Laptopväska

Igår jagade Fredrik hela dagen och jag och barnen var hemma nästan hela dagen.  Var ganska så kallt ute så jag tänkte att det var ett bra tillfälle att börja göra datorväskan till Fredrik som jag har tänkt börja på i flera veckor nu. Men igår så hände det äntligen.

Lat som jag är så gjorde jag inget mönster för väskan först utan jag tänkte och gjorde eftersom det kom.. Inte det lättaste men på 3 timmar så hade jag lyckats få ihop en väska.



3 veckor sedan.. klippte ut alla delarna till väskan och alla julstrumpor som jag ska sy. Tog ett tag innan det hände något.

 

Innerfoder..

 



Yttre tyget. Det blev väldigt precisa mått. Tog bara datorn la den på tyget och klippte på måfå. =)

 



Handtag måste det finnas..

 



Hörnen var knepiga och svåra att sy.

 



Men jag fick till det till slut.

 



Färdig. Blev en ficka på utsidan också till sladd och modem.

 

 



Insidan blev inte lika roligt tyg.

 



Fick dragkedjan av mormor och då jag hållit på i 2 timmar att sy dragkedjan och äntligen blivit klar så går dragkedjan sönder.. trodde att jag skulle få en hjärnblödning. Men Fredrik kom hem och då började dragkedjan fungera igen, som med allt annat här hemma som bara fungerar då Fredrik är hemma..

Så här gjorde jag:



Klipp till tygerna efter önskad storlek. Kom ihåg sömnsmån. Vik in alla kanterna och nåla dem.



Nåla och sy fast handtag och ficka innan man syr ihop innerfoder.



Sätt avigan mot varandra (som det ska vara sedan) och nåla fast dem i varandra, det är lättast om man har nålat ihop dem före man ska försöka pilla dit dragkedjan. Då är allt på plats och man kan ta en nål i taget och sätta fast dragkedjan på en sida.



Stoppa in skummgummit (2 bitar) och nåla sedan det sista.


Nåla fast i dragkedjan och sy ihop. Det här var det som var krångligast och tog längst tid. Det var svårt att sy med det tjocka skumgummit ivägen men det gick ju, det är bara att vara envis och jobba på.

Jag hade ju hjälp av barnen, helst Elliot, som drog ut nålarna hela tiden och tog saxen av mig.. VÄLDIGT snällt av dem att hjälpa till =)

              
Åsikter och kommentarer
Postat av: Malin

Jösses så duktig du är! Och det belv verkligen så fint så! Själv har jag en laptop-väska från Ikea, en stor och klumpig en...

2010-10-25 @ 18:54:18
URL: http://holtakt.blogg.se/
Postat av: Victorias Julblogg

Vilken snygg väska! Vad duktig du är. Jag brukar kika in på din blogg i bland och titta på alla fina saker du gör.

2010-10-26 @ 13:53:27
URL: http://victoriajul.blogg.se/
Postat av: Frk pyssel

Vilken härlig pysslig blogg du har, mycket färger och kreativitet! Laptop-väskan blev ju jättebra!

2010-10-30 @ 21:35:26
URL: http://pysselmama.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

       
RSS 2.0