Idag var vi duktiga =)

Jag och barnen bestämde att det var en dator och tv fri idag, eller ja, jag bestämde det med högljudda protester från barnen så jag var ju tvungen att hitta på något roligt..

Och vad är roligare än att dra ner tapeter från väggarna?? =)

 

 

Ungarna var helnöjda att få hjälpa till. De till och med städade efter sig och tog upp varenda tapetbit på golvet.. Mamma blev impad.  

 

Yttersta tapetlagret släppte ju bra men det sista lagret som låg mot väggen vägrade släppa..

Så det var att ta fram vattensprutan och sprejja väggen och då gick det bra. Vatten och en spackelspade var det enda som behövdes.



Tur att det var masonitskivor här i köket. I resten av huset är det den där hemska tretexskivorna som vägrar släppa ifrån sig tapeten och som det krävs MASSOR av jobb med att riva ner.. Pyttebit efter pyttebit..

Klockan 12 så blev ungarna hungriga, de ville ha mat och vart skulle sitta?? Det var ganska kaos i köket just då. Så då bröt vi första förbudet för dagen. Tv slogs på och maten intogs framför tvn.. Fy på oss... Slå på fingrarna men men det är en engångsföreteelse..

De hade ingen vilja att hjälpa till mer på eftermiddagen heller så jag varvade taepetborttagning med datorn, andra förbudet för dagen bruten.. Är ju inte så bra att hålla det som jag lovat =(

              
Åsikter och kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

       
RSS 2.0