Multitasking

Det känns som om jag har bollat 500 bollar i luften denna vecka och det har varit hur mycket som helst att göra.. Jobbade förra lördagen, jobbade kväll och det gick ju bra, jag överlevde =) 

Fyllde hela 28 år i måndags och hade turen att både bli firad lördag söndag och måndag av släkt och vänner så det var jätteroligt och jag fick så mycket fint =) 

I måndags var det meningen att jag och Therese skulle åka till tatueraren i Näsåker och tatuera oss och vi hade ju fixat med dagis och allt men det blev tyvärr inställt i sista minuten så då stod vi där och inte visste vad vi skulle hitta på. 

Jag behöver nya byxor så vi tog en tur till Strömsund och tittade där men hittade inga kläder.. Roligt hade vi iaf trots att vi fick jäkta för att hinna tillbaka innan jag skule hämta barnen. 

I tisdags ringde det ett par och undrade ifall de fick komma och titta på huset.. Jag tittade mig omkring och sa snabbt NEJ.. Nu ska jag verkligen bjussa på mig själv så att ni ska få se anledningen till att jag sa nej. 

 

Totalt kaos rådde i köket, inga tapeter på väggarna, möblerna styrda runt i köket, man snubblade över hunden, leksaker, möbler och spackelhinkar, inte den perfektaste miljön att ta in husspekulanter i..


Kylskåpet gömde en underbar tapethörna =) Milton ville att vi skulle ha den i hela köket.. Tyvärr så går det ju inte.. Tyvärr..



Och eftersom köket var så i totalt kaos så spred det sig till resten av huset också.. Barnen förvandlade soffan och vardagsrummet till en lekstuga och slängde runt mina fina kuddar som galningar..

 

 




Jag packade ihop lådor med grejer ifrån köket och alla lådorna hamnade i kontoret =(


Tack och lov så kom Therese och räddade mig på onsdagen och tapetserade köket. =)

 



Vår lilla hjälpreda Elliot gjorde sitt bästa att försöka kladda ner allt med tapetklister..



Therese lämnade endast en våd till mig, jag sa and i quot: "Hur svårt kan det va? Jag fixar det ja" Det var ju inte så jättesvårt att sätta upp våden, det svåra för mig var att ha tålamodet att vänta tills det torkat vilket resulterade i att jag inte bara en gång utan två gånger hade sönder tapeten då jag inte kunde vänta tills det torkat för jag ville styra tillbaka kylskåpet.. Tredje gången fick det bra.. Då hade jag Freddan som såg till att jag väntade.


Tack vare Therese så kunde jag spendera onsdag eftermiddag och torsdag dag med att städa och sätta tillbaka lister och sätta upp tavlor med mera.



Bland annat så bar jag ut alla kartonger till röda huset. Minst 10 stycken var det som stod inne. 7 stycken med tyg i..


Tillslut så fick jag det ganska så rent och lite bättre ordning inne och även ute i andra huset som jag plockade bort lite ur och for på tippen med..

 





Jag fick till och med lite tid över så att jag han klä om kökssoffan.
på tordagskvällen så fick de komma och titta på huset men de hade riktiga pokeransikten så jagvet inte alls..

Igår fredag hade jag så himla ont i kroppen efter att ha jäktat runt och städat som en tok och då ringde de från äldrevården så jag var och jobbade igår mellan 12 och 20:30. Var helt slut då jag kom hem men kunde inte somna.

KL 01 inatt så hade jag precis somnat då Elliot började grina och grinade länge och klagade över att han hade ont i magen men idag är han som vanligt igen.

Ska snart iväg och jobba igen så nu blir det till att laga lite mat..

Det blev ett lite långt inlägg så jag hoppas att ni orkade läsa ända tills hit..

Ha de =)



 

 



              
Åsikter och kommentarer
Postat av: Elin

Kökssoffan vart skitsnygg!:)

2011-04-03 @ 11:10:03
URL: http://wickedmuffin.blogg.se/
Postat av: therese

vart ju bra. även fast jag hade feber...=)

2011-04-03 @ 20:14:50
Postat av: Anna

Låter hektiskt. hoppas husförsäljningen går bra ! =)

2011-04-05 @ 08:22:27
URL: http://sinnersandsaviours.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

       
RSS 2.0