Ny tv

Jag och Fredrik dumpade ungarna på svärisarna i lördags och åkte till Sollefteå för att köpa en tv. Funderade på att åka till Sundsvall först men det kändes både kallt och långt att åka dit, samt att svärisarna skulle bort på kvällen så att vi inte kunde lämna barnen så länge där heller..

Åkte iaf till Sollefteå och gick på de 2 olika tvförsäljarna och jämförde men det blev till sist en 40" samsung lcd tv från expert. 

Köpte även hemmabiosystem då vi liks gjorde av med pengar.. Blev en med inbyggd bluerayspelare och som gick att spela dvd och cd också. Kändes användbart.

Dock är vi lite värdelös och kan inte koppla ihop det hela så att vi får surroundljud även då vi bara ser på tv.. 

Blir lite smått galen på det att jag inte klarar av det själv utan måste be om hjälp, vet bara inte vem jag ska ringa.. 

Tog in lpbänken och ställde tvn på och det blev rätt så bra. 

  

Har köpt filmen Upp från jultidningsförsäljare så nu ska jag och barnen se den.

Det är så jäkla kallt ute (-20) så det är ingen mening med att gå ut idag. Vi stannar inne och eldar hela dagen. 

Igår morse var det bara 13 grader varmt i köket då vi klev upp.. Eller kanske ska säga då Fredrik klev upp. Jag låg kvar i sängen i värmen tills han gjort upp eld både i pannan och vedspisen i köket. Sedan satt jag och Dixie vid vedspisen halva morgonen. Jag har världens bästaste man ;)

Igår stod jag ju på julmarknaden och det var -22 hela dagen. Kanske inte behöver skriva att vi frös.. 4 timmars stillastående utomhus i den kylan.. Jag fryser än.. 

Det var dåligt med försäljningen också. Det var väl för kallt. Fick bara sålt 7 kransar och en nåldyna men det är bättre än ingenting..

Nu har jag ju "bara" 12 kransar över. Någon som vill köpa en? Ska ge bort till vänner och familj så det löser sig nog.. Milton säger att vi måste hänga en krans på lagårdsdörren och det skulle nog vara fint.. 

Om Harriet och Ulrich läser detta så får ni gärna komma hit och välja er en krans först. =) 

Resten av grejerna åker nog ut på tradera.. 

Nä nu ska jag se film.. Ha det bra i kylan. 
              
Åsikter och kommentarer
Postat av: Elin

Oh up! Jag vill låna den sen!:) Fick ni ingen ordning på ljudet? Ni få va ljudlösa till jul då jag kommer med andra ord?;P Frös för övrigt nästan ihjäl av det du skrev! Usch!

2010-11-29 @ 13:49:07
URL: http://wickedmuffin.blogg.se/
Postat av: Anna

Trist med försäljningen..=S men det var nog kylan! här har vi haft snöstorm i typ 5 dagar..så det har inte blivit nån julmarknad här heller..

Ny Tv, och disney/pixar..=) Jag behöver en också, torkade av våran med en fuktig trasa..=S det funkar inte så bra kan jag säga..=( Teckad favvorit är Hitta Nemo! älskar den =D

2010-11-29 @ 16:03:58
URL: http://sinnersandsaviours.blogg.se/
Postat av: Victorias julblogg

Vad tar du för kransarna?

2010-11-29 @ 20:29:50
URL: http://victoriajul.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

       
RSS 2.0