Händelselös helg

Dagis i torsdags, skönt att bara vara hemma. Låg på soffan i säkert 45 minuter och bara stirrade in i taket innan jag satte igång med allt som måste göras. Är riktigt skönt att bara ligga och stirra bort alla tankar och måsten ett tag då och då.. Det behövs. 

Jag njöt av att få vara ensam hemma ett tag men tiden gick alldeles för fort. 

Hämtade på dagis och åkte till svärisarna och Milton vägrade följa med hem igen så han stannade och sov över.. 

Gjorde inte mig så mycket. Milton är inne i en period då han tycker att jag är skittråkig, vilket jag fick höra på fredagen då jag hämtade honom : "Åååååå varför kommer du nu?? Jag vill inte hem, jag har inte saknat dig"

Trevligt..

Jag och Elliot såg film och gosade i soffan hela torsdagskvällen. Min (kanske ska skriva barnens) nya film hade kommit från Enjoy. Dumma mej.. Vilken bra film.. SE DEN!!!



Jag och Elliot skrattade och skrattade. Fredrik somnade.. Som vanligt..

Jag prenumererar på film från enjoy. Förra filmen var Alice i underlandet, den tecknade versionen, denna gången Dumma mej och nästa gång kommer Boog och Elliot 3 + Legenden om ugglornas rike. När de kommit ska jag säga upp det. Det blir ju så dyrt då det kommer film var tredje vecka.. Inte är de billiga heller.. Men jag tar en prenumeration lite då och då där för man får köpa 4 filmer för priset av 1 första gången.. Vi tycker ju mycket om film.. =)


Vi sov hur länge som helst på fredagen. Vaknade halv elva, HALV ELVA.. När sov man så länge sist?? Jag och Elliot är ju sjusovarna i familjen så det kanske inte var så oväntat men jag blev fasen chockad då jag såg vad klockan var.

Fast vi hade inte så superbråttom upp precis. Vi låg kvar i sängen och kramades och Elliot var på värsta goshumöret så det var en bra morgon. Vi åt långfrukost och plockade undan lite hemma. Vi var hemma så länge som möjligt för att Milton just skulle få vara hos farmor och farfar länge...

Vi åkte över till mormor och målade lite åt henne också innan vi åkte till svärisarna .

Vi blev lite lata där på kvällen och beställde pizza och åt det till middag i fredags.. ibland orkar man bara inte.. Det blev filmen Dumma mej igen för Milton hade ju inte sett den och Fredrik, ja han sov ju genom den på torsdagen. Han somnade igen..  

Lördagen spenderade vi hemma hos min mormor, min mamma och pappa har varit här i helgen så vi var med dem.

Jag var på wild west cruisers möte på dagen och skulle sedan åka hem med barnen men de hade bestämt sig för att sova med mormor så jag fick åka hem igen till en väldigt trött Fredrik.

Han hade kört skoter hela dagen så han somnade framför tvn.. igen. Jag hade hoppats på att vi skulle hitta på något roligt då vi för en gångs skull hade barnfri kväll.. Såg eight below på tv som jag satt och grinade åt...
 



Fick ingen sovmorgon imorse heller.. Fredrik väckte mig 7 och tyckte att vi skulle kliva upp. Han skulle ut i skogen med pappa och fälla träd.. Tydligen måste jag kliva upp tidigt då också.

Är trött nu. Funderar på att sova fast jag somnade på soffan då vi kom hem idag.. Har en massa saker som måste göras imorgon..

Hoppas att det blir en bra dag.. Och att ni får en bra dag..
              
Åsikter och kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

       
RSS 2.0