Det här är jag

Har inte orkat blogga på snart en vecka.. Har haft en riktig skitvecka både psykiskt och fysiskt och jag har bara velat gräva ner mig i sängen och gråta men det får man ju inte då man är ensam hemma med 2 energiska barn.. Istället har jag varit förbannad, elak och skrikig och det har inte kännts bra. 

Har det jobbigt men har accepterat att jag har så här i olika perioder.. Oftast blir folk sur på en för att man inte alltid är glad och käck och jag brukar lyckats hålla uppe fasaden mot folk man inte känner så bra men de närmsta får tyvärr se det dåliga humöret (och nä det är INTE that time of the month)

Jobbigast är att vara ensam med barnen utan en chans att få vara ensam. Jag har alltid trivts med att vara för mig själv och är van vid det så att ha folk runt mig dygnet runt är jobbigt. Det känns som om de 5 timmarna som de är på dagis på dagen inte räcker till och jag tycker att jag bara skriker och är arg och det är jättejobbigt att känna sig som en dålig mamma.. De förtjänar en glad mamma men jag kan inte vara glad jämt..

Fredrik kom då hem som en underbar räddande ängel och tog över här hemma så att jag fick vila och gråta som ett litet barn mot hans famn trots att jag inte vet vad jag gråter för och sedan kunna prata med en vuxen som förstår. Jag älskar honom verkligen.. =) 

Milton kom och va go med mig också och undrade försiktigt varför jag var ledsen.. svårt att förklara...
 


Idag känns det mycket bättre än förra veckan och mitt tålamod med barnen har höjt 300 %. Jag höll Elliot vaken hela dagen igår och fick honom att somna vid halv 7 istället för halv 11 och det hjälpte verkligen..

Jag behöver den här egna tiden på kvällen för att jag ska hinna varva ner annars kan jag inte somna och ligger och vrider och vänder mig i timmar. Jag blir knäpp om jag inte får sova..

Jag låg i soffan i går kväll och såg Americas next Topmodel och njöt.. Såg på deras hemsida att de redan är på säsong 15 i USA men jag följer 14 så säg inte vem som vann.. Älskar att gotta in mig i deras ytliga värld och inte behöva tänka på något annat..




Den här tjejen åkte ut igår.. Hon var mysko så det gjorde inte mig något.. Brukar gissa i förväg vilka som kommer att åka ut och jag är bra på det om jag får säga det själv..

Tyra Banks Photos






Personalen på dagis har varit jättesnälla idag och hållt Elliot vaken idag med så förhoppningsvis så somnar han fort ikväll med.


Idag har jag inte gjort ett skit.. Har bara suttit vid datorn och tittat på fina bilder och försökt få det dåliga samvetet att försvinna.. Att ha barnen på dagis och själv sitta hemma känns jättekonstigt och jag brukar för det mesta försöka hinna så mycket som möjligt men jag var tvungen att ta det lugnt idag..

Det var inte bara det fysiska som värkte förra veckan utan min höft (som fortfarande lider av foglossningar efter förlossningarna) värkte som bara den och  så fick jag problem med höger fot. Fotproblemen skyller jag på crocsen och jag slängde dem på en gång.. Annars är jag väldigt duktig på att gå i foppaskorna och har dem jämt men det är väl det som är problemet. Jag känner redan en förbättring tack och lov.

 
I lördags tog Fredrik och skaffade barnvakt för bägge barnen och så tog han mig till Sundsvall och köpte en ny tvättmaskin till mig, han vet då hur han ska muntra upp mig..




Milton hos farmor


Annika och Magnus med barn var också i Sundsvall för diskmaskins inköp så vi passade på att luncha ihop på kinarestaurangen.. MUMS!!! Vi åt buffén och det var verkligen gott.

Lyckades till och med kosten att hitta ett par jeans åt mig själv och 3 tröjor så dagen var lyckad. På kvällen somnade jag glad och på sekunden jag la ner huvudet på kudden..

Idag ville barnen ha pannkaka till middag så jag har stått och stekt pannkaka på en liter mjölk.. De åt som bara den, det var roligt.. Jag är inte så förtjust i pannkaka men vad gör man inte för barnen..

Jag hade gjort iordning en låda med kasslergratäng som jag hade tänkt att vi skulle äta idag men den hade Fredrik lyckats ta med sig så då fick vi tänka om. Pannkaka duger väl..

Nä nu ska Elliot ha sin medicin och sedan i säng. God natt på er..

Imorgon ka jag visa vad jag sytt. Sydde lite nu ikväll och igår =)
              
Åsikter och kommentarer
Postat av: An na

Tack gulliga du! =)

Och du, man behöver inte hålla uppe en fasad för att inte visa barn/vänner att man är ledsen... Det är både ok, och faktiskt bra att gråta. Tårarna är ju liksom kroppens egna "tröst smekningar" på kinden..

Kram till Dig!

2010-10-19 @ 18:41:55
URL: http://sinnersandsavoiurs.blogg.se/
Postat av: Anna

Nej, inte fick jag nåt på önskelistan inte.. =S =)

Men jag fick lite cash av pappa, så jag får väl köpa nåt av det själv ;)

Födelsedagen blev stilla men mysig, middag med sambon på Indisk favvo restaurang och sedan lite mys och tårta hemma.

Hoppas du mår bättre! =)

2010-10-20 @ 20:01:19
URL: http://sinnersandsaviours.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

       
RSS 2.0