Kallt som f....

Klockan är halv 9 på morgonen och tempen visar -32 grader ute.. Kändes så himla kallt då vi steg upp så jag har precis gjort upp eld i vedspisen i köket också. Det blir goare värme än vad pannan pumpar ut i elementen. 

Vi blir hemma idag med. Elliot har haft feber sedan måndagkväll men idag verkar han feberfri men ändå trött och grinig. 

Vi är lata idag så de får se bolibompa ett tag och jag sitter vid datorn. Har inte hänt så mycket nytt precis. 

Jag är glad över att ha fått vakna utan huvudvärk en morgon, jag har haft sådana huvudvärkar i flera dagar nu och igår kompliterades det med näsblod =( Men idag är det bättre

Denna vecka har jag varit duktig och försökt få ordning på alla mina papper och pärmar. I måndags hade jag telefonmöte med min arbetscoach och var ju tvungen att få till alla mina arbetspapper innan så nu är det fixat iaf. 

Idag så hade jag tänkt ordna med wild west cruisers och försöka fylla i alla papper som ska fyllas i och leta reda på en kassör.. Jag har fortfarande inte hittat någon och det är snart årsmötet. (20 mars) 

Jag sitter i valberedningen om ni inte förstod det =) 

Jag har kommit på att jag ska bygga lite möbler också, en liten soffa till hallen och ett vardagsrumsbord. Bordet fick jag inspiration av i en inredningstidning. Fast i tidningen såg den inte ut så här.. då var det bara en enkel skiva med hjul.. Jag vill ha så att bordet kommer upp lite och blir högre och så en tidningshylla under.

 

Min enkla fula teckning men ni kanske fattar principen?

Jag visade den för gubben och han sa då att det såg ut som en industripall och att man lika gärna kunde ta en sådan och sätta hjul på .

30 minuter senare sitter jag och kollar igenom inredningssidor och vad ser jag?? 

 

Jo en pall med hjul.. 6600 kr kostade den också hos inreda.com.. helt sanslöst!!! Gubben sa på en gång.. gör ett par och sälj!!!!

Nä jag vill ju inte ha någon pall som bord utan jag vill göra mitt bord utav gammalt grånat virke som legat ute, helst av tjocka ordentliga plankor.. Ska nog hitta åt något. Men jag tycker om hjulen.. Mycket...

Insprirationen till bänken som jag vill ha i hallen hittade jag i Umeå i ett skyltfönster. Den hade en rundad stoppad rygg i en massa olika tyger, med olika färger och mönster och en stoppad skön sits fast den jag vill göra ska ha förvaring under sitsen. Jag har räknat ut att det inte kan kosta så mycket att göra den om man inte räknar ut tidsåtgången. Jag har ju allt till den hemma redan.

Det gäller ju bara att göra den också..




              
Åsikter och kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

       
RSS 2.0