Påsk

Snart är det påsk och jag har insett att jag inte har några påskprydnader. Vill inte ha så många heller men några fina tuppar och hönor skulle jag allt vilja ha.

Vat vad som helst duger ju inte och jag har suttit på tradera och tittat efter något alldeles extra och de kostar ofta multum, så jag ska göra dem själv hade jag tänkt...

 

Inte så snygg själva målningen men formen tilltalar mig så jag bad Fredde att gå ut och hyvla till en planka till mig så jag håller på att rita egna tuppar och hönor och ska göra dem själv.

 

 

 



Man får ju lite inspiration till färger och mönster som man kan måla på fåglarna iaf =)

 

 

 

Denna vill jag så gärna ha men jag blir för snål. Det blir över 100 kr för den och det är jag inte villig att betala.. Jag vill ju göra fynd..

 



Det finns mycket fint på tradera men ska ju spara pengar så jag får sätta igång med tillverkningen nu =) Ska bli roligt..

              
Åsikter och kommentarer
Postat av: Elin

Jag gillade målningen på tuppen men inte färgerna. Den blir nog cool då du gör den!:-D

2011-04-16 @ 20:59:42
URL: http://wickedmuffin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

       
RSS 2.0