Loppisar

Helgen har gått i loppisens tecken. Umgicks ju med Therese under torsdagen och gick på Jejjas loppis. Hittade ju som sagt jättemycket där och jag hade 2 kassar med mig hem.

 

En prylhylla som jag hittade på en loppis i stan under torsdagskvällen. 20 kr


Sakerna jag köpte hos Jejja. 
 

 

En härlig spegel som blev min för 10 kr.

 


Ett fint brickband för 5 kr.

 

Ett par ljusstakar. Exakt likadana som jag suttit och tittat på tradera men jag tyckte att de blev för dyra. De här betalade jag 10 kr för.

 



Påslakan 5 kr.


Duk 5 kr

 



Fin lampa som blev min för 10 kr.



Färgglada knappar 10 kr påsen..



Ljusstakar 10 kr



Jag och barnen umgicks även med Therese och hennes barn på fredagen och vi åkte till Näsåker och åt pizza på pizzerian där och sedan så gick vi på bidraget (som röda korset, en ideel förening) och så släppte snälla rolf (???) in oss på sin loppis fast han bara har öppet på lördagar egentligen.

Jag visste ju att han har en massa fina 50-60 tals bord stående och jag hittade ett fint men som är i behov av uppfräschning och lite småfix så jag lyckades pruta ner det till 50 kr.



Det fattas egentligen 2 pinnar undertill där tidningar ska ligga men antingen så struntar jag i det eller så får gubben tillverka 2 stycken. Jag har inte bestämt mig än. 

  


Som ni ser är bordskivan väldigt ful men med lite slipning och ny olja så blir det finfint.. =)



Hittade även en fin spegel för 30 kr. Man hittar alltid något roligt där..

På bidraget blev det en kjol och en blus (som var för små märkte jag då jag kom hem)



en leksakstelefon, jag vet inte varför men jag tycker så mycket om telefoner.. Har 3 eller 4 nu. De står på en hylla i stugan och ser fina ut, fast en är hos min mormor..



Hittade även ett fint servettställ så jag sålde det jag hade förut på loppis under lördagen men mer om det senare.. 

Hade en riktigt trevlig dag men att ta med 4 energiska barn på loppisar är ganska så nervpåfrestande. Man går konstant och förmanar och springer efter dem. Man blir alldeles svettig. 

Åkte hem sen efter loppisrundan. Åkte hem till Fredrik som har blivit görförkyld. Han bara hostar och hostar. Inte alls trevligt för honom. Så jag och Elliot åkte till garaget på kvällen och umgicks med Therese, Tommy, barnen, Uffas och Micke en stund så att Fredrik kunde få vila upp sig lite. Det var roligt =)


På lördagen var det loppis på forum i Junsele och jag hade bokat mig ett bord. Var inte så jätte mycket folk men jag sålde ungefär 10 grejer vilket var ganska så mycket men jag hade ju ganska så låga priser också. Runt 20 kr på det mesta. Det var roligt att stå där och surra med alla loppistokar och jag kunde ju inte hålla mig från att handla själv heller.

De som stod bredvid mig sålde 2 burkar med lock för sill och rödbetor och jag tyckte om dem på en gång så jag var tvungen att slå till men de hamnade på tradera på en gång då jag kom hem.





De är gjorda under andra hälften av 50 talet av E. Japur i Hälsingborg Sverige. Du hittar min annons på tradera här och här.

De var i så gott skick, inte en enda nagg och inte krackelerad heller så jag var bara tvungen. Ska bli roligt att se om det är någon som vill ha dem.

Jag har aldrig sålt på tradera förr så det var spännande =)Annonsen går ut den 21 november så gå in och buda =)

Köpte en Marilyn tavla också av Karro. Kunde inte motstå..


I måndags var vi till stan jag och Elliot. Han hade tid hos läkaren och jag hade ett möte med studiefrämjandet. Bägge mötena gick bra. Doktorn hade skickat en remiss till Sundsvall sa hon. De ska kolla att Elliots magmun stängs ordentligt. Tydligen så var det samma sorts symptom på det som på astma. Då ska han ha ett rör nerstucket i magsäcken 1 dygn.. Låter inte roligt..

Sprang in på röda korset i stan när vi liks var där. Hittade 2 fina böcker där som fick följa hem.



De var så fina men tyvärr så var sista sidan i sköldpaddsboken lite trasig =(

Elliot skötte sig exemplariskt hela dagen och det var så roligt att få umgås med honom. Han är en helt annan pojke då han är ensam.

Nä nu ska jag fortsätta städa kallskrubbarna. Har redan städat upp i pysselrummet och nu är det andra kallskrubbens tur. Ska fara med massor av lådor med urväxta kläder till mormor. Det är där de hamnar i väntan på nästa generation ;)

              
Åsikter och kommentarer
Postat av: Malin

Åå, vilka härliga loppisfynd du gjort! :-) Bordet.., nästan lika har vi med vid soffan, lite mera ovalt och med flätad teak under på hyllan så att säga. Det är/var i toppskick och det hittade vi också för 50 kr på en Tatillvara-verkstad i Rättvik! Jag älskar mitt soffbord!! Det är dessutom tåligt, mycket tåligt.

2010-11-17 @ 21:46:33
URL: http://holtakt.blogg.se/
Postat av: Anna

Tack, håll tummarna som fxxx..! =)

2010-11-18 @ 11:19:33
URL: http://sinnersandsaviours.blogg.se/
Postat av: Elin

Love servettstället!!! Vill ha:)

2010-11-18 @ 12:16:16
URL: http://wickedmuffin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

       
RSS 2.0