Jag lever och mår bra =)

Men har väldigt väldigt fullt upp. I söndags skakade vi hand på husförsäljning och ska ha tömt husen, ladugården och alla småbyggnader + städa ur huset till den första augusti så det är väldigt mycket att göra just nu.

Och inte nog med det så måste jag ju först tömma mormors hus. Har hållit på med det länge nu och tvrummet är nästan tomt så när på ett skåp och 2 soffor som jag inte kunde flytta ut själv men det är hur mycket som helst.

I måndags var det roligt iaf, då gick vi igenom mormors gardin och dukskåp, alla 3 garderoberna. Skattkista av tyger kallade jag det.. Oooo så mycket fint hon hade och jag fick allt jag ville ha =) Tack!!

Mormor förfärades över att jag valde de (enligt henne) fulaste dukarna och gardinerna (60 och 70 tal, färgglatt) och ratade de hon tyckte var finast (rutiga tantgardiner). Smaken är som baken.. ;) Tur de..

I lördags tog jag en liten paus från allt och drog med Therese, Tyra och Elliot till Strömsund för en liten välbehövlig kompisdag. Givetvis hittade vi lite loppisar efter vägen och jag gjorde värsta tavelfyndet. Finaste tavlan hittade jag för 30 kr. Bilder kommer senare, glömde kameran hos mormor. 

När jag kom hem med tavlan stolt och glad så utbrister mormor "nämen det var det fulaste tavlan jag någonsin sett, inte kan du väl hänga den där inne, det är ju ett fint rum" Jag höll på att skratta ihjäl mig. Jag gillar ju annorlunda konst =)  

Jag hängde upp tavlan i finrummet hihihihi.. Mormor får vänja sig vid att vi har annorlunda smak. Hon blev lite stött då jag ratade hallmöbeln hon hade, den finaste möbeln hon hade i huset sa hon men jag tycker ju att alla teakmöbler som hon tycker så illa om är mycket finare.

Jag ställde in min nya byrå i hallen istället och mormor tog med sig hallmöbeln till sitt nya boende. Alla nöjda.

På fredag smäller det! Junsele midsummer meet. Det har gått så otroligt snabbt den sista tiden, jag har inte hunnit med alls. Ska ner imorgon så fort som barnvakterna kommer för att ställa iordning inför försäljning och säljare som kommer.

Det kommer säljare under hela dagen imorgon så jag hoppas att de ringer innan så att jag hinner placera ut dem på rätt ställe. 

Det blir nog jätteroligt.. Hoppas på bra väder =)  
              
Åsikter och kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

       
RSS 2.0