upptagen

Nu är det äntligen vår och jag har inte suttit så mycket vid datorn. Har haft syster och övriga familjen här under påsk och vi har haft fullt upp.

Jag lessnade på att inget hände nere i stugan som min mormor ska bo i så jag målade där förra veckan och i helgen så tömde jag hela stugan på saker så att mormor riktigt kunde se hur det såg ut utan alla saker.

Städade ur hela lägenheten också, det var ett riktigt slitgöra men fint blev det..

Vi han ju med att tömma halva ladugården också, eller ja 1/5 kanske för min far ska bygga ett rum till mormor så att hon kan sitta och väva någonstanns och ha alla de miljoner saker som hon inte kan kasta bort (ni ser ju vart jag får det ifrån, att spara saker)

Så det har varit full rulle hela helgen och i måndags så var jag och syster och tatuerade oss i Näsåker.

Vi gjorde likadana körsbär på benet. Tyvärr hans det inte med mera. Trodde att jag skulle hinna med fåglarna också men min tatuerare är lite surrig =)

Ska lägga upp bilder senare. Just nu ser mitt ben ut som en ballong. Det sväller då jag blivit tatuerad. Tänkte sno en bild av syrran men hon hade inte heller lagt upp någon. Den tokan är och tatuerar sig idag med, hela underarmen.


Igår började jag mitt nya jobb också på kyrkogårdsförvaltningen. Jätteroligt men vad jobbigt. Jag krattade mer eller mindre hela dagen, från 7-16. Snacka om blåsor i händerna och träningsvärk. Idag var det begravning, kändes konstigt, jag jobbade på ålderdomshemmet för 2 veckor sedan då denna personen dog så nu fick jag följa med ända in i slutet. Jag gjorde iordning graven och gjorde den fin och det kändes bra att få göra det.

Hade påhälsning av Tonys katt imorse då vi gjorde iordning allt inför begravningen och den följde oss överallt men försvann plötsligt.. Det var rätt så kul =)

Nä nu ska jag ta och gå och lägga barnen, jag får knappt upp dem på morgonen. Jag längtar tills vi kan flytta in på byn så jag slipper fara hemifrån en hel timme innan jag börjar jobba.. Barnen går knappt att väcka på morgonen.

Imorgon ska jag få fara och köpa blommor och plantera runt om på körgårn (kyrkogården) som vi säg.. Jag är ensam på jobbet i morgon så jag får väl ta och planera min tid väl..  

              
Åsikter och kommentarer
Postat av: Malin

Hej! Nu var det ett tag sen jag kikade in här... Men det måste vara nått vajsing med din blogg. Jag bytte webbläsare, från Explorer till Google Chrome och jag kan inte läsa din blogg i Chrome. Den säger ifrån på nått vis och spärrar din blogg. Nu läser jag den från Firefox och det går bra. Minns inte exakta varningstesten men typ att din blogg kan vara utsatt för kapning eller att den innehåller virus. Antar det är Chrome som är känsligt... :-(

Hur är det annars? Här är bra, våren är så ljuvlig så jag vill inte vara inne alls. Tyvärr har jag lite ont i ryggen och blir lite hindrad i det mesta. Skittrist.

2011-04-27 @ 21:09:48
URL: http://holtakt.blogg.se/
Postat av: Anna

Låter som ett härligt jobb så här i fina vädret =)

Har du sett detta föresten?

http://finest.se/userBlog/entry.php?uid=34211&beid=1689513

Tycker du skulle passa utmärkt!

P.S jag är en av dem oxå =)

2011-04-29 @ 07:58:54
URL: http://sinnersandsaviours.blogg.se/
Postat av: Elin

Och du är säker på att ni inte råkade gräva över katten?;-P

2011-04-30 @ 13:10:02
URL: http://wickedmuffin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

       
RSS 2.0