Jag drömmer mig bort i vinterkylan

Det var -34 grader kallt imorse och jag har suttit inne hela dagen. Jag sitter och drömmer mig bort, inte till varmare länder utan till tapeter och renoveringar, sommarens loppisar och det som komma skall..

Jag drömmer och gör upp planer på vårt framtida boende. De flesta vet det nu på byn, att vi ska flytta, så det är väl lika bra att skriva ut det så här med.. Till och med min mormor säger det till folk fast det känns fel att berätta, det känns skönt att tänka att det är vår hemlighet, bara våran..

Men nu är det ute där.. nu är det ingen hemlighet längre.

Det är mormors hus vi ska flytta till, där hon har bott i 58 år och det var ungefär lika länge sedan som det renoverades där så vi har mycket att göra men det är där jag ska bo resten av mitt liv så jag har tid på mig..

Just nu frossar jag i tapeter och drömmer om den dagen som jag får tapetsera om fast jag vet att det kommer att ta länge länge innan det händer..

Fast jag har ju beställt tapeten till fondväggen till vårt sovrum, då kunde jag inte låta bli..

Här är massor av härliga tapeter..



Till vardagsrummet uppe?? Från Tapettitalo




Tapeter från engelska tapetmagasinet



Barnens rum

Jag ser framför mig färgglada tokiga rum som man ska bli glad över att gå in i..



Denna tapet har jag en lite tygbit av som jag fått av min mormor.. Är hemskt förtjust i den..

 

 





Alla tapeter kommer ifrån interiör 1900

Det är skönt att sitta och drömma och planera.. Jag är en planerare, jag gör lister och ritningar och mätar och funderar och har mig. Jag har hunnit tänka på det här sedan 2005 så det känns skönt att det börjar närma sig lite grann iaf. Det har varit en lång planeringstid =)

Idag så har jag även städat garderoberna uppe. Kom på igårkväll att jag borde måla garderobsdörrarna för de är så gula och fula och Fredde skulle ligga borta hela veckan så det fanns ingen som stoppade mig men kylan och ryggskott gjorde så att han stannade hemma..

Passade iaf på att städa garderoberna medans Fredrik och barnen var nere. Hittade en hel hög med gamla inredningstidningar (läs ca 0,5 meter med tidningar) inne i Fredrik garderob som jag börjat gå igenom och slita ut de sidor som jag tycker om och så slänger jag resten.

Fredrik tyckte att jag kunde vänta med det tills vintern var slut för tidningarna var ju isolerande..

              
Åsikter och kommentarer
Postat av: Anna

vad spännande med flytt! =) och härligt med ett helt nytt inredningsprojekt! =)

2011-02-14 @ 14:48:33
URL: http://sinnersandsaviours.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

       
RSS 2.0