta mig i kragen och sy den också, är bara en vecka kvar nu..

Nä nu ska jag ta och göra några kransar och lägga in ved i pannan.. Har en massa telefonsamtal som måste ringas också..

Ha de..
              
Åsikter och kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

       
RSS 2.0