Antingen eller...

Antingen så håller jag ordning eller så är jag kreativ, just nu så är det den kreativa sidan som får komma fram och jag struntar totalt i städning.



Ungarna får härja som de vill bara jag får sy medans jag har inspiration.. De stökar ner något så hemskt men jag bryr mig inte nu.. Vill bara sy sy sy..



Tittade på Etsys hemsida igår och fick inspiration till en börs så jag satte igång och sy igårkväll..

Här kommer resultatet.



Jag klippte till två tygbitar som var lika stora (innertyg och yttertyg)



Och så klippte jag till ett tyg fr facken som var lite mindre än de andra..Man får testa sig fram.



Sy fast "facken".

 



Föst dekoratiner på yttertyget innan man syr ihop med innertyget



Sy fast dragkedjan, vänd avig sy ihop sidorna och vänd sedan rätt igen...






Klart.. En liten börs som jag hade tänkt ge Therese i julklapp men jag kunde inte vänta så hon fick den idag istället.. bara för att jag tycker om henne så mycket =)


Imorse hade jag kvar min inspiration och sydde en börs till mig själv också. Den blev lite större. Hade tyvärr inga mindre dragkedjor. Nu är jag på jakt efter det..



Provar mig fram med tyger och knappar.. Hade tänkt ha det gula tyget utåt först men ändrade mig.. Det randiga var så fint..

 



Jag är väldigt näjd med resultatet och funderar på att göra ett par stycken till och försöka sälja dem på marknaden till jul. Bra julklappar kanske??



Det här är nästa börsen.. Testar mig fram med olika färger =)

 

 

 

 

              
Åsikter och kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

       
RSS 2.0