Städat i 2 dagar

Som jag skrev förut så har vi målat taket i Elliots rum och nu så har jag även fått in möblerna dit in och alla hans saker.

Det är ganska så svårmöblerat i Elliots rum, ja hela köket är svårmöblerat. Visste ni att vi inte har en enda vägg i hela huset som det inte är en dörr eller fönster öppning på?? Det är ganska svårt att möblera då.. 

Så här fint blev Elliots rum iaf. Jag blev riktigt nöjd.

En tom duk att göra vad jag vill med..



 


Nymålat och ostädat.. Dammsuga, skura gnugga bort spackel sedan är det bara att slänga in möblerna.




Blev väldigt nöjd med tapetseringen på sängen. Tyvärr ser man ju inte den närmsta gaveln för den står inåt väggen. Det är bara två sidor som är tapetserade för det var slätt där och de 2 andra var vågiga... Konstigt men men..

 


Slog mig ner i fotöljen igår kväll med en bok och satt där och läste medans Elliot skulle somna. (Man får inte gå ut ur rummet för då blir han hysterisk..) =/ Men det var väldigt mysigt att sitta där.




Hittade en gul och fin gardin i gardinskåpet som lyste och gjorde en glad.


 



Elliots nya säng färdigbäddad i sin fina filt från Elodie details

 



Hade på jordgloben igårkväll som nattlampa.

Känns så skönt att ha fått ut alla barnsaker, möbler och spjälsäng ur vårt sovrum..

Kan ni fatta vilket enormt sovrum vi har???

Man blir nästan rädd nu för att det känns så tomt och det är ju allt annat än tomt. Som ni vet så har jag ju en förkärlek för att ha många saker runt mig, men nu känns sovrummet nästan tomt. Får jobba på att inte dra in mer saker dit nu..

Så tänkte jag efter att jag städat idag.. Det gick 10 minuter så satt jag och klippte till fina bilder och satte i ramar och ställde in i sovrummet.. Så gick det med att inte dra in mer saker.. Men jag tycker att det blev bra. får se vad Fredde säger.





Igår såg det ut så här medans jag städade Elliots rum.. Jag är sådan, städar jag ett rum så bär jag ut alla grejer från det rummet till andra rum.. Inte logiskt men så gör jag..

Efter städningen idag.. liiiiite skillnad..



 

 



Jag har hunnit flytta runt tavlorna ett par gånger efter att jag tog korten också, de kändes inte rätt så där.. Nu står de lite annorlunda.

 

 

 



Efter 4 dagar så har jag äntligen fått upp ett par gardiner som kändes lätta och sommriga, så håller vi kvar sommaren ett tag till =)

Det är vad jag har pysslat på med.

Fick fara ut och jaga med Fredrik i fredags också, det glömde jag säga men det blev inget..

              
Åsikter och kommentarer
Postat av: Jessie - 23 år & mamma till Jacob [snart 3 år]

jätte fint:)

2010-10-13 @ 18:38:48
URL: http:// passionfrukt.blogg.se/
Postat av: therese

oj kanske ska be dej komma hem till oss å städa me...skulle behöva få ordning, är såå leds...

2010-10-14 @ 21:05:24
Postat av: Elin

Sängen vart grymt snygg! Va mysigt erat sovrum är... man såg det ju inte förut för allt skrot;-P

2010-10-15 @ 18:47:55
URL: http://wickedmuffin.blogg.se/
Postat av: Anna

Tack =), ja det är faktiskt lite svårt att skapa under tidspress.. ideerna kommer ju lixom lite när de vill.. =)

2010-10-18 @ 18:28:30
URL: http://sinnersandsaviours.blogg.se/
Postat av: Inger

Å så skönt o se att fler stökar till förbannat medan de städar i annat rum.. Just nu håller jag på och byter rum med min snart 7årige grabb .. behövde paus från stöket o hittade din blogg:)

Kul med före och efter bilder...

tack tack :)

2011-12-17 @ 17:19:48
URL: http://sannainger.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

       
RSS 2.0